Урок 7. Живопис. Художні засоби: мозаїка, фреска, ікона. Музика доби Середньовіччя.
МЕТА: познайомити учнів із навчити учнів класифікувати твори мистецтва за художніми напрямками та стилями; використовувати спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності; порівнювати твори різних напрямів та стилів у мистецтві, розвивати уміння аргументувати оцінні судження щодо ролі художньої спадщини в житті людини та суспільства, виховувати художній смак. Тип уроку: комбінований Обладнання: ноутбук, додаткові теоретичні матеріали за темою, картки-завдання; презентація з видами відомих архітектурних пам’яток світу.
Хід уроку І. Організація уваги учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Заповніть таблицю прикладами видатних культурних артефактів:
|
Античний стиль |
Візантійський стиль |
Архітектура |
|
|
Скульптура |
|
|
Живопис |
|
|
Інше |
|
|
ІІІ. Мотивація навчальних знань.
Важливим чинником самобутності візантійської цивілізації є синтез пізньоантичних і східних традицій. Володіючи територіями на трьох материках, Візантія тримала у своїх руках торгові шляхи з Європи в Азію й Африку, контролювала протоки Босфор і Дарданелли. Етнічна структура імперії була надзвичайно складна (греки, фракійці, вірмени, грузини, копти, араби, євреї, іллірійці, слов'яни й ін.), але в ній домінували греки. Потрапивши до складу держави, завойовані народи зберігали свою самобутню культуру, хоча і не могли розраховувати на повну рівноправність.
Третім чинником, що визначав цілісність і своєрідність візантійської цивілізації, стало православ'я (східна галузь християнства). Православні традиції відбилися в ментальності і культурі візантійської цивілізації, вплинули на формування й розвиток державності.
ІV. Повідомлення теми й мети уроку. V. Вивчення нового матеріалу
Лекція з мультимедійною презентацією
Додаток 4
Слайд 3
В розвитку світової цивілізації візантійська культура займає видатне місце.
Константинополь ще залишається центром з помітною будівельною активністю.Фреска —відносно дешевий засіб декорування стін (не потребував довгих підготувань чи використання коштовних матеріалів. Побудова нових храмів логічно сприяла запрошенню художників і мозаїчистів, котрі декорували стіни фресками, а підлоги — мозаїками в різних технологіях
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
VII. Закріплення матеріалу.
VI. Підсумки уроку
Слайд 13
VІІІ. Домашнє завдання.
Користуючись мережею Інтернет створити презентаці на тему «Візантійський іконопис», «Візантійська мозаїка», «Візантійський живопис» (на вибір учнів)