Тема. Фантастично – новорічна пригода. А. Костецький «У сузір’ї Гончих Псів»
Мета. Вдосконалювати вміння виразного, свідомого читання. Розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння висловлювати власну думку, аналізувати тексти. Виховувати бажання читати, доброзичливе ставлення до тварин.
Обладнання: презентація, зірочки, картки із завданням.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Робота над скоромовкою
Біля будки песик Бобик
Ліг на сонці, гріє лобик.
Раптом муха – цокотуха
Продзижчала біля вуха.
Бобик – бац!
Пропала муха.
Робота над загадкою.
Йшла дівчина з торгу,
Несла гороху торбу.
Усюди, де ступала,
Горох порозкидала.
Ні лопатою згребти,
Ні мітлою замести,
А почало світати-
Нема чого збирати. (зорі в небі)
Так. Люди здавна спостерігали за зорями, їх розташуванням, милувались їх красою. Придумували назви зіркам і сузір’ям. Найбільш відомі сузір’я: Велика Ведмедиця, Оріон, Великий Пес.
У мене на столі є також зірочки різних кольорів. Кожен, хто буде відповідати на запитання, отримає зірочку відповідного кольору.
Синя – повна правильна відповідь, жовта- неповна відповідь, червона – неправильна відповідь.
Отож бажаю вам плідно попрацювати на уроці.
Гра «Пароль».
Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над фантастично – новорічною пригодою А. Костецького «У сузір’ї Гончих Псів».
Коротко про автора.
З творчістю А. Костецького ми уже знайомі. Він народився у Києві в сім’ї вчителів. В 4 роки навчився читати, в 5 років уже почав римувати. Рано навчився грати в шахи і плавати. В 1 клас пішов, маючи декілька віршованих творів. В 5 класі переміг на шкільному конкурсі за вірші присвячені Т. Г. Шевченку. Герої його творів навчають нас бути чесними, добрими.
Читання твору вчителем вголос.
Словникова робота.
Птеродактиль, сенбернари, фокстер’єри, знепритомнів.
Читання тексту учнями мовчки.
Читання для друга.
Фізкультхвилинка.
Хто там, хто там вже втомився
І на парту похилився?
Очі вгору, очі вниз- і на двері подивись.
Очі вгору, очі вниз – у віконце подивись.
Очі вгору, очі вниз – вчителеві посміхнись.
Дослідження тексту.
Дати відповіді на запитання.
Дослідження медіа.
Один із учнів підготував розповідь про сузір’я « Гончих Псів»
Література в колі мистецтв.
Картина К. Дудник «Разом цілий рік»
Складання сенкану до слова «друг»
Робота в парах над прислів’ями.
Без вірного друга – велика туга.
Справжній друг пізнається в біді.
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Людина без друзів, мов дерево без коріння.
Читання ланцюжком.
Вибіркове читання.
Зачитайте уривок, зображений на малюнку.
Назвіть синоніми до слів.
Зиркав- …дивився
Зомлів- …знепритомнів
Невдовзі- …незабаром
Очуняв- … опритомнів.
Робота в зошиті.
Запишіть. Як змінювалися почуття головного героя впродовж дня.
Спочатку він----------------,потім------------------, і в кінці пригоди--------.(жах, розгубився, радість).
Порахуйте свої зірочки. Намалюйте смайлика, який відображає вашу роботу на уроці.