Урок А. Костецький "У сузір'ї Гончих Псів"

Про матеріал
Це урок вивчення нового матеріалу, створений відповідно до Типової освітньої програми О. Я. Савченко за підручником О. Вашуленко.
Перегляд файлу

Тема. Фантастично – новорічна пригода. А. Костецький «У сузір’ї Гончих Псів»

Мета. Вдосконалювати вміння виразного, свідомого читання. Розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння висловлювати власну думку, аналізувати тексти. Виховувати  бажання читати, доброзичливе ставлення до тварин.

Обладнання: презентація, зірочки, картки із завданням.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

                                   Хід  уроку

  1. Організація класу.
  2. Мовна розминка.

Робота над скоромовкою

Біля будки песик Бобик

Ліг на сонці, гріє лобик.

Раптом муха – цокотуха

Продзижчала біля  вуха.

     Бобик – бац!

     Пропала муха.

  1. Актуалізація опорних знань.

Робота над загадкою.

Йшла дівчина з торгу,

Несла гороху торбу.

Усюди, де ступала,

Горох порозкидала.

Ні лопатою згребти,

Ні мітлою замести,

А почало світати-

Нема чого збирати. (зорі в небі)

Так. Люди здавна спостерігали за зорями, їх розташуванням, милувались їх красою. Придумували назви зіркам і сузір’ям. Найбільш відомі сузір’я: Велика Ведмедиця, Оріон, Великий Пес.

У мене на столі є також зірочки різних кольорів. Кожен, хто буде відповідати на запитання, отримає зірочку відповідного кольору.

Синя – повна правильна відповідь, жовта- неповна відповідь, червона – неправильна відповідь.

Отож бажаю вам плідно попрацювати на уроці.

Гра  «Пароль».

  •          Невеликий поетичний твір, який відзначається особливим ритмом, найчастіше – римуванням рядків, це…(вірш)
  •          Співзвучне закінчення слів у віршованих рядках, це…(рима)
  •          Твори, у яких розповідається про незвичайні події, які неможливі у повсякденному житті, це…(фантастика).
  1. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми і мети  уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над фантастично – новорічною пригодою А. Костецького «У сузір’ї Гончих Псів».

Коротко про автора.

З творчістю А. Костецького ми уже знайомі. Він народився у Києві в сім’ї вчителів. В 4 роки навчився читати, в 5 років уже почав римувати. Рано навчився грати в шахи і плавати. В 1 клас пішов, маючи декілька віршованих творів. В 5 класі  переміг на шкільному конкурсі за вірші присвячені Т. Г. Шевченку. Герої його творів навчають нас бути чесними, добрими.

Читання твору вчителем вголос.

Словникова робота.

Птеродактиль, сенбернари, фокстер’єри, знепритомнів.

Читання  тексту учнями мовчки.

Читання для друга.

Фізкультхвилинка.

Хто там, хто там вже втомився

І на парту похилився?

Очі вгору, очі вниз- і на двері подивись.

Очі вгору, очі вниз – у віконце подивись.

Очі вгору, очі вниз – вчителеві посміхнись.

Дослідження тексту.

Дати відповіді на запитання.

  •          Хто герой – оповідач?
  •          Коли і куди хлопчик здійснив подорож? Розкажи , як він туди потрапив.
  •          Кого він там побачив?
  •          Чому на планеті так багато різних цуценят?
  •          Чим закінчилась пригода?
  •          Які слова свідчать, що головний герой дуже зрадів подарунку?

Дослідження медіа.

Один із учнів підготував розповідь про сузір’я « Гончих Псів»

Література в колі мистецтв.

Картина К. Дудник «Разом цілий рік»

  •          Кого ти бачиш на картині7
  •          Чи можна їх назвати друзями?
  •          Де зараз знаходяться друзі?
  •          Скільки років на вигляд хлопчикові?
  •          Що означає разом цілий рік?
  •          Знайдіть ознаки кожної пори року.

Складання сенкану до слова «друг»

Робота в парах над прислів’ями.

Без вірного друга – велика туга.

Справжній друг пізнається в біді.

Друга шукай, а знайдеш – тримай.

Людина без друзів, мов дерево без коріння.

Читання ланцюжком.

Вибіркове читання.

Зачитайте уривок, зображений на малюнку.

Назвіть синоніми до слів.

Зиркав- …дивився

Зомлів- …знепритомнів

Невдовзі- …незабаром

Очуняв- … опритомнів.

Робота в зошиті.

Запишіть. Як змінювалися почуття головного героя впродовж дня.

Спочатку він----------------,потім------------------, і в кінці пригоди--------.(жах, розгубився, радість).

  1. Рефлексія. Самооцінка.

Порахуйте свої зірочки. Намалюйте смайлика, який відображає  вашу роботу на уроці.

  1. Домашнє завдання. Скласти сузір’я із отриманих зірочок. Написати невеличку розповідь про подорож на будь-яку планету Сонячної системи. Пройти тести «На Урок».

 

 

 

docx
Додано
6 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку