Урок "Африка (підсумковий урок)"

Про матеріал
Урок узагальнюючого повторення по темі "Африка" Мета: навчальна – узагальнити знання учнів про дослідження, географічне положення, геологічну і тектонічну будову, рельєф та корисні копалини, клімат, поверхневі води, природні зони та політичну карту Африки; виховна – виховувати бажання вивчати навчальний предмет, розвивати інтерес до вивчення законів природи, формувати в учнів впевненість, цілеспрямованість, вміння працювати в колективі, усвідомлення того, що набуті знання можуть бути корисними у подальшому житті; розвиваюча – розвиток пізнавальної активності, різних прийомів розумової діяльності, навичок мислити нестандартно й творчо.
Перегляд файлу

Африка (підсумковий урок)

Мета:

  • навчальна – узагальнити знання учнів про дослідження, географічне положення, геологічну і тектонічну будову, рельєф та корисні копалини, клімат, поверхневі води, природні зони та політичну карту Африки;
  • виховна – виховувати бажання вивчати навчальний предмет, розвивати інтерес до вивчення законів природи, формувати в учнів впевненість, цілеспрямованість, вміння працювати в колективі, усвідомлення того, що набуті знання можуть бути корисними у подальшому житті;
  • розвиваюча – розвиток пізнавальної активності, різних прийомів розумової діяльності, навичок мислити нестандартно й творчо.

Обладнання: атласи, настінні великомасштабні карти Африки, картини, фотоматеріал, що стосується Африки.

Методи: розповідь, бесіда, робота у групах, робота з настінними картами.

Тип уроку: урок узагальнення знань і вмінь.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Учитель заздалегідь за кілька днів до уроку розбиває клас на окремі команди дослідників. Кожна з них готує вказаний матеріал, збирає додаткову інформацію (з книжок чи мережі Інтернет), відповідає на домашні письмові запитання.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Учитель: Африка – дивовижний материк. І перш ніж почати розмову про нього, пропоную вам невеличку розминку.

(Учні розв’язують кросворд, що лежить у них на парті. Ключова фраза – дивовижна Африка).

  1. Назвіть відомі вам рекорди Африки.


  1. Узагальнення і систематизація знань

Учитель: а зараз поговоримо про цей загадковий і дивовижний континент.

  1. Робота команди істориків і мандрівників.

Учні розповідають про загальне географічне положення Африки, видатних дослідників, показують об’єкти, якими омивається материк, найближчі острови, течії тощо. Розповідаючи про дослідників Африки (Давида Лівінгстона та ін.), показують маршрути їхньої подорожі, називають і показують об’єкти, відкриті ними. Називаються і показуються крайні точки, зчитується найбільш цікавий матеріал.

Учитель: а зараз час заглибитися на територію материка і з’ясувати його особливості.

  1. Робота команди геологів та експедиторів.

Учні розповідають про геологічну будову та рельєф Африки, називають та показують елементи рельєфу (у тому числі найвищу точку влк. Кіліманджаро та її географічні координати), називають корисні копалини та показують їхні родовища. За допомогою тектонічної та фізичної карти з’ясовується зв'язок між геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами.

Учитель: як відомо, Африка славиться пустелями і тропічними зливами, має своєрідний клімат і поверхневі води. Про це нам розповість наступна група дослідників.

  1. Робота команди кліматологів та гідрологів.

Учні розповідають про особливості клімату Африки, показують основні кліматичні пояси та водні об’єкти материка. За допомогою фізичної карти розкривають вплив географічного положення, рельєфу та морських течій на клімат Африки, а вплив клімату – на поверхневі води. Зачитується коротка доповідь про найбільш цікаві водні об’єкти материка.

Учитель: пам’ятаєте пісеньку з мультфільму про Бармалія?


«В Африці акули,

В Африці горили,

В Африці великі

Злії крокодили…»?

Настав час з’ясувати, яким є органічний світ Африки.

  1. Робота команди ботаніків, зоологів та ґрунтознавців.

Учні розповідають про рослинний, тваринний світ Африки, ґрунтовий покрив, показують на карті природні зони, зачитується коротка доповідь про найбільш цікавих представників африканської флори і фауни. Спираючись на карту кліматичних поясів і поверхневих вод, пояснюється територіальний розподіл природних зон Африки, робиться висновок, що екосистема материка – не випадкова.

Учитель: нарешті, настав час познайомитися з населенням і країнами Африки.

  1. Робота команди соціологів і економістів.

Учні називають і показують на карті країни Африки, характеризують населення, раси і етнічні групи, більш детально розповідають про одну з країн, а також про зв’язки Африки з Україною. Пояснюються причини політичного районування і економічного розвитку материка.

Учитель: а тепер, щоб підвести підсумки, дайте відповідь на запитання – чим особлива Африка? Що вас найбільше вразило і що ви вважаєте найбільш дивовижним на території цього материка?

  1. Підведення підсумків

Учитель підводить підсумки уроку, збирає письмові роботи та реферати на перевірку, оголошує оцінки, а також методом голосування обирає найкращого і найактивнішого дослідника та найбільш цікаву доповідь.

  1. Домашнє завдання

Вивчити матеріал параграфа, підготуватися до письмової роботи.


Запитання:

  1. Гори на півдні Африки поблизу м. Дурбан.
  2. Країна Африки (столиця – м. Каїр).
  3. «Кольорова» річка Африки.
  4. Найповноводніша річка Африки.
  5. Найбільше озеро Африки.
  6. Канал,що сполучає Середземне й Червоне море.
  7. Найвища точка Африки.
  8. Найдовша річка.
  9. Пустеля, існування якої викликано холодною Бенгельською течією.
  10.  Гори на півночі Африки.
  11.  Нагір’я поблизу півострова Сомалі.
  12.  «Корабель пустелі».
  13.  Найрозвинутіша країна Африки (столиця – Преторія).
  14.  Гори на півдні Африки поблизу мису Голкового.
  15.  Найбільша пустеля.


docx
Додано
6 червня 2020
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку