Тема: Активний і пасивний відпочинок.
Мета: ознайомити учнів із особливостями активного і пасивного відпочинку, навчити розпізнавати активний та пасивний відпочинок;
розвивати знання про необхідність вчасно лягати спати;
виховувати у дітей бажання відпочивати активно.
Обладнання: роздаткові картки, музична фізкультхвилинка, кольорові картки, мікрофон.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Література:
Хід уроку
І. Організація класу
(Вітаюся, представляюся, перевіряю чи є у дітей все необхідне для уроку, даю орієнтацію у підручнику.)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ділю клас на 4 групи. Кожна группа отримує картки, на яких зображені малюнки, де люди загартовуються в певну пору року. 1 група повинна вибрати малюнки, де загартовуються влітку, 2 група – взимку, 3 група – восени, 4 група – навесні.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом
3.1. Розповідь з елементами бесіди
Коли ми працюємо довго, то кожен із нас відчуває втому, тому, щоб не втомлюватися необхідно чергувати розумову та фізичну працю. Людям, які займаються розумовою працею необхідно активно відпочивати. Саме активний сприяє підвищенню працездатності та настрою людини. Фізична праця – це вид активного відпочинку, вона не лише зміцнює здоров‘я, а й формує риси характеру людини. Відпочинок може бути активним і пасивним.
- А як ви думаєте, що таке активний відпочинок? (Прогулянки, катання на велосипеді, лижах, санках, екскурсії, подорожі).
- А пасивний відпочинок? (Малювання, ліплення, перегляд телевізора, гра у комп‘ютер).
Молодці! Правильно!
ІV. Оголошення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
4.1 Робота з підручником
4.2. Робота з віршем
- Дітки, крім того, що ми повинні відпочивати, нам необхідно і добре спати. А чому нам потрібно добре спати ми дізнаємося з вірша,
який зараз з вами зачитаємо.
(Читання вірша
«Навіщо дітям треба спати?»)
Навіщо дітям треба спати?
Щоб скоріше виростати.
Вдень рости часу немає:
Діти граються, гуляють,
Бігають, казки читають,
Вірші вчать, пісні співають,
Щось з конструкторів будують,
Гарно фарбами малюють,
Їм нема коли зростати –
Дуже справ у них багато.
Дітлахи вночі ростуть
Після того, як заснуть.
Треба вчасно всій малечі
Спать лягати кожен вечір.
4.3. Бесіда до вірша
1. Чому дітям треба добре спати? (Щоб рости)
2. А коли ми активно ростемо? (Вночі)
3. А чому ми не ростемо вдень? (Тому що ми відпочиваємо, граємося, ходимо до школи)
- Тож нам потрібно завжди вчасно лягати спати, щоб рости здоровими. А ще якщо ми будемо висиплятися, тоді будемо активними та ніколи не запізнюватимемося до школи.
Фізкультхвилинка
Ми учились, ми трудились
І, напевно, вже втомились,
Тож давайте для розрядки,
Зробимо кілька вправ зарядки.
Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – повернулись вправо, вліво,
На чотири – раз присіли.
Похитали головою і притупнули ногою,
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
V. Осмислення знань, умінь та навичок
5.1 Гра «Мікрофон»
- Як ви відпочиваєте на вихідних?
5.2. Гра «Світлофор»
Кожен учень отримує 2 кольорових картки – зелену та червону. Я зачитую їм вид відпочинку. Якщо мова йде про активний відпочинок – піднімають зелені картки, якщо про пасивний – червоні картки.
Відпочинок на природі, гра в комп‘ютер, катання на велосипеді, читання книг, перегляд телевізора, малювання, гра у футбол, катання на роликах, купання в річці.
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
6.1. Гра «Ланцюжок»
Продовж речення: «Найкращим відпочинком для мене є …»
6.2. Ситуативні завдання.
Я зачитую дітям ситуації і питання до них. Діти мають а моє запитання і пояснити свою думку.
Ситуація 1. Дмитрик часто запізнюється до школи. Як можна цього уникнути? Які поради ви можете дати хлопчикові? (Потрібно скоріше лягати спати і швидше вставити зранку, тоді до школи він запізнюватися не буде)
Ситуація 2. На уроці Ігор має втомлений вигляд, неуважно слухає вчителя. Як можна цього уникнути? Які поради ви можете дати хлопчикові? (Хлопчикові потрібно швидше лягати спати, а також зранку робити зарядку, щоб в нього не було втомленого вигляду)
Ситуація 3. Оленка, прийшовши зі школи, завжди сідає грати комп‘ютер, не виходячи на вулицю і навіть не прибираючи в своїй кімнаті. Чи корисно це? Які поради можна дати дівчинці? ( Ні, не корисно. Тому що це пасивний відпочинок, а дітям слід більше відпочивати активно і на свіжому повітрі. Оленці слід проводити більше часу на вулиці: кататися на велосипеді, грати ігри з однолітками)
Ситуація 4. Наталя після навчання в школі, прийшовши додому, спочатку катається деякий час на велосипеді, а потім іде вчити уроки. Чи правильно це? Чому? (Так, правильно. Тому що Наталя чергує фізичну працю з розумовою, а також активно відпочиває)
Фізкультхвилинка (музична)
VІІ. Підсумок уроку
7.1 Рефлексія «Настрою та емоційного стану»
Роздаю дітям картку з емоціями людини, де діти повинні вибрати свою емоцію, яка панує в них весь урок. Діти повинні обґрунтувати свій вибір.
7.2. Бесіда
- Про що ми говорили сьогодні на уроці? (Про активний і пасивний відпочинок)
- Які висновки ви зробили для себе? (Що потрібно завжди відпочивати активно)
- А чому потрібно вчасно лягати спати? (Щоб рости і щоб добре висиплятися, для того, щоб бути активним весь день)
Додатки:
Додаток 1:
ІІ. Актуалізація опорних знань
На цьому етапі уроку я використовую наочність. В мене є наочності, де представлені різного роду загартовування та в різні пори року.
Додаток 2:
ІV. Оголошення теми та завдань уроку,мотивація навчальної діяльності.
На цьому етапі уроку я використовую вірш, який має назву «Для чого дітям треба спати?», а також використовую віршовану фізкультхвилинку.
Додаток 3:
V. Осмислення знань, умінь та навичок.
На цьому етапі уроку я використовую мікрофон для гри «Мікрофон», кольорові картки для гри «Світлофор».
Додаток 4:
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
На цьому етапі уроку я використовую роз даткові картки з ситуативними завданнями, а також музичну фізкультхвилинку, де показую дітям відео за яким вони повинні повторити рухи.
Додаток 5:
VІІ. Підсумок уроку
На цьому етапі уроку я використовую роздаткові картки з емоціями людини, де діти повинні вибрати свою емоцію, яка панує в них весь урок. Діти повинні обґрунтувати свій вибір.