Урок "Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Виконання композиції «Свято весняної природи»"

Про матеріал
Мета уроку. Вчити підбирати кольорову гаму для передавання стану та настрою в природі, ознайомити учнів з поняттям «колорит», впливом кольору на людину; закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою; розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережне ставлення до природи. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Методи та прийоми: словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрація), практичні (виконання малюнка) Інтерактивні методи: «мозковий штурм», «Змішування»
Перегляд файлу

Тема уроку. Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Виконання композиції «Свято весняної природи»

Мета уроку. Вчити підбирати кольорову гаму для передавання стану та настрою в природі, ознайомити учнів з поняттям «колорит», впливом кольору на людину; закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою; розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи та прийоми: словесні (бесіда, пояснення), наочні      (демонстрація), практичні (виконання малюнка)

Інтерактивні методи: «мозковий штурм», «Змішування»

Обладнання для вчителя:

— проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

Обладнання для дітей:

— фарби гуаш, акварель, пензлики;

—альбоми;

Література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М.І. Резніченко, С.І. Трач. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2015. — 142 с.; Програма «Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011».

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.

Перебіг уроку

I. Організація класу.

1) Емоційне налаштування

Сядьте, діти, посміхніться,

схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

творчості від вас чекаю.

2) Перевірка готовності до уроку.

У вас на партах повинні лежати альбоми для малювання, фарби та пензлики.

II. Вивчення нового матеріалу.

1) Актуалізація опорних знань учнів.

— Що таке пейзаж?

— Які кольори називаються теплими, холодними?

— Що таке лінія горизонту?

— Як змінюються кольори з віддаленням?

2) Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми з вами навчимося застосовувати правила колірних поєднань на практиці, побачимо, як залежить колірна гама пейзажу від освітлення. Будемо малювати незвичайним способом.

3) Пояснення нового матеріалу.

Давайте пригадаємо, які кольори ми можемо спостерігати в природі вранці, вдень та ввечері.

Мозковий штурм.

— Як гадаєте, що означає «дивитись» і «бачити»?

— Чи тотожні ці поняття? (Ні, можна дивитись, та не бачити).

А зараз перевіримо, чи вміємо ми бачити душею... Заплющіть очі й пошепки скажіть «весна»... Які почуття у вас виникли?

— Якими б кольорами передали ці почуття?

— Які кольори можемо бачити весною? (Теплі та холодні).

— Які кольори називаються теплими?

У пейзажних творах за допомогою кольору живописці відображають не тільки побачене, а й пережите, діляться своїми емоціями.

Колорит пейзажу в природі залежить від освітлення, а в живописному творі – від багатства та узгодженості колірних відтінків з основним кольором. Завдяки кольору в поєднанні з іншими виражальними засобами (форма, композиція, світлотінь) та художнім прийомам живописного зображення митець тонко передає стан природи і створює відповідний за настроєм образ: ніжний, суворий, замріяний.

В одних краєвидах переважають яскраві радісні барви, в інших – спокійні, менш насичені. Кожний з них має свій настрій, що виражається в колориті – гармонійній взаємодії кольорів та їх відтінків, поєднаних художником для відтворення власного задуму.

Робота над поняттям

КОЛОРИТ – гармонійне поєднання кольорів у живописі, що розкриває естетичну сутність художнього твору.

Розглянь картину. Який настрій вона викликає? Яка колірна гама переважає на цій картині?

Завдяки вмілому поєднанні кольорів художник створює колорит художнього твору. Колорит може бути яскравим або тьмяним, теплим або холодним, багатобарвним або монохромним.

Давайте пригадаємо, які кольори відносяться до основних?

Які кольори називаються теплими, а які холодними?

Які кольори відносяться до монохромних?

Вправа на змішування

У весняних пейзажах переважають відтінки зеленого кольору. Сонячне світло надає листю, траві теплих, жовтуватих відтінків, а в тіні зелені кольори виглядають холодними. Зелений колір з наближенням до лінії горизонту набуває холодних відтінків.

Давайте спробуємо утворити різні відтінки зеленого кольору.

Зелений колір це похідний колір, Щоб утворити його потрібно змішати синій та жовтий колір.

Спочатку наносимо синій колір, тепер додаємо жовтого. Щоб утворити більш теплий колір, треба додати жовтий відтінок. Для створення більше холодного додаємо синій. Для утворення більш світлішого кольору додаємо білий колі, а для темнішого – чорний.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4) Практична робота.

Пояснення завдання

Сьогодні ми будемо створювати весняний пейзаж, використовуючи техніку монотипія.

Для цього нам потрібен папір, фарби та пензлі.

Аркуш паперу згинаємо навпіл, прогладжуємо лінію згину. На одній стороні малюємо весняний пейзаж. Ми можемо намалювати дерево, використовуючи різні відтінки зеленого та небо, наприклад, при заході сонця. Які кольори ми для цього використаєм?

Після нанесення фарби, ми згортаємо лист, та прогладжуємо його. Відкривши його ми побачимо точний відбиток нашого малюнку. Давайте уявімо, що це відображення у воді. Тепер ми можемо домалювати гори, або інші елементи весняного пейзажу.

Виставка робіт учнів

III Підведення підсумків.

— Що таке колорит?

— Які кольори переважають у ваших роботах? Чому?

Рефлексія

Яким кольором ви можете описати свій настрій? Чому?

Прибирання робочого місця.

 

Матеріали для презентації:

C:\Users\HP\Desktop\рс\диск\образотворче мистецтво\відкритий\колорит\Слайд3.JPGC:\Users\HP\Desktop\рс\диск\образотворче мистецтво\відкритий\колорит\Слайд2.JPGC:\Users\HP\Desktop\рс\диск\образотворче мистецтво\відкритий\колорит\Слайд1.JPGC:\Users\HP\Desktop\рс\диск\образотворче мистецтво\відкритий\колорит\Слайд5.JPGC:\Users\HP\Desktop\рс\диск\образотворче мистецтво\відкритий\колорит\Слайд4.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кубрак Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
2600
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку