АЛГЕБРА
7 КЛАС
Вчитель Пухліченко Г.А.
2024/2025 н. р.
ТЕМА. Одночлен. Стандартний вигляд одночлена.
Предметні компетентності:
учень/учениця
- розуміє сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником ;
- записує числові вирази, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки;
- розв’язує вправи на обчислення виразів, застосовує властивості степеня з натуральним показником;
- формулює означення одночлена та його стандартного вигляду;
- розрізняє одночлени серед інших алгебраїчних виразів;
- пояснює, аналізує, класифікує математичні поняття.
Ключові компетентності:
комунікативна: - грамотно висловлює свою думку, робить висновки на основі математичної інформації, поданої в різних формах;
загальнонавчальна: - уміє організувати власну навчальну діяльність під час виконання завдань; - сприймає систему умовностей у межах завдання;
інформаційна: - опрацьовує нові навчально – пізнавальні дані.
громадянська і соціальна: - уміння співпрацювати в команді.
Очікувані результати:
учень/учениця
- класифікує алгебраїчні вирази;
- розв’язує вправи на обчислення виразів, застосовуючи властивості степеня з натуральним показником;
- розуміє і розрізняє поняття одночлен, стандартний вигляд одночлена, коефіцієнт одночлена;
- вміє виконувати перетворення степенів в конкретній ситуації;
- створює модель математичної ситуації;
- аналізує результати навчальної діяльності.
Форма проведення: урок формування компетентностей.
Обладнання: підручник, картки - алгоритми, роздатковий матеріал, ноутбук, скринька, кольорові смужки, картка самооцінювання.
Карта уроку
І. Організація класу. Привітання.
- Вітаю! Бажаю всім гарного настрою і вдалого дня!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Скринька мудрості» (крилаті фрази).
( Знати – це означає насамперед уміти користуватися знаннями.
Думаємо, вивчаємо, шукаємо. Якщо важко – не зітхаємо!).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Проблемна ситуація.
- Запишіть дату сьогоднішнього уроку.
- Сума цифр цієї дати яке складає число?
2. Прийом « Інтерв’ю».
- Яке це число? - Що з ним пов’язано в математиці?
- Подайте число 10 з показником степеня 3. Яке число отримали?
3. Розповідь з елементами бесіди про 1000 днів незламності і спротиву українців у війні.
4. Вправа «Розумова розминка» зі словами НЕЗЛАМНІСТЬ, ВОЛЯ, СПРОТИВ.
- Кількість букв у слові ВОЛЯ помножте на куб числа 5. (4х125=500)
- Піднесіть число 4 до третього степеня і отриманий результат помножте на кількість літер у слові СПРОТИВ. (64х7=448)
- Показник степеня, до якого треба піднести число 5, щоб отримати 125, помножте на кількість букв у слові НЕЗЛАМНІСТЬ, (3х 11=33)
- Суму цифр цього року 2024 піднесіть до степеня з показником 5.
- Чим можна скористатися, щоб знайти значення цього виразу?
- Отже, НЕЗЛАМНІСТЬ, ВОЛЯ, СПРОТИВ, СИЛА ДУХУ, ЖАГА до ПЕРЕМОГИ
наших нескорених захисників і захисниць має бути для кожного з нас взірцем.
- А ми працюємо далі і не зітхаємо.
5. Робота з картками «Так чи ні?» ( в парах), «Вкажи степінь» ( 2 учн. – самост.).
6. Творча вправа (фронтально).
- Виразіть через показник степеня добуток:
двох множників, кожний з яких 7;
шести множників, кожний з яких 10;
п’яти множників, кожний з яких 2.
7. Вправа «Естафета» (повтор. правил).
- Які властивості степеня вивчили?
- Дякую, працюємо, не зітхаємо.
Хвилина вдячності. Перегляд відео.
Прийом «Незакінчене речення».
- Продовжте фразу «Дякую воїнам ЗСУ …».
ІV. Формування нових умінь і знань.
1. Робота з картками – алгоритмами з елементами перевернутого навчання.
- Що для себе нового дізналися?
- Хто наведе власний приклад одночлена з того, що дізнався?
2. Робота з підручником.
А) № 380, № 381 (усно).
Б) № 383 ( письмово, «ланцюжком»).
3. Вправа «Вкажи зайве» ( на картці).
- Вилучіть зайве.
- Які вирази потребують вашої допомоги?
- Доведіть свій вибір.
V. Д/з: с. 72, № 382, № 384 ( додатково № 386). Переглянути навчальне відео «Одночлен».
Самооцінювання. Вправа «Обери лист» .
Оцінювання.
Вправа «Кольорові стрічки».
- Візьміть стрічку, яка вам подобається.