Урок алгебри, 7 клас "Розв'язування вправ"

Про матеріал
План-конспект уроку "Розв'язування вправ", урок-подорож, вчитель математики Верешко Ірина Олександрівна
Перегляд файлу

Урок №                                                     Дата:                                            Клас:7

«Подорож математичним океаном»

Тема. Розв'язування вправ

Мета: формування предметних компетентностей: вдосконалити вміння учнів знаходити корінь лінійного рівняння з однією змінною; сприяти формуванню практичних умінь та навичок розв’язувати рівняння з однією змінною, використовуючи основні властивості рівнянь ; формування ключових компетентностей: розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховувати самостійність, інтерес до математики.

Тип уроку: урок – подорож.

Обладнання: картки самоконтролю, піктограми настрою, роздавальний матеріал.

Епіграф до уроку

«Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі  математичні сезами»
(польський математик С.Коваль)

Хід уроку

І. Організаційний момент

Слово вчителя: «Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі  математичні сезами» (польський математик С.Коваль) Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку, на якому ви не просто зможете  пригадати матеріал з теми „Лінійні рівняння із однією змінною”, але й цікаво, я сподіваюсь, проведемо час.

     Сьогодні ми з вами вирушаємо у захоплюючу подорож математичним океаном. Для цієї подорожі нам потрібний путівка на корабель. Маршрут складний, нам можуть зустрітися підводні рифи, айсберг, мілина, можуть захопити в полон пірати, може трапитися шторм. Сподіваюся, що ці перешкоди не зіб’ють нас з дороги. А в цьому нам допоможе формула успіху уроку:

У+О+В+С+Р=З

У-увага

О-організованість

В-взаємодопомога

С-спілкування

Р-робота

З-знання

Але формули успіху недостатньо, щоб вирушити у подорож, а ще слід придбати путівки, вартість яких визначається не грошима, а вашими знаннями.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Аукціон розпродажу путівок

№807

-2х+3=7;

-2х=7-3;

-2х=4 |:(-2)

х=-2.

 

 

№810

а)  ; |*24

4(х+1)+3(2-х)=6+2(х-3);

4х+4+6-2х=6+2х-6;

-х=-10; |*(-1)

х=10.

б) х=-1.

в) х=-8.

г) х=-,     х=-1,25.

№ 813

а) х=5;

б) х=2 або х=-3;

в)Рівняння коренів не має;

г) будь-яке число або х=0.

III. Актуалізація опорних знань. Порт математичних визначень

  1. Дайте означення рівняння.
  2. Яке рівняння називається лінійним? Наведіть приклади.
  3. Що називається коренем рівняння?
  4. Скільки коренів може мати рівняння?
  5. Що означає розв’язати рівняння?
  6. Які рівняння називаються рівносильними? Наведіть приклади.
  7. Назвіть основні властивості рівняння?

ІV. Підводні рифи

Кожен із рифів у нашому математичному океані – це рівняння. Розв’язати рівняння правильно – означає оминути риф.

  1. х+245=400;
  2. 348-х=129;
  3. 6х=48;
  4. (х-3,5)(х+27)=0;
  5. |х-12|=0;
  6. 8х-8=20-6х;
  7. 4(х-3)=х+6;
  8. 2х+5=2(х-4)+13.

V. Порт цікавих задач

  1. На пошиття 6 вітрил пішло 48 м тканини. Скільки потрібно тканини, щоб пошити 4 вітрила?
  2. Зграя із 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки км проплив кожен дельфін?
  3. В один кінець ставка човен плив 80 хв, а назад – за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше і на скільки?
  4. У порт пливло 3 судна, а назустріч їм – 5 човнів. Скільки суден припливло у порт?

V. Острів рівнянь

1. Розв’язати рівняння:

1) 4х+7=3(х-2)+х;

 

2) 3(4—2х)+6=-2х+4  ;

 

=5;

 

 4) 2х(1-3х)+5х(3-х)=17х-8;

 

;

 

6) |х+1|-12=1.

 

2. Відновити записи:

3(2,4 – 1,1m) = 2,7m + 3,2.

Розв`язання:

7,2 – 3,3m = 2,7m + 3,2;

 -3,3m – 2,7m = 3,2 – 7,2;

 -6m = -4; m=……..

     

( m =  )

VI. Острів відпочинку

 

1) Скажи, Толику, скільки мама заплатила за три кілограми яблук, якщо кілограм коштує дві гривні?

-Не знаю! Моя мама завжди торгується.

2) Скільки тобі років? Одинадцять. Та ж тобі в минулому році було тільки 5, а тепер має бути 6! Усе правильно. У минулому році 5, а цьому 6, а разом 11.

 

3) Скільки учнів у вашому класі? З учителькою 28, а без учительки? А без учительки всі розбіжаться.

Вірш – жарт «ПРОСТА АРИФМЕТИКА»

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори, і питає:

Скільки буде – 10 поділить на 3?

Розв'язать вона не може,

Звісно, знітилась, мовчить.

Вчитель каже: „Так не гоже.

Прості дроби треба вчить”.

„Хай картоплі є десяток, -

вчитель далі річ веде, -

розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?”

Люда каже: „Зайвий клопіт,

І нащо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу – і хай їдять”.

Додатково (Задумай число. Додай до задуманого числа число 3. Суму помнож на 6. Добуток зменш на 8. Під час гри дії, запропоновані учням, варто наперед написати мовою алгебри. Після виконання дій матимемо: (х +3) 6-8 = 6х+ 18 – 8 = 6х + 10.)

 

VІІ. Небезпека. У полоні у піратів

   Поки ми веселилися й втратили пильність, нас захопили в полон пірати

Дохід сім’ї українця становить 15 600 грн. в місяць.

Причому заробітна плата батька,  матері та стипендія  сина  відносяться  як  7:5:1.   

Який  дохід приносить  кожний член  сім’ї  в  місяць?

Нехай стипендія сина - х грн, тоді  зарплата матері - 5х грн, а зарплата батька - 7х грн.  Маємо рівняння :

x + 5x + 7x = 15600

x = 15600 : 13 = 1200                     

5x = 6000

7x = 8400

Пірати  побачили, що в українців не дуже великі заробітні плати. А тому вирішили розказати про місце схованки скарбу.

Діти відшукують скриньку,  розглядають скарби, діляться враженнями

  -Які знання допомагали вам  подолати перешкоди?

Через рівняння і задачі усі вирішуєм невдачі!

VІІІ. Підсумок уроку «Дельта – плюс»

    Ось і закінчилася подорож. Про ваш емоційний стан я можу судити з піктограм настрою. А тепер я хочу почути, що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.

   Учитель пропонує учням перелік запитань:

  • що ми робили на уроці?
  • Що нового ми навчились на сьогоднішньому уроці?
  • Чи сподобалось вам спосіб проведення сьогоднішнього уроку?
  • Що сподобалось особливо під час уроку? Що не сподобалось?
  • Що могло бути організовано краще, корисніше?

ІХ. Самооцінка учнів

       На початку уроку учні отримали картки самоконтролю, учитель пропонує учням заповнити їх, оцінивши свою роботу на уроці і виставити собі бали.

Х. Домашнє завдання

1) Повт. вл. рівнянь; №856;859;861

1

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Кравчук В.Р., Підручна М.В., Янченко Г.М.)
До уроку
Лінійні рівняння з однією змінною
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку