Урок алгебри та початків аналізу в 11 класі
Тема уроку: Розв′язування показникових рівнянь та нерівностей.
Мета: Удосконалити вміння й навички учнів під час розв′язування показникових рівнянь та нерівностей, розвивати пам′ять, логічне мислення, увагу, культуру математичних записів, виховувати працьовитість, наполегливість, цілеспрямованість.
Обладнання: підручник, роздаткові матеріали, презентація.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Математика – це ланцюг понять: випаде одна ланка і незрозуміле буде наступне.
Хід уроку I. Організаційний етап.
II. Перевірка домашнього завдання.
Учні перевіряють розв’язування нерівностей та рівнянь за зразком
1) 4x+1+7 2x - 2>0
2) 5x+1- 3 5x-2 ≤ 122
3)
III. Формування теми, мети, завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Епіграф:
Об′єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим.
Б. Паскаль
Цей вислів видатного математика означає те, що сьогодні на уроці ми будемо грати у детективів. А допоможуть нам відомі герої Артура Конан Дойля - Шерлок Холмс і доктор Ватсон. Уже протягом століття люди захоплюються талановитим детективом.
Шерлок Холмс захоплює своєю винахідливістю, спостережливістю, умінням аналізувати явища і робити висновки, широтою своїх знань
із різних галузей науки, незвичайною пам’яттю. Приваблює він надзвичайною цільністю, рішучістю, а водночас і своєю незворушністю. Але при цьому він ще азартний та шляхетний. Шерлок Холмс навчає не здаватись і мислити аналітично. І це дійсно дуже і дуже корисно!
Я думаю, що на нашому уроці, ви продемонструєте свої теоретичні знання, вміння розв′язувати показникові рівняння та нерівності, продемонструєте вміння аналізувати і робити висновки, і підготуватися до к/р.
Обговорюємо правила та хід гри.
Учні – детективи –початківці, хочуть отримати роботу, для цього треба скласти резюме, пройти стажування та обговорити заробітну платню, виконавши перше завдання детективів-початківців.
Це будуть етапи нашого уроку.
IV. Повторення і аналіз фактів ( резюме)
Фронтальне опитування за технологією « Мікрофон».
(Учні за бажанням вибирають фрази лівої та правої частини таблиці, розповідаючи таким чином про свої знання, вміння та наміри щодо роботи на уроці)
|
Резюме для роботодавця |
Я знаю
Я вивчив |
1.Яка функція називається показниковою? 2.Через яку точку проходить графік кожної показникової функції?
3.При якій умові показникова функція зростає? А при якій – спадає? 4. Які рівняння називають показниковими? 5. Які неівності називають показниковими?
Методи розв′язування показникових рівнянь?
|
Я вмію |
53х-2=510-х, 0,62х-1< 0, 216, 7х-2 + 4 7х-1 =347, 9х- 6 3х-1 ≤ 3 9х-8*3х-9=0; =1 |
Я сьогодні |
В доброму гуморі і налаштований на роботу на уроці. |
V.Удосконалення вмінь і навичок ( стажування)
15х-5х+6 = 150 0,52х-1< 0,25 15х-5х+6 =15 0,52х-1< 0,52 х-5х+6=1 2х-1 < 2 х-5х+5=0 2х < 3 х < 1,5
Тест
1.Чому дорівнює
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
b |
|
|
2. Чо |
му дорівнює |
=35х+10 |
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
-20 |
1 |
0 |
3. Якому з наведених проміжків належать усі розв’язки рівняння
.
А |
Б |
В |
|
Г |
Д |
||||||
|
|
|
|
|
|||||||
4. Розв’яжіть рівняння |
=14 |
|
|
||||||||
А |
Б |
|
В |
|
Г |
Д |
|||||
-2 |
|
|
0 |
|
2 |
|
|
||||
5. Якщо |
|
, то х= |
|
|
|
||||||
А |
Б |
|
В |
|
Г |
Д |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
6.Укажіть ескіз графіка функції
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Самоперевірка тесту
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Відповідь |
В |
Д |
Г |
Г |
А |
Г |
3. Перше завдання детективів.
Кожна група учнів отримує картку із завданням. За виконання цього завдання учні отримують різну «зарплатню» - оцінку, в залежності від складності завдання: 6, 9 або 12 балів. Під час виконання завдання учні можуть скористатися безкоштовною допомогою друзів або підказкою вчителя. Після виконання завдань учні перевіряють свою роботу.
Кожна група отримує плату за виконану роботу – оцінку за урок.
Групова робота
0,62х-1≤ 0,36
(0, 125)х =128
2х-2=3х-2
32х+5=3х+2+2
0,62х-1 – 0,36х – 0,4≥ 0
23√х + 3 23√х -1 =20 3 16х + 2 81х = 5 36х
𝑥 𝑥
9−4 5 + 9+4 5 =18
9х+1 – 28 3х + 3> 0
VI. Підсумок уроку.
Що сподобалося або не сподобалося на уроці? Оцініть свою роботу сьогодні. На які завдання слід звернути увагу?
Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший шлях розширення математичних знань
В. Соєр.
Підготовка до ЗНО
Частина I
Розв′язати нерівність:
3х> 1
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Частина II
Знайдіть суму Хо+Уо для одержаного розв′язку системи рівнянь:
VII. Домашнє завдання
1. Підготуватися до контрольної роботи
2. Розв’язати завдання
№ 17.23 (2), додатково №17.32, № 18.23 (1), №18.27, додатково №18.31