Урок алгебри та початків аналізу в 11 класі. Розв′язування показникових рівнянь та нерівностей.

Про матеріал
Удосконалити вміння й навички учнів під час розв′язування показникових рівнянь та нерівностей, розвивати пам′ять, логічне мислення, увагу, культуру математичних записів, виховувати працьовитість, наполегливість, цілеспрямованість.
Перегляд файлу

Урок алгебри та початків аналізу в 11 класі

Тема уроку: Розв′язування показникових рівнянь та нерівностей.

Мета: Удосконалити  вміння й навички учнів під час розв′язування показникових рівнянь та нерівностей, розвивати пам′ять, логічне мислення, увагу, культуру      математичних      записів,       виховувати працьовитість, наполегливість, цілеспрямованість.

Обладнання: підручник, роздаткові матеріали, презентація.

Тип уроку: урок узагальнення й  систематизації знань.

Математика – це ланцюг понять: випаде одна ланка і незрозуміле буде наступне.

 

Хід уроку I. Організаційний етап.

II.     Перевірка домашнього завдання.

Учні перевіряють розв’язування нерівностей та рівнянь за зразком

1)                4x+1+7 2x - 2>0

2)                5x+1- 3 5x-2 ≤ 122

3)                image 

 

III.    Формування теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Епіграф: 

Об′єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди  зробити його трохи цікавішим.

Б. Паскаль 

imageЦей вислів видатного математика означає те, що сьогодні на уроці ми будемо грати у детективів. А допоможуть нам відомі герої Артура Конан Дойля - Шерлок Холмс і доктор Ватсон. Уже протягом століття люди захоплюються талановитим детективом. 

Шерлок Холмс захоплює своєю          винахідливістю, спостережливістю, умінням аналізувати явища і робити висновки, широтою своїх знань

із різних галузей науки, незвичайною пам’яттю. Приваблює він  надзвичайною цільністю, рішучістю, а водночас і своєю незворушністю. Але при цьому він ще азартний та шляхетний.  Шерлок Холмс навчає не здаватись і мислити аналітично. І це дійсно дуже і дуже корисно!

Я думаю, що на нашому уроці, ви продемонструєте свої теоретичні знання, вміння розв′язувати показникові рівняння та нерівності, продемонструєте вміння аналізувати і робити висновки, і підготуватися до к/р.

Обговорюємо правила та хід гри. 

Учні – детективи –початківці, хочуть отримати роботу, для цього треба скласти   резюме, пройти стажування та обговорити заробітну платню, виконавши перше завдання детективів-початківців.  

Це будуть етапи нашого уроку.

IV.  Повторення і аналіз фактів ( резюме)

Фронтальне опитування за технологією « Мікрофон».

(Учні за бажанням вибирають фрази  лівої та правої частини таблиці, розповідаючи таким чином про свої знання, вміння та наміри щодо роботи на уроці)

 

 

Резюме для роботодавця

Я знаю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я вивчив

1.Яка функція називається показниковою?

2.Через яку точку проходить графік кожної показникової функції?  

image

3.При якій умові показникова функція зростає? А при якій – спадає? 

4.     Які рівняння називають показниковими?

5.     Які неівності називають показниковими?

 

Методи розв′язування показникових рівнянь? 

 

Я вмію

53х-2=510-х,   0,62х-1< 0, 216,   7х-2 + 4 7х-1 =347,   9х- 6 3х-1 ≤ 3

9х-8*3х-9=0;  image =1

Я сьогодні

В доброму гуморі і налаштований на роботу на уроці.

 

V.Удосконалення вмінь і навичок ( стажування) 

1. Знайти помилку

15х-5х+6 = 150                                        0,52х-1<  0,25 15х-5х+6 =15                            0,52х-1<  0,52   х-5х+6=1                              2х-1 <   2 х-5х+5=0                                2х  <   3                                                   х <  1,5

 

 

2. Парна робота ( тест)

Тест

1.Чому дорівнює   image

 

А

Б

В

Г

Д

image 

image 

b

image 

image 

2. Чо

му дорівнює

image=35х+10

 

 

А

Б

В

Г

Д

image 

image 

-20

1

0

3. Якому з наведених проміжків належать усі розв’язки рівняння

image.

А

Б

В

 

Г

Д

image 

image 

image

 

image 

image 

4. Розв’яжіть рівняння image

=14

 

 

А

Б

 

В

 

Г

Д

-2

image 

 

0

 

2

 

 

5. Якщо image

 

, то х=

 

 

 

А

Б

 

В

 

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Укажіть ескіз графіка функції image 

А

Б

В

Г

Д

image 

image 

image 

image 

image 

 

 

 

 Самоперевірка  тесту 

№ завдання

1

2

3

4

5

6

Відповідь

В

Д

Г

Г

А

Г

 

3. Перше завдання детективів.

Кожна група учнів отримує картку із завданням. За виконання цього завдання учні отримують різну «зарплатню» - оцінку, в залежності від складності завдання: 6, 9 або 12 балів. Під час виконання завдання учні можуть скористатися безкоштовною допомогою друзів або підказкою вчителя. Після виконання завдань учні перевіряють свою роботу. 

Кожна група  отримує  плату за виконану  роботу – оцінку за урок.

Групова робота

1 група, 2 група

image

0,62х-1≤   0,36

3 група, 4 група

(0, 125)х =128

2х-2=3х-2

32х+5=3х+2+2

0,62х-1 – 0,36х – 0,4≥  0

5 група, 6 група

23√х   + 3 23√х -1 =20 3 16х + 2 81х = 5 36х

       image 𝑥          image 𝑥

  9−4 5 +  9+4 5 =18

9х+1 – 28 3х + 3>  0

VI. Підсумок уроку.

Що сподобалося або не сподобалося на уроці? Оцініть свою роботу сьогодні. На які завдання слід звернути увагу?

 

Узагальнення – це мабуть найлегший і найочевидніший шлях розширення математичних знань

В. Соєр.

Підготовка до ЗНО

Частина I

Розв′язати нерівність:

3х> 1

А

Б

В

Г

image 

image 

image 

image 

 

Частина II

Знайдіть суму Хоо  для одержаного розв′язку системи рівнянь:

image

 

VII. Домашнє завдання 

1.     Підготуватися до контрольної роботи

2.     Розв’язати завдання 

          № 17.23 (2),          додатково №17.32,       № 18.23 (1), №18.27,   додатково №18.31

pdf
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку