Конспект уроку з алгебри для 11 класу по темі "Показникові рівняння"
Тема: Показникові рівняння
Мета: ознайомити з означенням показникових рівнянь та алгоритмом розв’язування цих рівнянь; формувати вміння розв’язувати показникові рівняння;розвивати пам'ять, логічне мислення, культуру математичного мовлення та письма;виховувати старанність, наполегливість, працьовитість.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Основні методи та прийоми: словесні, фронтальна бесіда, розповідь, колективне обговорення, самостійна робота, робота з підручником, робота в парах.
Обладнання: набір завдань для «мозкового штурму», картки із завданнями, плакат для гри «Впізнай мене», підручник – алгебра 11 клас А.Г. Мерзляк.
Епіграф уроку:
Недостатньо мати лише добрий розум,
Головне - це раціонально застосовувати його.
Рене Декарт
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Два учні працюють з завданнями на картках.
Прийом «Мозковий штурм»
1) у=х6 3) у=6х
2) у= 4) у= 6?
Чому? Яка функція називається показниковою?
Назвіть відомі вам властивості показникової функції.
Гра «Впізнай мене»
х |
х |
х: х |
|
(х) |
х |
х |
х |
() |
3х |
5. Замініть зірочки, щоб утворилась тотожність (16.1(1,2) ст. 160):
1) 3(+1):32=3*+2+ *: 32= 3*+2+ * *2= 33=27
ІV. Мотивація навчання.
Як бачите, вміння використовувати властивості степеня з довільним дійсним показником, практично полегшує роботу під час розв’язання завдань, спрощення виразів, побудови та читання графіків показникових функцій... . Ці властивості застосовуються досить часто. Сьогодні ми ознайомимось з означенням та алгоритмом розв’язування показникових рівнянь.
ІV. Вивчення нового матеріалу (п.17 ст. 166).
Розглянемо рівняння: 2=8; 3 3=4; 0,3= 0,3
У всіх цих рівняннях зміна міститься тільки в показнику степеня. Наведені рівняння є прикладами показникових рівнянь.
Теорема 17.1. При а 0 і а 1рівність а= авиконується тоді і тільки тоді, коли х= х.(З доведенням та наслідком учні знайомляться самостійно)
Наприклад. 1) 2х=8, 2х=23, х=3.
2) Якому з наведених проміжків належить корінь рівняння 2х=?
,
V. Закріплення знань та вмінь.
1. Усно. Розв’яжіть рівняння. (робота з підручником) № 17.1 (1,2,6,8) ст.. 170.
1) 4= 64; 2) 3= ; 6) 8= 16; 8) = 25.
2. Розв’язування завдань. (17.3 ст. 171)
1) Робота біля дошки:
Розвяжіть рівняння: а) 3х=; б) 5х+3=()х; 3) 3+ 3= 90.
2) робота в парах: хлопці – 2х+6=()х; дівчата – 5х+5х+1=30.
3) Самостійно – хлопці - № 17.1; дівчата - № 17.3 ст. 170
ІV. Підсумок уроку
пригадав …
запам’ятав…
зрозумів …
мені важко давалося …
тепер буду намагатись …
VІІ. Домашнє завдання
п. 17 ст. 166 (вивчити), виконати № 17.4 (1,2), № 17.6 ст. 171.