Урок алгебри "Загальні відомості про рівняння"

Про матеріал
Урок алгебри для 7 класу "Загальні відомості про рівняння". Основна частина уроку і за змістом, і за обсягом відводиться інтерактивним вправам, технології колективно-групового навчання.
Перегляд файлу

Урок алгебри, 7 клас.

Урок №40

Тема уроку.  Загальні відомості про рівняння.

Формування компетентностей:

*предметна компетентність: активізувати знання учнів про рівняння, отримані у 5-6 класах; формувати вміння розв`язувати лінійні рівняння за відомим алгоритмом.

*ключові компетентності:

- математична -  оперувати числовою інформацією, будувати математичну модель до реальних об’єктів;

- спілкування державною мовою – доречно вживати в мовленні математичну термінологію;

- інформаційно-цифрова – знаходити потрібну інформацію у різних джерелах, діяти за алгоритмом;

- соціальна та громадянська – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання: індивідуальні гаджети,  роздатковий матеріал, ватмани, сигнальні картки, маркери.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

- Вітаю усіх на уроці математики. Сьогодні ви спробуєте бути успішними учнями та умілими вчителями. Для отримання оцінки ви маєте вчасно заповнювати таблицю «Моя оцінка». Кожен з трьох етапів уроку оцінюється у три бали. Працюєте у групах, особливо будьте принциповими у виставленні результатів. Бонуси можна отримати за додаткові відповіді та високу організацію у групах. Запишіть число і вид роботи (класна), а над темою уроку подумайте.

ІІ. Мотивація учнів до навчання.

Задача

У власника двох карток в одному банку на одній з них в 4 рази більше гро-шей, ніж на іншій. Якщо власник, користуючись інтернет-банкінгом, переведе з однієї картки на іншу 1500грн, то на обох картках стане грошей порівну. Скільки грошей було на кожній картці спочатку?

4x-1500= x+1500

  • Як розв’язати дану задачу? За допомогою якої математичної моделі? Чи розв’язували ми такі рівняння раніше? Отже, яка тема уроку сьогодні? Запишіть «Загальні відомості про рівняння».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота у групах самостійна.
  • Увага,  на партах у вас є ватмани. Ви маєте можливість за допомогою своїх знань чи матеріалу з підручника, навіть мережі Інтернет скласти пам`ятку про рівняння, тобто записати все, що  пам’ятаєте з  теми «Рівняння». Часу у вас 5 хвилин.
  1. Обговорення та оцінювання результатів самостійної роботи.

Представники команд по черзі презентують свій продукт. Учні з інших команд ставлять додаткові питання. Потім здійснюється занесення результатів у таблицю оцінок «Я пам’ятаю» згідно обговорення та командного рішення.

  1. Створення пам`ятки, яку діти записують у зошити.
  • Що називається рівнянням? Наприклад.
  • З яких частин складається рівняння?
  • Що означає розв’язати рівняння?
  • Що є коренем рівняння?
  • Які рівняння називаються рівносильними?
  • Що треба пам’ятати, щоб розв’язувати рівняння?
  • Який алгоритм розв’язування рівняння ми складали у 6 класі?

У зошитах наступні записи.

  1. Рівняння.
  2. Ліва і права.
  3. Розв`язати.
  4. Корінь.
  5. Рівносильні.
  6. Властивості.
  7. Алгоритм.    (Заносимо бонуси)

ІV. Застосування знань і вмінь.

  1. Конкурс «Я можу бути вчителем».
  • Повернемося до рівняння, яке ми склали на початку уроку до задачі. Кожна група обирає представника команди для змагання на швидкість. Необхідно розв`язати вище зазначене рівняння. Команда вболіває.

(За допомогою записаного на дошці рішення повторюємо алгоритм розв`язування рівняння та властивості. Учитель визначає переможця. Учні роблять відповідні записи у зошитах та заносять бонуси у таблицю оцінок.)

Фізкультхвилинка

  1. Робота у групах.  Гра «Відгадай слово».
  • На партах у вас є конверти. Відкрийте їх та розгадайте слово, складене з букв, які відповідають числам. Ці числа є коренями запропонованих до рішення рівнянь. І головне, тепер буде змагання «учнів», тобто тих дітей, яким математика як наука дається дуже важко, але наші «вчителі»  їм дуже допомагали.

(Учні розв’язують рівняння, відгадують слово. Заносять результати роботи кожного члена групи у таблицю оцінок «Я вмію». Представники команд оголошують відгадки.)

  • Діти, яке розгадане слово «випадає» з набору відгаданих слів?
  • Так, «серце». Зараз я попорошу, щоб ваше велике серце допомогло усім учням у групі зрозуміти рішення першого рівняння з вашого конверта. Даю ще хвилину.
  1. Робота біля дошки.

Гра «Ти мені, я тобі».

  • Кожна група викликає собі суперника, якого на їх думку члени команди сусідів не змогли зробити сильною ланкою. Вони біля дошки доводять обернене.

(Заносять результати до таблиці оцінок «Я знаю більше»).

V.  Рефлексія.

- А зараз повернемося до початку уроку. Спробуйте за допомогою складеної  пам`ятки розповісти усе про рівняння.

VІ. Домашнє завдання.

Скласти задачу  та розв’язати її за допомогою рівняння. Це може бути задача про гострі кути прямокутного трикутника, суміжні кути, невідомі числа, відношення, розрахунки за товар, тощо.

VІІ. Оцінка за урок.

  • На завершення хочу поставити наступне питання. Яку оцінку ви поставите собі за урок?
  • А мені?
  • Дуже добре. Готуємося до кропіткої праці на наступному уроці.

 

Табель «Моя оцінка»

Етап уроку

Бали

1

Я пам`ятаю

 

2

Я вмію

 

3

Я  знаю більше

 

4

Бонуси

 

 

                     Розгадай слово

  1. 5x=15                                            
  2. 5x=1,5                                            
  3. 5+x=25-3x                                            
  4.   =                                        
  5. 5(x-5)-(x+5)=10                                   

 

0,3        3        5      7       10        11

Е            С       Р       Ц       Е         А

 

 

                   Розгадай слово

  1. 6x=12                                            
  2. 6x=1,2                                            
  3. 6+x=12-5x                                            
  4.   =                                        
  5. 2(x-6)-(x+6)=12                                   

 

0,2        1        2      4       30        40

О           Ш      З      И       Т          У

 

 

             Розгадай слово

  1. 3x=15x                                            
  2. 3x=1,5x                                            
  3. 3+x=15-5x                                            
  4.   =                                        
  5. 3(5-x)-(x+5)=10                                   

 

0        0,5        1       2        5        6

М        О          У      З        Р         А

 

 

             Розгадай слово

  1. 2x=18                                            
  2. 2x=1,8                                            
  3. 2+x=18-3x                                            
  4.   =                                        
  5. 4(2-x)-(x+2)=16                                   

 

-2          0,9        4        6        9       10       

А            У          М       К        Д        О

 

            Розгадай слово

  1. 7x=21                                            
  2. 7x=2,1                                            
  3. 7+x=21-6x                                            
  4.   =                                        
  5. 7(x-3)-(x+3)=24                                   

 

0,3         0,5        2        3       8        10

 Н           Г            И       К       А         Е

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 22. Загальні відомості про рівняння
Додано
23 лютого
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку