УРОК З ЗАХИСТУ УКРАЇНИ В 10 КЛАСІ
Основи медичних знань (дівчата)
Урок № 39
Тема уроку: Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта.
Мета:
навчальна: розповісти учням про алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта, ознайомити здобувачів освіти з діями транспортування потерпілого з травмою хребта;
розвиваюча: розвивати навички застосування раніше отриманих знань;
виховна: виховувати почуття впевненості у власних силах, уміння використовувати свої знання на практиці, небайдуже ставлення до людини, яка потребує допомоги, поваги та співчуття до інших, власного народу, держави та до себе.
Ключові компетентності:
спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.
Предметні компетентності:
знає будову хребта людини, вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта, знає накладання шини типу Sam Splint; дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при травмах окремих ділянок.
Наскрізні змістові лінії:
Тип уроку: комбінований урок.
Етапи уроку
І. Організаційний момент
Привітання, виконання гімну України, перевірка готовності класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Кольоропис» (вивчення психо-емоційного стану).
Рожевий- радісний, захоплений
Салатовий- спокійний, врівноважений
Фіолетовий – напружений, тривожний
Білий – невизначений, важко відповісти.
Дівчата обирають колір, який відповідає їхньому емоційному стану зараз, а вкінці уроку знову оберемо колір та подивимося, чи змінився настрій.
З теми : Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови.
(параграф 36, с. 140 4-5 запитання) та опрацювані відеоматеріали.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта.
- навчальна: розповісти учням про алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта, ознайомити здобувачів освіти з діями транспортування потерпілого з травмою хребта;
розвиваюча: розвивати навички застосування раніше отриманих знань, розвивати логічне мислення, вміння та навички висловлювати власну думку, робити висновки, порівнювати;
виховна: виховувати почуття впевненості у власних силах, уміння використовувати свої знання на практиці, небайдуже ставлення до людини, яка потребує допомоги, поваги та співчуття до інших, власного народу, держави та до себе.
ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
(На основі презентації «Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта»)
Будова хребта людини настільки ж бездоганно, як і всі творіння Творця. Хребетний стовп людини є основою всього тіла. Він служить опорою, і оберігає від травматизму і навантажень весь організм.
Хребет, немов несуча стіна будинку, відіграє надзвичайно важливу роль у структурі людського тіла. Він формує основу для всієї спини, яка підтримує голову і тулуб. Хребет також відповідає за захист спинних нервів, виробництва клітин крові і зберігання корисних мінералів (таких як калій, кальцій, натрій … і т. д.), які вивільняються і транспортуються кров’ю по всьому організму по мірі необхідності.
Хребетно-спинномозкова травма — пошкодження механічною енергією хребта і спинного мозку. Викликає зміни як у спинному мозку, так і у всьому організмі. Найчастіше причинами хребетно-спинномозкової травми є автомобільні аварії, падіння, спортивні травми (стрибки у воду), виробничі, вогнепальні і колоті рани.
Відеоролик «Агент 103». https://www.youtube.com/watch?v=aHEUdUKT_mw
Відеоролик «Як надавати першу допомогу» https://www.youtube.com/watch?v=wmzfht6WSJU
Відеоролик «Перша допомога при травмі хребта» https://www.youtube.com/watch?v=Zd84Wzy6Y8A
V.Узагальнення та систематизація знань
1. Прийом «Доповни речення»:
2.Виконання інтерактивної вправи «Травми хребта» із самоперевіркою. Обговорення результатів.
3. Узагальнююча бесіда:
VІ.Рефлексія
1.Прийом «Кольоропис» (вивчення психо-емоційного стану).
Зміна емоційного стану учениць після уроку.
2.Психологічна хвилинка
VІІ. Оцінювання
Здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, засвоєння теоретико – методичних знань для формування практичних навичок.
VІІІ. Домашнє завдання: Опрацювати відеоматеріали, параграф 37, с. 141-146. та надати відповідь на будь - які 2 питання на стр. 146.