Урок "Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта"

Про матеріал
Розробка уроку "Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта" з предмету захист України (Основи медичних знань) на допомогу вчителю щодо уроку.
Перегляд файлу

УРОК З ЗАХИСТУ УКРАЇНИ В 10 КЛАСІ

Основи медичних знань (дівчата)

Урок № 39

Тема уроку: Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта.

Мета:

навчальна: розповісти учням про алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта, ознайомити здобувачів освіти з діями  транспортування потерпілого з травмою хребта;

розвиваюча: розвивати навички застосування раніше отриманих знань;

виховна: виховувати почуття впевненості у власних силах, уміння використовувати свої знання на практиці, небайдуже ставлення до людини, яка потребує допомоги, поваги та співчуття до інших, власного народу, держави та до себе.

Ключові компетентності:

спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.

Предметні компетентності:

знає будову хребта людини, вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта, знає накладання шини типу Sam Splint; дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при травмах окремих ділянок.

Наскрізні змістові лінії:

  • «Громадянська відповідальність» (НЛ-2)

Тип уроку: комбінований урок.

Етапи уроку

І. Організаційний момент

Привітання, виконання гімну України, перевірка готовності класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом  «Кольоропис» (вивчення психо-емоційного стану).

Рожевий- радісний, захоплений

Салатовий- спокійний, врівноважений

Фіолетовий – напружений, тривожний

Білий – невизначений, важко відповісти.

Дівчата обирають колір, який відповідає їхньому емоційному стану зараз, а вкінці уроку знову оберемо колір та подивимося, чи змінився настрій.

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Перевірка домашнього завдання.

З теми : Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови.

(параграф 36, с. 140 4-5 запитання) та опрацювані відеоматеріали.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта.

- навчальна: розповісти учням про алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта, ознайомити здобувачів освіти з діями  транспортування потерпілого з травмою хребта;

розвиваюча: розвивати навички застосування раніше отриманих знань, розвивати логічне мислення, вміння та навички висловлювати власну думку, робити висновки, порівнювати;

виховна: виховувати почуття впевненості у власних силах, уміння використовувати свої знання на практиці, небайдуже ставлення до людини, яка потребує допомоги, поваги та співчуття до інших, власного народу, держави та до себе.

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Пояснення вчителя

(На основі презентації «Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта»)

          Будова хребта людини настільки ж бездоганно, як і всі творіння Творця. Хребетний стовп людини є основою всього тіла. Він служить опорою, і оберігає від травматизму і навантажень весь організм.

Хребет, немов несуча стіна будинку, відіграє надзвичайно важливу роль у структурі людського тіла. Він формує основу для всієї спини, яка підтримує голову і тулуб. Хребет також відповідає за захист спинних нервів, виробництва клітин крові і зберігання корисних мінералів (таких як калій, кальцій, натрій … і т. д.), які вивільняються і транспортуються кров’ю по всьому організму по мірі необхідності.

         Хребетно-спинномозкова травма — пошкодження механічною енергією хребта і спинного мозку. Викликає зміни як у спинному мозку, так і у всьому організмі. Найчастіше причинами хребетно-спинномозкової травми є автомобільні аварії, падіння, спортивні травми (стрибки у воду), виробничі, вогнепальні і колоті рани.

Відеоролик «Агент 103». https://www.youtube.com/watch?v=aHEUdUKT_mw

Відеоролик «Як надавати першу допомогу» https://www.youtube.com/watch?v=wmzfht6WSJU

Відеоролик «Перша допомога при травмі хребта» https://www.youtube.com/watch?v=Zd84Wzy6Y8A

  1. Опрацювання документа Порядок надання домедичної допомоги постраждалим при підозрі на пошкодження хребта (наказ МОЗ України від 09.03.2022 № 441)

V.Узагальнення та систематизація знань

1. Прийом «Доповни речення»:

  1. Будова хребта людини- це……
  2. Травма хребта – це…..
  3. Чинники травми хребта- це….
  4. Ознаки ушкодження хребта – це…..
  5. Особливості травми хребта- це….
  6. Ознаки перелому хребта – це….
  7. Алгоритм надання домедичної допомоги за травми хребта – це….
  8. Транспортування потерпілого з травмою хребта – це….
  9. Укладання потерпілого з травмою хребта – це….

2.Виконання інтерактивної вправи «Травми хребта» із самоперевіркою. Обговорення результатів.

3. Узагальнююча бесіда:

  1. Як ви вважаєте, для чого необхідно знати  алгоритм надання домедичної допомоги за травми хребта.
  2. Як на вашу думку, домедична допомога на полі бою відрізняється від аналогічної в цивільних умовах.
  3. Що означає забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу.

VІ.Рефлексія

1.Прийом  «Кольоропис» (вивчення психо-емоційного стану).

Зміна емоційного стану учениць після уроку.

2.Психологічна хвилинка

VІІ. Оцінювання

Здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, засвоєння теоретико – методичних знань для формування практичних навичок.

VІІІ. Домашнє завдання: Опрацювати відеоматеріали, параграф 37, с. 141-146.  та надати відповідь на  будь - які 2 питання  на стр. 146.

 

docx
Додано
7 червня 2023
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку