Урок "Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд Прості задачі на дію додавання"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із алгоритмом виконання письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дію додавання; розвивати логічне вміння, пам’ять, увагу, уяву; виховувати старанність, працьовитість, доброту, співпрацю з товаришами.
Перегляд файлу

Подорож королівством Математики

Тема. Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд

Прості задачі на дію додавання

 

Мета: ознайомити учнів із алгоритмом виконання письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дію додавання; розвивати логічне вміння, пам’ять, увагу, уяву; виховувати старанність, працьовитість, доброту, співпрацю з товаришами.

Обладнання: лист від принца Приклада, портрет принца та принцеси, карта подорожі,

Тип уроку: урок-подорож

 

Хід уроку

1.Організаційна частина

1. Організація класу

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

 

2. Гра «Так чи ні?»

Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати? (Так)

На розряди розкладати? (Так)

Вчасно руку піднімати? (Так)

Вміло в класі працювати? (Так)

Всі завдання розв’язати? (Так)

 

-Любі діти! Я вітаю вас та наших гостей на нашому уроці математики. Сьогодні у нас незвичайний урок. Тільки що я отримала листа, адресованого учням нашого класу із королівства Математики. Давайте я вам його прочитаю?

 

« Любі діти!

У нашому королівстві Математики трапилася велика біда. Підступна чаклунка Клякса викрала мою дружину – принцесу Задачку. Без неї мешканці королівства – цифри -  забули про свої обов’язки і почали сваритися. Будь ласка, допоможіть нам відшукати принцесу.  Бажаю успіхів. 

P.s.  Карту королівства додаю

                                                                                Принц Приклад  »

 

-Діти! Допоможемо принцу Прикладу? Але нас чекають різні перешкоди. Виконаємо усі завдання?

-Але  щоб виконати всі завдання та допомогти принцу, треба бути уважними, працьовитими та дружніми. І так, вирушаємо в подорож.

D:\Пользователь\Desktop\54522730_1918966914899066_7446989750960914432_n.jpg

2.Контроль, корекція та закріплення знань.

- Першу перешкоду, яку нам треба подолати – це ліс Усного рахунку.

1.Усний рахунок.

Гра «Знайди дерево»

-  Відшукайте,  будь ласка, з якого дерева який листочок.


510+230D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

480-120D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

870-510D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

960-220D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

130+610D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

150+210D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

230+130D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

890-150D:\Пользователь\Desktop\image015.jpg

 


 

    D:\Пользователь\Desktop\images.png          D:\Пользователь\Desktop\f698b5ab0a6392998c28368eae4c974a.jpg

 

              740 360

 

2. Хвилинка каліграфії

- Діти, а знаєте ви , скільки всього цифр в математиці? (10)

- Запишіть ці цифри:

1 варіант:  в порядку зростання;

1 варіант: в порядку спадання.

 

3. Математичний диктант

- Запишіть число, в якому 6сот.,4дес.,3од.. (643)

 4сот.,8дес.,7од.. (487)

 3дес.,4од.. (34)

-Запишіть число , що передує числу 125. (124)

-Запишіть  наступне число до числа 248. (249)

-Запишіть сусідів числа 400. (399 і 401)

-Перевірте написане в зошиті з написаним на дошці. Якщо у вас все правильно, поставте  2 бали. Якщо – ні, то 1 бал.

 

-Молодці, ви впоралися із цим завданням.

 

3.Вивчення нового матеріалу

- Вирушаємо далі. Ми прийшли на річку. Але щоб потрапити на інший берег, треба перейти Місточок Нероз’язаних прикладів. Чаклунка Клякса знала, що ми впораємося із завданнями, і тому підготувала нам важкі приклади. Щоб їх розв’язати, нам треба навчитися додавати  трицифрові числа встовпчик. 

 

1.Повідомлення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел без переходу через розряд, попрацюємо над задачами. Але  щоб виконати всі завдання та допомогти принцу, треба бути уважними, працьовитими та дружніми. І так, вирушаємо в подорож.

 

2. Підготовча вправа

- Поглянте на дошку. Назвіть у числах одиниці, десятки та сотні.

256, 178, 47, 890, 684.

 

3. Пояснення нового матеріалу.

Робота із підручником

С.64, №411

-  Давайте з вами  розглянемо  записи й прокоментуємо  порядок додавання.

 • Запишемо другий доданок під першим так, щоб одиниці стояли під одиницями, десятки — під десятками, сотні — під сотнями.

• Додамо одиниці: 1 од. + 7 од. = 8 од. Результат запишемо під одиницями.

• Додамо десятки: 3 дес. + 2 дес. = 5 дес. Результат запишемо під десятками.

• Додамо сотні: 2 сот. + 4 сот. = 6 сот. Результат запишемо під сотнями.

 

4. Читання правила

С.64

       При письмовому додаванні додавати почина­ють з менших розрядів: одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до со­тень. Результати додавання записують під відповідними розрядами.

 

5. Первинне закріплення

Вправа «Мікрофон»

-Давайте зараз виконаємо №412 з коментуванням


215 + 234

163 + 326

516 + 432

825 + 134

144 + 425

280 + 408

434 + 63

517 + 282

604 + 384

726 + 173

570 + 327

810 + 189


 


6. Фізхвилинка для очей

 

4. Розвиток математичних знань

- Ось ми перейшли місток Нерозв’язаних прикладів та потрапили до Болота Покинутих задач.

 

- І знову чаклунка Клякса підготувала нам завдання. На цей раз вже задачу.

Фронтальна робота над задачею

С.65, № 414

     Висота айсберга над водою дорівнює 112 м, а під водою — на 544 м більша. Яка загальна висота айсберга?

    Словникова робота

Айсберг – плавуча льодова гора великих розмірів.

Короткий запис до задачі

 Висота айсберга над водою - 112 м          } м

Висота під водою — на 544 м більша

 

-Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? (ні)

-Чому? (Невідомо скільки метрів висота айсберга під водою.)

-А можемо це дізнатися? (так)

-Якою дією? (Додаванням)

-Який буде вираз? (112+544=656(м))

-А тепер ми зможемо дізнатися яка загальна висота айсберга? (так)

- Якою дією? (Додаванням)

-Який буде вираз? (112+656=768(м))

-Запишіть розв’язок у зошити. (Один учень біля дошки)

                 Розв’язання

  1. 112+544=656 (м)-висота під водою;
  2. 112+656=768 (м)

Відповідь: 768 метрів загальна висота айсберга.

-Молодці, ми справилися із цим завдання також та пройшли Болота Покинутих задач.

 

-І знову перед нами перешкода. Це великі гори Рівнянь. Щоб їх подолати, треба виконати рівняння.

Розв’язування рівнянь

С.65, № 416

Розв’язування рівнянь біля дошки

 

Порівняння чисел

-Здається ми підійшли зовсім близько до володінь чаклунки Клякси. Мабуть вона занепокоїлась, бо покликала на допомогу своїх служниць – Кляксочок.

-Вставте потрібний знак і Кляксочки зникнуть.


 


320+240400+140

870-360210+300


690-450 370-140

920+40 850+110


 

-Молодці!!! Ми впоралися з усіма завданнями чаклунки Клякси. Злодійка Клякса відпустила принцесу Задачку з полону.

 

5.Підсумок уроку

 

Вправа «Мікрофон»

- Які знання нам допомогли подолати перешкоди?

( знання нумерації трицифрових чисел; вміння виконувати додавання трицифрових чисел встовпчик; розв’язувати задачі; рівняння; порівнювати числа).

- А що ще нам допомогло перемогти Кляксу?

(Доброта, увага, наполегливість, співпраця з однокласниками).

 

Домашнє завдання

  • Для того, щоб чаклунка більше не повернулася до королівства Математики, нам потрібно вдома закріпити знання, отриманні на уроці.
  • Тому вдома вам треба буде виконати домашнє завдання

        С. 65, № 418, 419

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
1531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку