Подорож королівством Математики
Тема. Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд
Прості задачі на дію додавання
Мета: ознайомити учнів із алгоритмом виконання письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дію додавання; розвивати логічне вміння, пам’ять, увагу, уяву; виховувати старанність, працьовитість, доброту, співпрацю з товаришами.
Обладнання: лист від принца Приклада, портрет принца та принцеси, карта подорожі,
Тип уроку: урок-подорож
Хід уроку
1.Організаційна частина
1. Організація класу
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
2. Гра «Так чи ні?»
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в класі працювати? (Так)
Всі завдання розв’язати? (Так)
-Любі діти! Я вітаю вас та наших гостей на нашому уроці математики. Сьогодні у нас незвичайний урок. Тільки що я отримала листа, адресованого учням нашого класу із королівства Математики. Давайте я вам його прочитаю?
« Любі діти!
У нашому королівстві Математики трапилася велика біда. Підступна чаклунка Клякса викрала мою дружину – принцесу Задачку. Без неї мешканці королівства – цифри - забули про свої обов’язки і почали сваритися. Будь ласка, допоможіть нам відшукати принцесу. Бажаю успіхів.
P.s. Карту королівства додаю
Принц Приклад »
-Діти! Допоможемо принцу Прикладу? Але нас чекають різні перешкоди. Виконаємо усі завдання?
-Але щоб виконати всі завдання та допомогти принцу, треба бути уважними, працьовитими та дружніми. І так, вирушаємо в подорож.
2.Контроль, корекція та закріплення знань.
- Першу перешкоду, яку нам треба подолати – це ліс Усного рахунку.
1.Усний рахунок.
Гра «Знайди дерево»
- Відшукайте, будь ласка, з якого дерева який листочок.
510+230
480-120
870-510
960-220
130+610
150+210
230+130
890-150
740 360
2. Хвилинка каліграфії
- Діти, а знаєте ви , скільки всього цифр в математиці? (10)
- Запишіть ці цифри:
1 варіант: в порядку зростання;
1 варіант: в порядку спадання.
3. Математичний диктант
- Запишіть число, в якому 6сот.,4дес.,3од.. (643)
4сот.,8дес.,7од.. (487)
3дес.,4од.. (34)
-Запишіть число , що передує числу 125. (124)
-Запишіть наступне число до числа 248. (249)
-Запишіть сусідів числа 400. (399 і 401)
-Перевірте написане в зошиті з написаним на дошці. Якщо у вас все правильно, поставте 2 бали. Якщо – ні, то 1 бал.
-Молодці, ви впоралися із цим завданням.
3.Вивчення нового матеріалу
- Вирушаємо далі. Ми прийшли на річку. Але щоб потрапити на інший берег, треба перейти Місточок Нероз’язаних прикладів. Чаклунка Клякса знала, що ми впораємося із завданнями, і тому підготувала нам важкі приклади. Щоб їх розв’язати, нам треба навчитися додавати трицифрові числа встовпчик.
1.Повідомлення теми і мети уроку
- На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел без переходу через розряд, попрацюємо над задачами. Але щоб виконати всі завдання та допомогти принцу, треба бути уважними, працьовитими та дружніми. І так, вирушаємо в подорож.
2. Підготовча вправа
- Поглянте на дошку. Назвіть у числах одиниці, десятки та сотні.
256, 178, 47, 890, 684.
3. Пояснення нового матеріалу.
Робота із підручником
С.64, №411
- Давайте з вами розглянемо записи й прокоментуємо порядок додавання.
• Запишемо другий доданок під першим так, щоб одиниці стояли під одиницями, десятки — під десятками, сотні — під сотнями.
• Додамо одиниці: 1 од. + 7 од. = 8 од. Результат запишемо під одиницями.
• Додамо десятки: 3 дес. + 2 дес. = 5 дес. Результат запишемо під десятками.
• Додамо сотні: 2 сот. + 4 сот. = 6 сот. Результат запишемо під сотнями.
4. Читання правила
С.64
При письмовому додаванні додавати починають з менших розрядів: одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень. Результати додавання записують під відповідними розрядами.
5. Первинне закріплення
Вправа «Мікрофон»
-Давайте зараз виконаємо №412 з коментуванням
215 + 234
163 + 326
516 + 432
825 + 134
144 + 425
280 + 408
434 + 63
517 + 282
604 + 384
726 + 173
570 + 327
810 + 189
6. Фізхвилинка для очей
4. Розвиток математичних знань
- Ось ми перейшли місток Нерозв’язаних прикладів та потрапили до Болота Покинутих задач.
- І знову чаклунка Клякса підготувала нам завдання. На цей раз вже задачу.
Фронтальна робота над задачею
С.65, № 414
Висота айсберга над водою дорівнює 112 м, а під водою — на 544 м більша. Яка загальна висота айсберга?
Словникова робота
Айсберг – плавуча льодова гора великих розмірів.
Короткий запис до задачі
Висота айсберга над водою - 112 м } м
Висота під водою — на 544 м більша
-Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? (ні)
-Чому? (Невідомо скільки метрів висота айсберга під водою.)
-А можемо це дізнатися? (так)
-Якою дією? (Додаванням)
-Який буде вираз? (112+544=656(м))
-А тепер ми зможемо дізнатися яка загальна висота айсберга? (так)
- Якою дією? (Додаванням)
-Який буде вираз? (112+656=768(м))
-Запишіть розв’язок у зошити. (Один учень біля дошки)
Розв’язання
Відповідь: 768 метрів загальна висота айсберга.
-Молодці, ми справилися із цим завдання також та пройшли Болота Покинутих задач.
-І знову перед нами перешкода. Це великі гори Рівнянь. Щоб їх подолати, треба виконати рівняння.
Розв’язування рівнянь
С.65, № 416
Розв’язування рівнянь біля дошки
Порівняння чисел
-Здається ми підійшли зовсім близько до володінь чаклунки Клякси. Мабуть вона занепокоїлась, бо покликала на допомогу своїх служниць – Кляксочок.
-Вставте потрібний знак і Кляксочки зникнуть.
320+240400+140
870-360210+300
690-450 370-140
920+40 850+110
-Молодці!!! Ми впоралися з усіма завданнями чаклунки Клякси. Злодійка Клякса відпустила принцесу Задачку з полону.
5.Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
- Які знання нам допомогли подолати перешкоди?
( знання нумерації трицифрових чисел; вміння виконувати додавання трицифрових чисел встовпчик; розв’язувати задачі; рівняння; порівнювати числа).
- А що ще нам допомогло перемогти Кляксу?
(Доброта, увага, наполегливість, співпраця з однокласниками).
Домашнє завдання
С. 65, № 418, 419