Урок "Алгоритми в нашому житті"

Про матеріал

Тема. Алгоритми в нашому житті.

Мета: узагальнити поняття алгоритму, познайомити з використанням алгоритмів в повсякденному житті; формувати навички складання алгоритмів, їх аналізу, використання, формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати; виховувати прагнення учнів до праці, до отримання нових знань, виховувати любов до предмета.

Обладнання: презентація, картки із завданнями, агоритм пирога.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Тема. Алгоритми в нашому житті.

Мета: узагальнити поняття алгоритму, познайомити з використанням алгоритмів в повсякденному житті; формувати навички складання алгоритмів, їх аналізу, використання, формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати; виховувати прагнення учнів до праці, до отримання нових знань, виховувати любов до предмета.

Обладнання: презентація, картки із завданнями, агоритм пирога.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Привітання.
  • Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Тож і ми часу негаймо

Працювати починаймо.

  1. Перевірка готовності до уроку.
  • На нашому уроці вам потрібно: зошит, книга, ручка, щоденник. Все інше приберіть, щоб незаважало.
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Введення елементів нестандартності.
  • Діти, до нас сьогодні завітав Незнайко. Він приніс нам багато дуже цікавих завдань. Він сьогодні буде провіряти ваші знання. Хто буде добре працювати, той отримає гарні оцінки.
  1. Повторення правил техніки безпеки.
  • Діти, але поки Незнайко йшов до нас, він забув всі правила техніки безпеки.
  • Тож давайте допоможемо йому згадати.
  •  Не можна заходити з їжею та напоями.
  •  Руки повинні бути чисті і сухі.
  •  Не можна чіпати дроти, від’єднувати їх та гратися з ними.
  •  Не можна вмикати апаратуру без дозволу вчителя.
  •  Не можна нічого натискати на клавіатурі та мишці.
  •  Не можна торкатися екрану монітору, аби спробувати його гладкість.
  •  Слідувати всім вказівкам вчителя.
  • Вимкнути компютер тільки за командою вчителя.
  1. Гра « Віднови рецепт».
  • Діти відкрийте зошити, запишіть число, і вставляємо пропущені слова. Хто перший, той приносить зошит на оцінку.
  • Незнайко знайшов книгу своєї прабабусі. Книга була така стара, що в деяких місцях не можна було прочитати. Рецепт яблучного пирога мав такий вигляд.
  1. ….. 3 яйця. (Збий)
  2. ….. склянку цукру і знову…( Додай, збий)
  3. ….. 1 склянку борошна….( Додай, збий)
  4. …. два яблука. ( Поріж)
  5. …. чайну ложку соди, гашеної оцтом. (Додай).
  6. …. на лист,…. в нагріту до 180 градусів духовку на 10-15 хвилин. ( Виклади, поклади).
  • Ось ми і відновили рецепт прабабусі. Молодці!
  1. Фронтальне опитування.
  • На минулому уроці ми розбирали алгоритми в навчанні, складали алгоритми для виконання завдань із різних предметів. Згадаємо деякі команди з програмою середовища Scratch.
  • Ми вчили Восьминіжка постійно рухатися. Які для цього потрібні команди? ( Завжди - переміститись на 10 кроків – якщо границя відбити).
  • Якщо виконавець рухається на сцені догори ногами, то що потрібно зробити? ( Вибрати кнопку Приймати тільки зліва на право).
  • Як додати нового виконавця на сцену? ( Вікрити вікно Новий виконавець, відкрити папку Образи та папку з виконавцями, вибрати потрібного виконавця та натиснути кнопку Гаразд).
  • Чи можна змінити розмір виконавця? ( Так, за допомогою інструментів, які розташовані над сценою).
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Діти Незнайко запросив нас на виїзну зйомку телепередачі « Форум», я буду її вести. Назва передачі означає « місце, де обговорюється цікава тема», така як, наприклад, « Алгоритми  в нашому житті». Ми будемо аналізувати, з якими алгоритмами щодня стикаються дорослі і діти.
  •  Передача записується в студії 3-го класу нашої школи. Ефірний час становить 30 хвилин. Для успішної роботи на зйомках ви повинні об’єднатися у « профільні клуби».

( На парти роздаються таблички з назвами та номерами клубів: Домашній №1, Екстренний №2, Професійний №3).

  • Ми весь час будемо на зв’язку зі студією, до якої зазвичай приходять цікаві гості. Як і всі передачі, наша теж має свій рейтинг, яка визначається за 12-ти бальною шкалою. Кожен бал дорівнює відповідній вам шкільній оцінці. Якщо учасники успішно дають відповіді на запитання ведучого, то отримують високий бал, а за додаткові відповіді можуть підвищити свій особистий рейтинг.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь з елементами бесіди.
  • Що ми знаємо про походження слова « алгоритм»?
  • Воно походить від імені великого перса- математика Аль- Хорезмі, який винайшов цифру 0. Після цього світ прийняв цифри, якими ми нині користуємося, як арабські. Цей винахід дозволив людству спростити деякі математичні розрахунки. Коли вчення Аль- Хорезмі перевели на європейські мови, його спочатку називали Алгарезм.
  1. Лист від Хорезмі.
  • Послухайте лист, який написав вам Аль- Хорезмі.

« О, наймудріші вельмишановні скарби моєї душі! Я впевнений, що цивілізація досягла неймовірного рівня! О, Сім-салабім рахат ібн  лукум! Мені приємно, що ім’я моє живе в сучасній науці! О, радість моєї душі! Я впевнений, що складаються дуже складні алгоритми . Я хочу почути, які алгоритми використовуються щодня в різних сферах вашого надзвичайно прецікавого життя.

                                Ваш покірний слуга Абу Абдула   Джафар Мухаммед ібн Муса Аль- Хорезмі.»

  1. Робота в групах.
  • Члени кожного «профільного» клубу протягом 6 хвилин мають виконати такі завдання.

Кдуб «Домашній №1».

  • У повсякденному житті ми щодня використовуємо такі алгоритми, як, наприклад, « Прибирання», «Збори в школу», «Приготування страв» тощо.

Завдання. Складіть алгоритм приготування якоїсь страви та навести ще декілька прикладів алгоритмів. ( Приготування бутербродів, яєчні, салата).

Клуб « Екстренний №2».

  • Є алгоритми, що використовуються в надзвичайних ситуаціях, а також у правилах для безпечної життядіяльності. Наприклад, правила переходу дороги , дії в разі виявлення пожежі, надання першої допомоги тощо.

Завдання. Скласти алгоритм «Дії в разі винекнення пожежі» та навести ще декілька прикладів алгоритмів.

Клуб « Професійний №3».

- Є алгоритми, що застосовуються в різних професіях. Так, лікар виписує пацієнту рецепт , архітектор розробляє конструкцію будівлі, льотчик виконує алгоритм керування літаком, перукар робить зачіску тощо.

Завдання. Скласти алгоритм для кравця « Пошитя шкільної форми» та навести ще декілька прикладів алгоритмів.

  1. Захист проектів.
  • Зараз по черзі один із членів команди виходить до дошки, і розповідає свій алгоритм.
  1. Фізкультхвилинка ( електронна)
  • Зараз час трохи відпочити, тож підніміться.
  1. Практична  робота за  ПК.
  1. Інструктаж до практичної роботи.
  • Діти, ваше завдання: анімувати рух Восьминіжки.
  • Для цього ви повинні виконати таку послідовність дій:
  • Запустіть на виконання програму Scratch.
  • Відкрийте проект Aquarium.
  • У списку виконавців виберіть Восьминіжка та перейдіть на вкладку Образи.
  • Додайте новий образ. Для цього:
  • Виберіть кнопку Імпортувати
  • У вікні імпортувати образ відкрийте послідовно папки Образи та Animals
  • Перейдіть на вкладку Скрипти та змініть алгоритм для Восьминіжка- додайте команду Наступний образ.
  • Запустіть проект на виконання за допомогою зеленого флажка.
  • Поспостерігайте за рухом Восьменіжка, для того щоб зупинити виконання проекту, виберіть червону кнопку.
  • Збережіть проект для подальшого використання.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Релаксація для очей.
  • Розслабтеся. Закрийте очі. Уявіть, що кінчик носа - це ручка, якою можна писати (або уявіть, що лінію носа продовжує довга указка-ручка, - все залежить від того, як вам зручніше, головне, щоб ви і ваші очі не напружувалися). Тепер пишіть (або малюйте) у повітрі своєї ручкою. Що саме, не важливо. Напишіть різні букви, назви міст і країн, невеликий лист коханій людині. Намалюйте будиночок з труби якого виходить дим (такий, як малювали в дитинстві), просто кружечок або квадратик.

 

  1. Складання алгоритму із команд.
  • Я даю 8-ми учням лист, на якому написана команда, а ви маєте як умога  швидше стати у такій послідовності, щоб вийшов алгоритм виконання певної дії. Всі останні мають відгадати назву цього алгоритму . Складіть правильний порядок слідування дій в алгоритмі.

Чищення взуття

♦ Покласти взуття.

♦ Вийти на сходи.

♦ Натерти взуття щіткою до блиску.

♦ Протерти ганчіркою взуття від бруду.

♦ Принести все в квартиру.

♦ Прибрати щітку і крем на місце.

♦ Взяти щітку для взуття і крем.

♦ Намазати кремом взуття.

  1. Самостійна робота.

Пронумеруйте усі команди так, щоб вийшов алгоритм приготування піци.

Алгоритм 3 «Приготування піци «Кияночка»

  1. поклади шар тіста для піци у форму.
  2. Змасти поверхню тіста томатною пастою.
  3. Покласти на пасту нарізані шматочки ковбаси та помідорів.
  4. Присип піцу зверху натертим сиром.
  5. Ввімкни духову шафу.
  6. Вистав регулятор температури на 180 градусів.
  7. Постав піцу в духову шафу.
  8. Вимкни духову шафу через 20 хвилин.
  9. Дістань піцу з духової шафи.
  10. Постав піцу на стіл.
  1. Складання алгоритмів за презентацією.

 

 

  1. Підведення підсумків.
  1. Узагальнююча бесіда.
  • Яка була тема нашого уроку?
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Що ви нового дізналися?
  • Що ви найбільше запам’ятали?
  1. Оцінювання.
  2. Прощання.
  • До побачення! До нових зустрічей!

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку