Урок. Алгоритми з повторенням та розгалуженням. Практична робота. Реалізація алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів

Про матеріал
Даний урок розроблений з метою прищеплювати любов та повагу до звичаїв, традицій українського народу; виховувати глибоке почуття пошани до людей праці; не забувати своєї національної культури; прививати бажання мати вишиту сорочку і зберігати успадковані від попередніх поколінь сорочки, рушники як сімейний скарб; виховувати естетичний смак, захоплення красою мистецтва; дбайливе ставлення до різновидів народної творчості як до витворів високого мистецтва українського народу. Урок розвитку і закріплення навичок і умінь.
Перегляд файлу

image

ü    формувати предметні компетентності: продовжити ознайомлювати з алгоритмічною структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням та повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення, пізнавальний інтерес; пам’ять, творчу уяву, уважність; формувати вміння користуватися набутими знаннями, самостійно приймати рішення, розширювати навички самостійної роботи за комп’ютером.

ü    формувати ключові компетентності: прищеплювати любов та повагу до звичаїв, традицій українського народу; виховувати глибоке почуття пошани до людей праці; не забувати своєї національної культури; прививати бажання мати  вишиту сорочку і зберігати успадковані від попередніх поколінь сорочки, рушники як сімейний скарб; виховувати естетичний смак, захоплення  красою мистецтва; дбайливе ставлення до різновидів народної творчості як до витворів високого мистецтва українського народу.

Тип уроку: урок розвитку і закріплення навичок і умінь 

imageОбладнання: дошка, комп’ютери, навчальна презентація, роздатковий матеріал, святково прибраний клас

image

imageПлан уроку

                    I.     Організаційний момент 

Привітання, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку. (слайд 1)

imageВчитель.         Як     сказав         один мудрець: 

«Зібратись разом - це початок,

Триматись разом – це прогрес, Працювати разом – це успіх».

Отже, бажаю вам успіху!

 

                  II.     Мотивація навчальної діяльності

1) Рефлексія: створення гарного настрою та сприятливої атмосфери для роботи на уроці

                Ø                   Звучить фрагмент пісні Квітки Цісик  «Два кольори».

Відеокліп. (слайд 2)

imageСлово      вчителя.    Квітка        Цісик          — американська   співачка       українського походження,       популярна   виконавиця українських народних і популярних пісень. Дмитро Васильович Павличко — український    поет,       перекладач, літературний      критик,      публіцист,

шістдесятник, громадсько-політичний діяч. Герой України. Кавалер ордена князя Ярослава Мудрого IV, V ступеня, ордена «За заслуги» III ступеня, ордена Свободи, лавреат Національної премії Шевченка.

image(слайд 3)

Учитель.   Вишиванка          —      наш невмирущий оберіг. Вона зігріта теплом материнської любові, осяяна мудрістю батька. У ній — корінь нашого народу. Вона — символ любові, добра і краси. 

У культурі практично будь-якого народу є речі, які яскраво відображають його особливу національну традицію. Вишиванка - яскравий приклад і підтвердження цьому. 

Ø  Створення «Асоціативного куща» до вишиванка (колективна робота) (На дошці роздрукований вишитий рушник, діти прикріпляють до нього власні асоціації).

 

2) Створення проблемної ситуації

Ø  Подільська вишиванка, яка вона? (слайд 4)

Поділля, прегарний край, оспіваний

imageЛесею Українкою. Такими ж мальовничими, як і природа, є тутешні вишиванки. Подільська вишивка —

настільки ж складна, як і красива. Сама природа сприяла тому, аби ця регіональна техніка стала однією з найчарівніших в Україні: місцеві чорноземні ґрунти вельми придатні для вирощування коноплі, що згодом «перетвориться» в полотно. Порівняно з лляним, конопляне є тугішим, має зелено-сірий відтінок. Нитки для майбутніх сорочок на Поділлі обробляли довго й ретельно: пряли, білили, фарбували, змащували жиром або воском. Уже на цьому етапі легко розгледіти особливості регіональної вишивки.

Оздобленню подільських сорочок належить бути багатим і витонченим. Залежно від покрою на вишиванці розташовуються візерунки: в жіночому ансамблі акцент робиться на середній частині рукавів і трохи вище (цей відрізок зветься поликом). Таке розміщення невипадкове: таким чином наші предки підкреслювали міць і силу, зосереджену в кінцівках. Про те, що полики обов'язково мусять бути розшитими, офіційно зазначено в документах, які датуються 18 століттям.

Окрім рукавів, вузькими симетричними смугами розшивається ділянка пазухи. Ще одна унікальність подільської вишивки в тому, що візерунок, вишитий навколо грудей, часто переноситься на спину сорочки.

У подільській вишивці домінують складні геометричні оздоблення. Здебільшого ці візерунки є дрібними, тому асоціюються з коштовною мозаїкою.

Класичною є червоно-чорна кольорова гама, густа й насичена. Іноді традиційну палітру розбавляли зеленим або жовтим (поетично його звуть кольором стиглого жита). Характерним є і синє забарвлення. Вміли майстрині «побавитися» і з білим тлом полотна — так, що воно ставало повноцінною частиною загальної композиції. На подільських полотнах часто

квітнуть соняшники, рожі, горицвіти, чорнобривці, рути... Не поступаються їм і тваринні мотиви: вужі, раки, голуби, сови, ластівки... Є візерунки, що прийшли до нас із повсякдення: човники, гребінці, ланцюжки.

Раніше вишивка на Поділлі була на лише прикрасою, а й способом заробітку. Промишляли товаром як жінки, так і чоловіки. Вироби з цього краю «мандрували» світом: подільські вишиванки цінувалися в Києві, у Англії, Німеччині, Данії і навіть у визнаній столиці моди — Парижі.

Подільських майстринь-вишивальниць не оминув увагою відомий український письменник Михайло Коцюбинський. У статтях він розповідав про успіхи подільських народних умілиць (приміром, про те, як витвори селянок потрапили на виставку до Америки), а також наголошував, що слід більше уваги приділяти цьому народному промислу. «З’являються справжні гаптарки-спеціалістки, що тільки й живуть з гаптування, що не йдуть в жнива жати хліб, а сидять вдома над шитвом, щоб налагодити вишивок на продаж на ярмарок», – писав автор.

 

ØСьогодні познайомимось з селом Клембівка (слайди 5-7)

image

                     Як ви гадаєте, яка тема сьогоднішнього уроку?

(Відповідь учнів)

               III.    Оголошення теми і мети уроку

                  image       Повідомлення теми, мети уроку (слайди 8-9)

Тема нашого уроку «Алгоритми з повторенням та розгалуженням» ми закріпимо ваші знання про умовні висловлювання, ви продемонструєте, як навчилися складати алгоритми з розгалуженням та повторенням і виконувати їх у середовищі Python.

image  

        IV.          Актуалізація навчального матеріалу, що вивчався раніше

1)    Повторення раніше вивченого матеріалу

1.1. Що таке розгалуження? (слайд 11)

      Перевірка умови і прийняття рішення за результатами цієї перевірки називається розгалуженням

      Програма таким способом обирає, яким із можливих шляхів рухатися далі

      В Python існує декілька способів перевірки, і в кожному випадку можливі всього дві відповіді: істина (True) або хиба (False) 1.2. Способи подання вказівки розгалуження. (слайд 12)

image 

1.3.          Вкладені умовні конструкції (слайди 13-14)

imageУсередині    умовних      інструкцій можна          використовувати будь-які інструкції мови Python, додаючи ще одну умовну інструкцію. Отримуємо вкладене розгалуження - після однієї розвилки в ході виконання програми з'являється інша розвилка. При цьому вкладені блоки мають більший розмір відступу (наприклад, 8 пропусків).

1.4.          Що таке повторення (цикл) (слайд 15)

Цикл - це алгоритмічна конструкція, за допомогою якої деяка серія операторів повторюється деяку кількість разів для різних значень величин, що є в циклі. Він використовується при розв'язуванні таких задач, де необхідно повторити деяку послідовність команд більше одного разу.

1.5.          Синтаксис циклу з параметром (лічильником) (слайд 16)

1.6.          Синтаксис циклу з передумовою  (слайд 17)

Вчитель. Молодці, я впевнена в тому, що ви готові до випробувань, які чекають вас  надалі. Зараз пропоную виконати ще одне завдання.

 

2)    Показ практичної значущості теми (слайд 18-21)

image 

 

image 

Як при малюванні орнаменту використати вказівку розгалуження?

(відповідь учнів)

 

          V.          Фізкультхвилинка

Після такої плідної роботи потрібно трішки відпочити, тому пропоную виконати невеличку фізкультхвилинку.

Релаксація. Вправи для очей

Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:

              зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;

              повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 3 рази;

              повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 3 рази;     кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.

Добре, продовжуємо нашу роботу

 

       VI.         Засвоєння отриманих знань на практиці

1)    Представлення робіт учнів, що отримали випереджувальне завдання (слайд 22-23)

Двоє або троє учнів має намалювати вдома «Клембівську квітку»

image 

2)    Індивідуальна робота за комп’ютером (слайд 23)

Перш ніж перейти до роботи за комп’ютером, повторимо правила техніки безпеки (відповідь учнів)

Завдання

1)                          imageСклади    проєкт.        За пропонованим зразком: намалювати     фрагмент вишивки,          у        вигляді

квітки

 

2)                          Збережи проєкт         з

іменем Вишивка

 

VII.           Домашнє завдання (слайд 24-25)

1)    Вибрати орнамент подільської вишивки (горизонтальний або вертикальний) та намалювати його у навчальному середовищі

2)    Переглянути фільм «Спадок нації»

 

VIII.       Підведення підсумків уроку. Рефлексія (слайд 26)

Наша урок добігає кінця. Більшість з вас показали сьогодні гарні знання з теми алгоритмів і отримають гарні оцінки. 

Оцінювання роботи учнів на уроці

Які емоції та почуття від уроку у вас з’явилися?

Заключне слово вчителя. Вишиванка для українців – не просто традиційний предмет народного одягу. Це символ українства, ознака належності до нашої великої нації, уособлення багатих традицій та любові до рідної країни. Про вишиту сорочку знімають фільми, її оспівують в піснях та поетичних рядках, і все це не може залишити байдужим жодного з нас!

 

pdf
Додав(-ла)
Ільчук Віталія
Додано
19 листопада
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку