Урок "Аналіз геометричної форми предмета за кресленням"

Про матеріал
Конспект уроку з креслення. Технології 10-11 клас. Варіативний модуль "Креслення".
Перегляд файлу

 

images 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата проведення _____________

Клас проведення______________

 

Тема:Аналіз геометричної форми предмета за його крес­ленням

Мета:Навчальна – Сформувати в учнів знання про методи проеціювання; навчити читати креслення предметів, аналізувати геометричну форму; будувати наочні зображення.

Розвиваюча – розвивати уміння аналізувати форму предметів; виявляти прості геометричні тіла та їх взаємне розміщення; розвивати просторове мислення ,увагу, пам’ять.

Виховна – виховувати уважність, працелюбність, акуратність,наполегливість, відповідальне ставлення до роботи.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: мультимедійний проектор; презентація PowerPoint «Аналіз геометричної форми предмета за його кресленням»; креслення деталей; картки контролю теоретичних знань.

План

 1.    Організаційна частина………………………2 хв.

 2.    Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивації навчальної діяльності…………………………………………………………...2 хв.

 3.    Перевірка раніше вивченого матеріалу…………….5 хв.

 4.    Вивчення нового матеріалу……………….5 хв.

 5.    Закріплення вивченого матеріалу………………...4 хв.

 6.    Практична робота……………………………………...25 хв.

7.    Закінчення уроку…………………………2 хв.

 

Хід уроку

1.    Організаційна частина.

 Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх присутності. Організація класу в групи і перевірка готовності учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери.

2. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів.

Тема уроку (записується на дошці):    Аналіз геометричної форми предмета за його крес­ленням.

Основне завдання конструктора у вигляді креслення передати робітнику якомога більше інформації про форму деталі. Креслення – документ виконаний на аркуші паперу, тому для його виконання конструктори використовують методи проеціювання, тобто зображують деталь у вигляді проекцій. Проекційне креслення дещо ускладнює уявлення про деталь. До сьогодні ми навчалися того, яким чином зобразити тривимірний предмет на площині, але це не дає гарантій, що ви можете уявити форму предмета за його кресленням.

Тому завдання, мета уроку согодні,сформувати знання про методи проеціювання; навчитись читати креслення предметів, аналізувати геометричну форму; будувати наочні зображення.

Ця тема допоможе розвинути у вас  уміння аналізувати форму предметів; виявляти прості геометричні тіла та їх взаємне розміщення; розвине просторове мислення, увагу, пам’ять.Я маю надію, що після уроку ви станете більш наполегливими, уважними, працелюбними і акуратними.

 

 3.     Перевірка раніше вивченого матеріалу.

 Методи: усне опитування з використанням мультимедійної презентації. Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна.

Запитання для фронтального опитування:

  1. Що називають проеціюванням  у кресленні?

Проеціювання  - утворення зображення предмета на кресленні уявними проеціюючими променями.

 

  1. Які існують види проеціювання?

Паралельне, косокутне, прямокутне, центральне.

 

  1. Які види проеціювання використовують у кресленні?

Паралельне прямокутне.

 

  1. На скільки площин проекцій проводять проеціювання у кресленні?

На одну, дві та три площини проекцій.

  1. Які види проеціювання потрібно застосувати для виконання креслень деталей, зображених на малюнках?
  2. На які площини проекцій проектують деталь при проектуванні на три площини проекцій?

Горизональну, фронтальну та профільну.

 

  1. При виконанні креслення, застосовуючи метод проеціювання на аркуші, ми будуємо зображення. Як їх називають?

Виглядами спереду, зверху, збоку.

 

 

 

4.Вивчення  нового матеріалу.

 Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження, демонстрація, виконання графічних побудов.

Читання креслень.

Прочитати креслення — це значить відтворити в уяві форму зображеного на ньому предмета, будову і взаємне розміщення його окремих частин. Читання креслень — дуже складний процес, який потребує значного розумового напруження і певних умінь.

Аналіз геометричної форми предмета.

Придивіться до навколишніх предметів. Багато з них мають форму різних геометричнихтілабоїх частин.

Пов’язане зображення

Інші  предмети мають складнішу форму, утворенусукупністюгеометричнихтіл.

Результат пошуку зображень за запитом "аналіз геометричної форми предметів"

Щобвизначити форму предмета за кресленням, його уявно розчленовують на окремі складові частини, що мають форму простих геометричних тіл. Приклад такого розчленування наведено на рисунку.

Уявне розчленування предмета на геометричні тіла, з яких він складається, називають аналізом геометричної форми предмета.

5. Закріплення вивченого матеріалу

 Методи виконання графічних побудов з елементами бесіди.

 Форма роботи: індивідуальна ,фронтальна.

Результат пошуку зображень за запитом "аналіз геометричної форми предметів"

За поданим зображенням виконати креслення деталі (ескіз)

6.  Практична робота.

Виявлення форми предмета за його кресленням.

Форма роботи групова.

Вступний інструктаж.

Клас поділяється на три групи. (за вміннями та вподобаннями).

1 група. «Художники дизайнери».

Завдання: прочитати креслення деталі та намалювати його тривимірне зображення.

2 група. «Художник конструктор».

Завдання: прочитати креслення деталі та виготовити його макет.

3 група. «3D дизайнер».

Завдання: прочитати креслення деталі та виготовити його 3D модель.

Контроль теоретичних знань учнів.

Учасники кожної з груп розв’язують завдання з картки контролю теоретичних знань та заповнюють контрольну таблицю.

Поточний інструктаж.

Заключний інструктаж.

  1. 3акінчення уроку.

 

Завдання додому: вивчити теоретичний матеріал §5,4 на ст. 78-84 підручника. Виконати завдання 1 ст. 84.

Підведення підсумків уроку, аналіз позитивних і негативних моментів у роботі учнів, пояснення шляхів усунення недоліків. Приведення в порядок робочих місць.

 

Посилання на відео.

https://www.youtube.com/watch?v=EM4lVBskyZg

 

docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
4067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку