Form 1
A Game-Lesson “Happy English”
Мета: Підсумувати та узагальнити знання учнів з тем: “Hello”, “What is your name?”,”Where are you from?”, “Numerals”, “Family”, “Colours”, “Animals”, “ABC”. Розвивати їх комунікативні вміння. Розширити знання учнів в рамках згаданих тем. Активізувати лексичний матеріал. Вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного та монологічного мовлення, уважно стежити за презентованою інформацією,ефективно співпрацювати під час парної роботи, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні. Виховувати вміння сконцентруватись, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі, викликати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: комп’ютер, м’яч, м’яка іграшка, (на дошку: паперовий потяг, візуальні станції з паперу), повітряні кульки різного кольору, прапорці України та Англії, чисті аркуші та ручки, картки із завданнями з теми “ABC”, “Colours”,”Animals”, англійський алфавіт (з нумерацією), відеопрезентації англійських тематичних пісень.
(учні сидять півколом у класі)
Teacher: Good morning dear children!
Pupils: (The poem) “Good morning!”
T: Today we’ll travel around the English land – “Happy English” and make some stops on different stations. ( look at the blackboard, please)
1. The first station’s name is: “Hello”.
T: Using the toy you have to say “Hello, My name is…”
2. The second station is: “Dialogue”
(using the Ukrainian and English flags)
- Hello!
- What is your name?
- How old are you?
- Where are you from?
3. The third Station is: “Numerals”
T: Let’s have a little rest, see video sing (using the presentation) count from 1 to 10 (one by one).
T: Take your papers, pens and write such number I name: 1,3,5,7,10,8,2,9,4,6.
4. The next our station is: “Family”.
T: Let’s see the video and sing about “Finger Family” together!
T: Then you have to tell us about your family!
Ps: I have got a father, a mother, a sister…. I like my family!
5. The fifth station is: “ABC”.
T: Now, let’s see the video about ABC train! You can name the letters together.
T: Who can sing the ABC song? OK! Let’s sing it!
T: Find small letters and match them with big ones.
T: Let’s sing the ‘Phonic Song” and name the letters.
T: Using the Alphabet with numbers find and write the words: (on the board)
4,15,7. (dog)
2,9,7. (big)
12,9,15,14. (lion)
6,18,15,7. (frog)
6,9,19,8. (fish)
6. The sixth station is: “Relaxation”
T: Let’s have a rest! “Clap your hands!”
T: Can you show some ex. for your friends?
Ps: jump, run, hop, climb, swim, fly…
7. The next our station is: “Colours”
T: Let’s sing the ‘Rainbow song!” (using the video)
T: Now you have tell us the poem about colours. (A teacher uses the pictures of the poems)
Жовте курча каже: Hello!
Жовті крильця, жовті лапки
Жовте - Yellow
Загубився десь мій кед
Мій червоний кед – Red
Прийшла у гості місіс Лінк
Рожеві щічки в неї - Pink
Це не зрілий мандарин
Він зелений просто - Green
Дуже гарна оця фрау
В коричневій сукні,
Коричневий - Brown
Дуже білий кіт мій Брайт
Білий колір буде - White
Дуже чорний пес мій Джек
Чорний колір буде - Black
Вірте, правда я люблю
Блакитний колір буде -Blue
Брат мій грає у хокей
В сірій формі,
Сірий – Grey
Весною розквітне фіалка
Красивого кольору – Purple
Колір Orange - світ краси,
Як смачненький апельсин
T: Colours story: ”What do you see?”
T: “A black cat, a black cat what do you see?” ( A teacher has to use pictures of animals unusual colours)
Ps: “I see a purple tiger looking at me!”
Ps: “A purple tiger, a purple tiger what do you see?”
Ps: “ I see a blue elephant looking at me!”
Ps: “A blue elephant, a blue elephant what do you see?.....”
T: “ I see children looking at me!”
T: Stand up, please! The game: “Name the change”
T: A Snowball game (use the ball): A white tiger, a red cat, a small monkey, a big elephant, a green frog….
T: Sit down dear children. Let’s see the video about colours! (presentation)
T: Mary, Roma…stand up please and take the balloon you like and you have to say:
“ This is a pink balloon, I like a pink balloon!”
T: Thank you these are your presents. ( the balloons).
8. The last our station is: “Goodbye”
T: Let’s say goodbye, see the video and sing the goodbye song:
“Bye, bye see you again hope to see you soon!”
1.“Hello”
“ Привіт”
2.“Dialogue”
“Діалог”
3.“Numerals”
“ Цифри“
4.“Family”
“Сім’я”
5.“ABC”
“ Абетка”
6.“Ralaxation”
“ Відпочинок”
7.“Colours”
“ Кольори”
8.“Goodbye”
“Допобачення
4,15,7.
2,9,7.
2,9,15,14.
6,18,15,7.
6,9,19,8.
dog
big
lion
frog
fish
HA
P P Y
E N G L I S H