Урок англійської мови на тему "Приготування їжі"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Приготування їжі" для учнів 7 класу. Містить вправи спрямовані на активізацію лексичних одиниць теми та завдання для аудіювання та говоріння.
Перегляд файлу

 

Тема.  Приготування їжі. Активізація ЛО та МЗ.

Мета: - вдосконалювати навички читання та усного мовлення з опорою на лексико-граматичні структури;

- навчити учнів виконувати трансформаційні завдання;

- виховувати вміння працювати в парах, давати суб’єктивну та об’єктивну оцінку явищам навколишнього середовища;

- розвивати комунікативні здібності учнів, елементи аналізу та самоаналізу.

Обладнання: підручник, тематичні малюнки, картки із завданнями, комп’ютер, проектор, презентація до уроку

 

ХІД УРОКУ

Ι.   Організація класу. Привітання

T. Good morning! Glad to see you at the English lesson.

 How are you? (Fine, thanks. And what about you?)  I’m superb.

Бесіда з учнями. Teacher’s questions: P1, P2, P3… T: Tell me please, what do you usually have for breakfast? What is your favourite food? What is your favourite drink? What do you like to have for dessert? As you see, tastes differs. Can you agree with a proverb:

                         “ So many people, so many tastes ”?

 

T: Look at the board. What can you see on it?

       00011338.jpg      00012121.jpg 00011005.jpg сахар .jpeg 00011232.jpg

00011124.jpg каща .jpeg F:\Clipart\Еда\Овощи\00011832.jpg 00013586.jpg F:\Clipart\Еда\Овощи\00011886.jpg

Ps’ possible answers: fish, meat, carrots, milk,…

T: Can you guess the topic of the lesson?

Ps: Food.

T: You are right. Could you write it on the blackboard?

   And look at the screen and read the continuation of the topic –  Preparing food .

         ΙΙ.  Підготовка до іноземного мовлення

T: Today we’ll play lexical games, work on the words on the topic, watch TV show and even take part in it. By the end of the lesson you will be able to understand cooking recipes and write the recipes of your favourite dishes.

     Фонетична і мовленнєва зарядка

  T: Well, let’s get into English language spirit. Listen and repeat after me:

                  A good cook never cooks while looking into a cookery book.

  I’ve got a funny rhyme for you. We’ll finish  the lines like real poets. Can you make rhymes? Let’s see! What is the main in the poem? It’s a rhyme.  Let’s try to find it together.

                   Juice, macaroni, tea, spaghetti, ham, coffee

  I am Sam. I like…

  I am Bruce. I like…

  I am Sophie. I like…

  He is Tony. He likes…

  She is Betty. She likes…

  He is Lee. He likes…

ΙΙΙ. Основна частина уроку

  1. Активізація лексичного матеріалу.
  1. Fill in the chart by the correct words.

apple

cabbage

pizza

chicken

grape

milk

 

cheese

cucumber

watermelon

salad

chocolate

lemonade

cake

sausage

sour cream

tea

pineapple

cocktail

 

chop

biscuit

beans

juice

onion

ice-cream

 

omelet

candies

potatoes

carrot

coffee

cutlet

 

 

dishes

Fruits and vegetables

drinks

Dairy

products

 

 

 

 

 

  1. Which word is different :

      a carrot               a cabbage               a cauliflower                 a banana

      an apple              a potato                  a tomato                        a strawberry

      a potato              lemonade               a carrot                          an onion

      an orange            a cabbage               beans                            a cauliflower

 

  1.    Say what we can do with these foods. Use the verbs from the first column and the nouns from the second column: boil vegetables, eggs, potatoes, spaghetti, soup;

fry meat, eggs, fish, cutlet, omelette, potatoes etc.

 

Verbs

 

Nouns

 

grill

meat

potatoes

pizza

bake

vegetables

eggs

fish

fry

chicken

cake

cutlet

boil

fruit

milk

omelette

stew

bread

apple

soup

steam

sausage

rice

biscuits

roast

cheese

spaghetti

salad

 

      3. Введення нових ЛО.

        a)  Vocabulary.

 T. You are to cook a salad today. But it’s impossible if we don’t know how to cook the products.

       Look at the pictures and say after me:

  To beat, to chop, to grate, to melt, to mix, to peel, to pour, to slice, to squeeze, to stir

  1. Впр.1, 2 ст.36 – the following words are often used in different recipes, match the words with pictures:

       beat                                 peel

       chop                                pour

       grate                                slice

       mix                                  squeeze

       melt                                 stir

 

4. Listening. Аудіювання.

1) Pre-listening

T: Do you like watching TV? And what about cooking shows?  Do you watch them?

                                 Making a potato salad

T: Now you will watch and listen to a recipe  with a very popular  vegetable all over the world – potato.

                          Making a potato salad

  • pre-listening: What dishes with potato do you know?

Be attentive ,

  • T: while  listening  you’ll have to write down the verbs and ingredients, which you’ll hear .
  • Post-listening .
  • T:  Put verbs in right order: wash, boil, cut, put, chop, peel, slice, add, mix, combine, sprinkle.
  • T:Reproduce the recipe of the potato salad using the verbs

   6. Writing and speaking

  T: Let’s imagine that we are the participants of the popular show “Pekel’na kukhnia”. Have you ever watched it? How many teams take part in it? Yes, you are right. There are two of them: “Blues” and “Reds”. But we are going to work as one team. Each group is to writeMenu” including: a starter, a main course, a dessert and a drink. Write the recipe and the way of preparation. I think this music won’t irritate you.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожна група представляє своє меню та рецепт приготування однієї з страв.

 

ΙV. Завершальна частина уроку

      Домашнє завдання :написати рецепт приготування улюбленої страви.                          Підсумки уроку

 Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів

 

T: Id like to thank everyone for good work in the lesson. Your marks are…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Additional tasks

1.

 

  1. The United States is not only known for Hollywood, but also for its ( B G M A R E U H R ) .
  2. If you go on holiday in Italy, you'll have : pasta, lasagne or ( A Z Z I P ) .
  3. During a stay in Turkey, don't forget to eat a LULA-                    ( K E B B A ) .
  4. Holland is the country where you will eat some               ( C E E E H S ) .
  5. I like Japanese food and I often eat ( S S U I H ) .

 

2.Associate the names of food with the countries:

    Example: Pudding is eaten in England.

 

  1. pudding

   a)  Brazil  

  1. borsch

   b) Japanese

  1. hamburgers

   c) Ukraine

  1. coffee

   d) Italy

  1. gazpacho

   e) Turkey

  1. sushi

   f) England

  1. spaghetti

   g) India

  1. chicken curry

   h) France

  1. kebabs

   i)the USA

10)champagne

   j) Spain

 

Key : 1f, 2c, 3i, 4f, 5j,6b, 7d, 8g, 9e, 10h.

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Несвіт А.М.)
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
1619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку