План-конспект уроку англійської мови
у 11-А класі за темою «Замовлення їжі у ресторані»
Вчитель: Харькова І.В.
Мета: Практикувати усне спілкування з використанням різних інтерактивних методів і прийомів; удосконалювати вміння учнів сприймати інформацію на слух, вчити висловлювати свою думку та обгрунтовувати її; вчити працювати над проєктними роботами; систематизувати знання учнів з теми «Непряма мова»; розвивати критичне мислення, самоосвітню компетенцію учнів; формувати мовний такт і культурну толерантність.
Тип уроку: Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів.
Методи роботи: групова дискусія, робота в групах, індивідуальна робота, інтерактивні вправи «Коло ідей», «Метод Прес», «Аналіз ситуації», граматична гра.
Обладнання: комп’ютер, відеофрагмент “Ordering meals”, дидактичні матеріали різного спрямування.
Перебіг уроку
І Організаційний момент.
Good morning everybody! How are you? Are you in a good mood?
Інтерактивна вправа « Коло ідей»: Have you ever been to the restaurant? Today we’re going to visit the restaurant “ . Before going there let’s denote the “Rules of behavior in the restaurant during the pandemic of coronavirus”.
II Основна частина уроку.
Imagine yourselves coming to the restaurant. Let’s get acquainted with the owner of the restaurant Mr Bekrenyov who will represent the meals you are going to taste. Be ready to test yourselves at the end of presentation.
Meantime let’s see what is going on in the restaurant. Watch the video “Ordering Meals”
Інтерактивна вправа «Аналіз ситуації» - Guess the end of the conversation between the waitress and the customer. (робота в групах)
Індивідуальне завдання “If I were that customer, I’d…”
Psychological Relief
Let’s assume, we are in the restaurant which is situated not far from Niagara Falls.
Close your eyes. Listen to the sounds of water falling. Turn your head left, right… One more time: left, right…
Open your eyes! Breath the fresh air!
Put your hands down the water! Take some water and wash your hands, face…
You feel relaxed. You are smiling. Isn’t it wonderful?!
Now you are going to order the meals. But there is a problem you have to solve. The matter is, the waiter doesn’t hear well. One of you will order the meals while the other will try to explain to the waiter what exactly you wish.
Pay attention to the Sequence of Tenses.
ІІІ. Рефлексія.
All is well that ends well. We have to leave the restaurant. But before going let’s write your recommendations, pieces of advice or words of admiration into the “Visitors’ Book”.
ІV. Заключний етап уроку.