Урок англійської мови у 3 класі "School subjects"

Про матеріал

Урок англійської мови у 3 класі на тему "School subjects". Урок закріплення лексики з теми та навчання усерго мовлення з використанням мультимедійної підтримки.

Перегляд файлу

Відкритий  урок  у  3 класі

 

 

Тема: Шкільні предмети.

 

 

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ:

         ГОПЕНЮК Н.О.

 

 

                  Задачі уроку

: практичні

  •  Повторити  лексичні одиниці з теми;
  • удосконалювати навички читання та аудіювання ;
  • удосконалювати навички вживання конструкції there is/ there are в усному мовленні;
  • розвивати усне  мовлення школярів на основі запропонованої  ситуації;

           розвиваючі

  • розвивати навички  читання, правильну вимову;
  • розвивати мовну здогадку школярів;

          виховні

  • виховувати позитивне ставлення до навчання;
  • виховувати культуру спілкування, уміння працювати в групах і парах.

Обладнання: презентація PowerPoint, a song «Good morning», a song «Penguin Dance», бланк для гри «My timetable”

Тип уроку: урок закріплення нових знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

І. Оргмомент. 

1. Greeting.

T: Hello, children, I’m glad to see you!!!

Ps: Hello, teacher, we are glad to see you too!!! (a song «Good morning»)

C:\Users\Foxy\Desktop\Безымянныйт.jpg

 

T: We are going to have an unusual lesson today. The topic of our lesson is «School subjects. My favourite ltsson»

2. Warming-up.

T: Do you like school?

Ps: Yes, I do. I like it very much.

T:  Why do you like school?

P1: I like school because …

T:  Which subjects do you have this year?

 ( учні за опорою називають шкільні предмети)

 

 

3. Phonetic drills.

 

 

T: Let's remind the school rules (хорова робота). 

 

C:\Users\Foxy\Desktop\Безымянныйю.jpg

II. Основна частина уроку.

  1.     Активізація лексичних одиниць.

 

T: What lessons do you have on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and

Friday?

P1: I have … on Monday.

P2: I have … on Tuesday.

P3: I have … on Wednesday.

P4: I have … on Thursday.

P5: I have … on Friday.

T: Thank you for your work, children.  Let's move further.

  1. Fill in your timetable.

C:\Users\Foxy\Desktop\Безымянныйб.jpg

 

 

T: And now children, we are going to communicate with each other and play a game (групова робота)

1).A game: Find someone who…(групова робота)

T: Unite into two groups. Ask and find someone who…

 

Find someone who…

Name

1.

likes Reading

 

2.

likes English

 

3.

likes Maths

 

4.

has English on Thursday

 

5.

learns poems at the English lessons

 

6.

plays games at the PE lessons

 

 

P1: Do you like Maths?

P2: Do you like English?

P3: Do you like the Reading?

P4: Do you have English on Thursday?

P5: Do you play games at the PE lessons?

P6: Do you learn poems at the English lessons?

 

3) A game: Guess the word.

T: Listen to me carefully and try to guess what subject it is?

  • We speak, write, sing songs and play games at this lesson. What lesson is it? (English)
  • We count, do sums, write and answer at this lesson. What lesson is it? (Maths)
  • We do sports, play games, run and jump at this lesson. What lesson is it? (PE)
  • We listen to Music and sing songs at this lesson. What lesson is it? (Music)
  • We read books, learn poems and speak at this lesson. What lesson is it? (Reading)

 

T: Thank you for your good work.

 

  1.     Фізкультхвилинка

T: And now children stand up and do sports (a song «Penguin Dance»)

Put your hands up in the air and shake your bodies round

Hand up on your toes and turn around around

Hands way up high, hands way down low

Stamp with your feet and jump, jump, jump

C:\Users\Foxy\Desktop\Безымянныйп.jpg

 

  1.     Організація усного мовлення школярів.

 

         

 

T: Thank you for your hard work.

 

III. Заключна частина

  1.     Hometask.

T:  It’s high time to write your hometask.

Write the letter to your friend about your school subjects.

 

                                                                                                                 

  1.     Marks.
  2.     Reflection.

 

T. Do you like today’s lesson? Are you in a good mood now?

     4. Summarizing

         T. So, pupils, our lesson is over. You were working hard during the lesson. Thank you very much. Have a nice day.

 

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
4322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку