Урок англійської мови в 2 класі НУШ

Про матеріал
Урок англійської мови в 2 класі НУШ за підручником Г. Пухта, Г. Гернрос Quick minds 2 для загальноосвітніх навчальних закладів. Тема: The school bag. Підтема: School things, numerals 11- 20, structures How many, how much, There is There are.
Перегляд файлу

Урок англійської мови в 2 класі  за підручником Г. Пухта, Г. Гернрос

Quick minds 2 для загальноосвітніх навчальних закладів.

Тема: The school bag.

 Підтема:  School things, numerals   11-20 , structures How many,  There is There are..

    Мета:

Практична: навчити вживати числівники від 11 до 20, формувати  артикуляційні навички,  тренувати  y  вживаннi структур: How many…,

 There   is а… , Тhere  are….

Навчальна: сформувати уявлення учнів про структури How many…,  there  is  , there are,  числівників  11-20                               

Розвиваюча: розвивати лексичні навички та  навички аудіювання , діалогічного мовлення,  культуру мовлення,   логічне   та творче мислення,  пам'ять, мовну здогадку, вміння працювати в парaх,  групах.

Виховна: виховувати почуття  ввічливості, поваги до однокласників, культуру мовлення,  шкільних речей та  оснащення.

Обладнання: підручник та  робочий зошит Quick Minds2 для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів, картки для читання, постери,  презентація «Числівники», іграшки –машинки,  наклейки.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань,урок -гра

ХІД УРОКУ

І. І. Етап орієнтації

T., pupils:  Good morning boys, good morning girls!

                    Good morning, good morning to you!

                    Good morning  guests  and  gymnasium!

                     We are very glad to see you!

T:Take your seats!

 

T:-Today we have  an unusual lesson.  Dear guests, we are glad to welcome to our English lesson. Today we have our first lesson on our topic “The  School  bag”. During our lesson we’ll learn new words, act  short dialogues, play a lot of games,  read and write.  We revise the songs and the poems which we learnt. Every task will be a game. Let’s start our lesson.

 ІІ. Етап  цілеполагання

T: The aim of our today’s lesson is  to  learn new words, act  short dialogues, play a lot of games,  read and write.  We revise the songs and the poems which we learnt. Every task will be a game. Let’s start our lesson.

ІІІ. Етап планування діяльності

  1. Привітання.Ball game.

2. Phonetic game

  1. Listening (CD 1 tr.16)
  2. Grammar game.

Word game
 

IV.Етап реалізації плану діяльності

 

1.T: BALL- GAME “Meeting”.

 I’ll give you a ball and ask a question and your task  to answer it.

T: (кидає мяч) Hello, Kate! How are you?

P1: (ловить мяч) Hello! I’m fine, thank you. (кидає мяч учителеві)

T: (кидає мяч) What is your name?

P2: (ловить мяч)  My name is Masha. (кидає мяч учителеві)

T: (кидає мяч) How old are you ?

P3: (ловить мяч) I’m seven. (кидає мяч учителеві)

T: (кидає мяч) Are you Max?

P4: (ловить мяч) No , I’m not. (кидає м’яч учителеві)

T:Thank you very much.

 

2.T: Let us do phonetic drills  [ i], [i:]Look at the TV screen. Repeat after  the boy.

Dick’s stick is thick,

Nick’s stick is not so thick,

Pick’s stick is not so thick

As Nick’s stick and Dick’s stick.

T: Dear children! Let us go to the canteen  to eat something  tasty. But at first

we train to pronounce the word please. The  sound  [i:] is pronounced longer            

 Repeat after me

 Please,  we need tea for three. For: Jean, Steave  and  me.

Sleep, sleep, beаutу brіght

Dreamіng over the tоуs оf nіght.

Sleep, sleep: іn the sleep

Lіttle sоrrоws sіt and weep.

Bу W. Blake

T: thanks a lot

3.T:Let us learn new words.

  Listening CD1 tr.16. S.B.  p.10.

4.T: Dear kids! Let us divide in 4 groups: Who likes   fruit - group 1, school things-  group 2, toys and games - group3, other things - group4. Attention, groups! Choose 1 boy or girl and let us walk to labyrinth. You will have a surprise at the end of it. Ready, Steady, Go! Find your treasure box!

 

LEXICAL GAME, SEARCHING GAME.

Назва гри: Find the hidden treasure.

Практична мета: розвивати навички сприйняття мови на слух.

Хід гри: За допомогою кольорового скотча робимо 4 нескладних  лабіринти  на підлозі. Ховаємо предмети в кінці лабіринтів . Від 4 команд потрібен 1 учасник, якому зав’язують очі. Команди керують рухами своїх учасників за допомогою команд: go ahead, turn left, turn right, go back,stop. Якщо учасник заступає лінію межі ,повертається на місце старту. Перемагає та команда, яка  першою  знайде  свій скарб.

T: Have you find your treasure boxes? What are there into them?

Pupils:.Yes, we have! We have treasure boxes!

  1. Dear students. Who is doing morning exercises today?

https://www.youtube.com/results?search_query

 

GRAMMAR GAME

6. T:You can see  smile. Collect them ,please

Назва гри: Smile smile.

Практична мета: навчити сполучати букви в слові.

Хід гри: На смайликах написані слова THERE IS, THERE ARE, HOW

MANY але вони розрізані на шматочки. Клас поділено на три групи. Учасникам за 30 секунд потрібно зібрати славо

Яка  команда  перша складає смайлик   та перекладе слово- отримає приз.

T: Answer the questions.

 How many apples and bananas?

How many rubbers,  pencils, books?

How many video games, cars, dolls?

How many  trees  and stickers?

1 group: There are 12 apples, 20 bananas.
2 group: There are  18 rubbers, 19 pencils, 13 books.
3 group: There are  11 video games, 17 cars, 14 dolls.
4 group: There are  16 trees,  14 stickers.

 

7.Let us work at our Workbooks Ex.2,P.9.Work  in pairs

Draw, work, match a picture and  a word and say.

T: Draw a brush,a desk .a computer, a notebook, a pencil  case, a pencil

P I; What is number 1?

P II: It’s a pencil case.

8.T: Let us listen and chant

Ten toes on the table

A duck on the desk

Two dolls on the table

Oh what a mess!

V. Етап  підведення підсумків

T: What do you like to do today the best?

Raise your smiles, please! Thank you very much!

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
2348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку