Урок «Апостроф. Написання слів з апострофом»

Про матеріал

Мета: навчати дітей писати слова з апострофом; розвивати вміння аналізувати звуко-буквений склад слова, удосконалювати слухо-вимовні навички учнів, мовлені дітей.

Перегляд файлу

Тема.  «Апостроф. Написання слів з апострофом»

Мета: навчати дітей писати слова з апострофом; розвивати вміння аналізувати звуко-буквений склад слова, удосконалювати слухо-вимовні навички учнів, мовлені дітей.

Додаткове обладнання: м'ячі для різних ігор або їх зображення (футбол ний, баскетбольний, тенісний, більярдний, волейбол ний тощо).

   

ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вправа «Настрій»    

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.

- Який надрядковий знак ми вивчали на уроці читання? Апостроф

- Прочитайте склади парами. Чим відрізняються вони на слух?

вя         пя        мя        ря

в'я        п'я        м'я        р'я

- Який звук позначає буква л в першому рядку складів? Що вона «допомагає» позначати попереднім буквам?

- Які звуки позначає буква я- в другому рядку складів? (Звуки [й],[а].)

- Який знак «допомагає» букві   л, позначати звукосполучення [йа]? (Апостроф.)

- Які звуки позначають перші букви в цих словах? (Тверді приголо­сні.)

- Коли вживається апостроф в писемному мовленні? (Після букви, що позначає твердий приголосний звук, перед буквами я, ю, є, ї, що позначають буквосполучення [й'а], [й'у], [й'е], [й'і].)

- Отже, на що вказує апостроф у складах другого рядка? (Апостроф указує на те, що буква я позначає звукосполучення [й'а].)

2.  Звуко-буквений аналіз слова.

- Послухайте скоромовку.

- Про яку рослину в ній ідеться?

Посадила м'яту мати,

Пахне м'ята коло хати.

Буду м'яту поливати,

Хай цвіте пахуча м'ята.

- Зробіть звуко-буквений аналіз слова м'ята.

- Накресліть схему.

- Позначте звуки відповідними буквами.

- Який знак необхідно додати, щоб указати, що буква я, позна­чає звукосполучення [йа], а буква иь — твердий приголосний звук [м]?

IIІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми будемо навчатися писати слова з апострофом, правильно читати їх.

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Зображення апострофа в сітці зошита.

- Розгорніть прописи на с. 59. Які знаки написані в рамочці?

- Зверніть увагу: апостроф пишеться так само, як і кома, тільки на верхній лінії робочого рядка: легким дотиком ставиться крапка, по­тім ведеться невеличка дужечка вниз.

Учні пишуть знаки за зразком у прописах.

2. Письмо слів з апострофом.

- Подивіться на слова, написані на с. 59. Чим вони відрізняються від усіх слів, написаних раніше?

- Прочитайте перше слово

- Що воно означає?

- Складіть із ним речення.

- Що позначає буква Му у слові сім'я! А буква я-?

- Діти записують слово біля зразка за пунктиром і самостійно. Аналогічна робота проводиться зі словами об'єм, комп'ютер, від’їзд,

Відеофізкультхвилинка.

Розвиток мовлення учнів. Звуко-буквений аналіз слова.

— Відгадайте, що це.

Б'ють мене старі й малі

І в повітрі й на землі,

Та від цього не вмираю,

Тільки весело стрибаю.

(М'яч)

- Які бувають м'ячі?

- У які ігри з ними грають?

Під час відповідей дітей учитель виставляє різні види м'ячів або їх зо­браження. (Футбольний, волейбольний, баскетбольний, тенісний, пінг-понговий (настільний теніс), більярдний, для гри в регбі, дитячий.)

- Чим відрізняються ці м'ячі? Як залежить їх зовнішній вигляд від правил спортивної гри?

- Які спільні риси всіх м'ячів ви можете назвати? Які з них названі у вірші?

М'ячик — це вам не санчата,

Не пенал, не олівець.

Є в усіх речей початок,

Є в усіх речей кінець.

М'яч стрибає без упину

Із животика на спину,

Тільки що у нього де —

Ніхто в світі не знайде.

5. Письмо речень.

- Прочитайте перше речення в прописах; Що робить Мар'ян?

- Для якої гри в м'яч потрібна сітка

- Скільки разів використовується апостроф в реченні? У яких словах?

Учні  записують  речення  в  прописах.  Учитель  нагадує  дітям  про роз'єднане написання слів з апострофом.

— Прочитайте скоромовку, що написана на останньому рядку в пропи­сах. Які слова в ній римуються?

Учні вимовляють скоромовку хором у швидкому темпі, потім запису­ють її-у прописах.

6. Вибіркове списування.

— Подивіться на слова, що надруковані на дошці. У яких іменах треба
писати апостроф, а в яких — ні?

- Спишіть лише ті імена, у яких уживається апостроф. (Дем'ян, Мар'яна, Лук'ян.)

- Прочитайте вірш. Із чим порівнюється апостроф, на що він схо­жий?

П'явка, в'юн, пір'їна, в'ється — Знак апострофом цей зветься.

— Спишіть цей вірш. Зверніть увагу на написання слів у першому рядку.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

- Які слова ми писали сьогодні на уроці?

- Коли на письмі вживається апостроф?

Учитель слідкує за тим, щоб діти ні в якому разі не говорили, що апо­строф розділяє звуки.

1

 

doc
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
4294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку