Мета. Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати за зразком; закріпити набуті знання про речення, інтонування речень, текст; повторити найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, привітання.
Тема уроку. «Текст. Вітаючись — усміхайтеся»
Мета. Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати за зразком; закріпити набуті знання про речення, інтонування речень, текст; повторити найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, привітання.
ЗМІСТ УРОКУ
І Організаційний момент
Вправа «Настрій»
Вправа «Впіймай м’яч»
ІІ Тема та мета уроку
І. Повторення та поглиблення набутих знань.
1 Каліграфічна хвилинку «Сенкан»
Тт те енк кс ст текст
Цікавий, новий
Розповідає, учить, описує
Сьогодні учень читав текст.
Розповідь
2. Робота з підручником (с. 72-73).
- Прочитайте слово, написане в рядку. Усі букви, які є в цьому слові, ми вже повторили, тому відразу каліграфічно пишемо слово.
3. Виконання вправи 1.
• Прочитати інструктаж до вправи, звертаючи увагу на те, що спочатку потрібно прочитати всі слова в рядку, а потім впорядкувати їх у речення. Усно учні складають речення. Записують самостійно.
- Чи можна записане назвати текстом? Чому жабка-зеленушка була незворушною? (Тому, що вона зелена, як листя латаття).
4. Виконання вправи 2.
• Цю вправу доцільно проаналізувати й дати відповіді усно, а потім учні самостійно записують ті слова ввічливості, які вони запам'ятали.
ІV Відеофізкультхвилинка
1. Виконання вправи 3.
• інструктаж до вправи, звертаючи увагу на те, що спочатку потрібно розглянути малюнки. Усно скласти речення зі словами вітання. Окремі з них записати.
Виконання вправи 4 (усно).
Виконання вправи 5.
•Прочитати інструктаж до вправи , наголошуючи на тому, що спочатку потрібно прочитати частини речень, які записані зліва, а потім — справа, і тільки тоді з'єднати їх.
V. Риторичний аспект уроку.
• Обговорення змісту рубрики «Спілкуймося красно».
— Поясніть значення слів делікатність (увічливість, люб'язність), тактовність (уважне ставлення до когось).
Робота в парах
Скласти речення зі словами ввічливості
VІ. Підсумок уроку.
- З якими новими словами ми сьогодні ознайомилися?
- Що таке текст? Що може мати текст?
1