Урок." Архітектурний образ. Архітектура як вид мистецтва."

Про матеріал
• ознайомити учнів з поняттям архітектури як вид мистецтва; • ознайомити з історією розвитку архітектури, класифікацією архітектурних об'єктів за призначенням; • формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості архітектурної форми та її частин • навчати застосовувати набуті знання в практичній діяльності
Перегляд файлу

Конспект уроку для 5-го класу

Тема: Архітектурний образ. Архітектура як вид мистецтва.

Тип уроку: комбінований урок

Самостійна практична робота: Малювання будинку моєї мрії «Будинок моєї мрії»

Мета уроку:

Навчальна:

  •                ознайомити учнів з поняттям архітектури як вид мистецтва;
  •                ознайомити з історією розвитку архітектури, класифікацією архітектурних об'єктів за призначенням;
  •                формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості архітектурної форми та її частин
  •                навчати застосовувати набуті знання в практичній діяльності,

Розвиваюча:

  •                розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Виховна:

  •                виховувати дбайливе і шанобливе ставлення до пам'яток архітектури та історії.

Завдання уроку:

  •                участь у бесіді;
  •                сприймання та засвоєння нового матеріалу;
  •                ознайомлення з новими поняттями та термінами;
  •                 СПР: Малювання будинку моєї мрії «Будинок моєї мрії»

Обладнання: ілюстративний матеріал, приклади робіт художників, приклади робіт Клода Моне  «Руанський собор, портал в сірому тоні», «Руанський собор в сонце»,«Руанський собор опівдень», музична композиція, П. І. Чайковський «Вальс квітів», презентація.

Матеріали:

  •                акварельні фарби;
  •                аркуш паперу;
  •                гумка;
  •                простий олівець;
  •                пензлі;
  •                ємкість для води;
  •                серветки для витирання пензлів.

Методи й прийоми що використовуються на уроці:

  •                розповідь-пояснення;
  •                демонстрація;
  •                бесіда;
  •                стимулювання творчої активності учнів;
  •                педагогічне спостереження;
  •                методи контролю.

 

 

Види дільності учнів на уроці:

  •                сприймання;
  •                практична (творча) художня діяльність.

Структура уроку:

І. Організаційна частина.........................................................................................1хв.

ІІ. Актуалізація уваги та сприймання учнів...............................................................................................4хв.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності..1хв.

ІV. Робота над темою уроку ...................................................10хв.

  •                Викладання нового матеріалу.
  •                Словникова робота.
  •                Перегляд і обговорення ілюстративного матеріалу.
  •                Постановка й пояснення послідовності виконання практичної роботи.

V. Самостійна творча діяльність учнів................................................. .............................................23хв.

VI. Узагальнення, систематезація та корекція набутих знань...............................................................................................3хв.

VII. Підведення підсумків уроку..............................................................................................3хв.

Хід уроку

І.Організаційні момент.

Питання. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ.Актуалізація уваги та сприймання учнів.

Уявіть, що вам потрібно написати листа своєму другові, який живе в іншій країні. Розкажіть про місто. в якому ми живемо.

  •                Що, на вашу думку, в нашому місті  є найголовнішим?
  •                Опишіть, що ми побачимо, якщо вирушимо на прогулянку нашим містом. 
  •                  

ІІІ.Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

Тож ми бачимо, що подорожуючи містами нашої країни чи  світу, людина звертає увагу на прекрасні архітектурні споруди. Архітектура оточує нас постійно, і її образи мають велику силу психологічного впливу. Тому важливо розуміти, відчувати архітектуру. Цьому сприяє знання її історії, уявлення про багатство і різноманітність архітектури різних держав та епох. Ми  все це вивчимо  з вами в новій  темі «Архітектура і місто».

IV.Викладання нової теми.

Проблемне питання

На вашу думку, будівництво та архітектура — це одне й те саме чи ні? (Учні висловлюють свою думку).

М.В. Ломоносов підкреслював, що цей вид мистецтва споруджує будівлі для мешкання зручні, для зору прекрасні, для довгочасу міцні.

Архітектуру називають – застигнувша музика. Чому ?

Створення асоціативного куща

Архітектура

    Архітектура, чи зодчество, - мистецтво створення споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людини.

   Для створення твору архітектурного мистецтва необхідні зусилля людей різноманітних спеціальностей:

  •                архітектори створюють в уяві та зображують на папері (проектують) майбутню будівлю;
  •                інженери-будівельники виконують для неї технічні креслення і розрахунки (щоб будівля була міцною та надійною);
  •                будівельники зводять будівлю за кресленнями.

    А ще багато людей створюють матеріали, необхідні для будівництва — цеглу і бетон, скло і метал, дерев'яні вироби, керамічну плитку.

В мистецтві архітектури виділяють три основні 

- об’ємних споруд (житлові, громадські та промислові будівлі);

- ландшафтна (пов’язані із створенням садово-паркового комплексу);

- містобудівництво (планування нових міст, а також реставрація та оновлення старих районів).

    Твори архітектурного мистецтва вражають своєю красою, викликають сильні емоції. Перш за все — це культові споруди. Люди здавна приділяли особливу увагу тим місцям, де вони могли б звернутися до богів. У різних релігіях склалися різні традиції будівництва культових споруду але всі церкви, монастирі, храми, мечеті, синагоги об'єднує те, що вони налаштовують людину на піднесений лад, змушують звернутися до своїх почуттів, замислитися.

   Громадські споруди призначені для загального користування. Це — музеї, театри, інститути, школи, магазини...

   Заводи, фабрики, складські приміщення, гаражі — це промислові споруди.

   Особливості створення житлових будинків залежать, у першу чергу, від національних традицій і повинні відповідати потребам тих, хто в них мешкає. Людям у них має бути зручно і комфортно.

Кожний вид образотворчого мистецтва має свою мову, засоби і прийоми створення художнього образу.

Пояснення послідовності виконання практичної роботи:

  •                 
  •                 
  •                  
  •                 Почніть роботу акварельними фарбами, (незабувайте про те що акварельні фарби треба наносити на аркуш паперу не густо, акварель має виглядати ніжно, повітряно).

V.Самостійна творча діяльність учнів.

У ході виконання практичного завдання вчитель приділяє більше уваги, тим хто нерішуче починає роботу, допомагає знайти правильне і найбільш цікаве             вирішення, коректно вказує шляхи виправлення помилок, підкреслює              оригінальні знахідки.

 VI.Узагальнення, систематизація та корекція набутих знань.

Учитель задає учням запитання стосовно тих нових відомостей, які вони           здобули на уроці.

- Що таке Архітектура?

 

VII.Підведення підсумків уроку.

  •                 Підбиття підсумків  (загальна оцінка уроку).
  •                 Обговорення з учнями створених ними робіт.
  •                 Завершення уроку.

 

 

docx
Додано
19 серпня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку