Конспект уроку для 5-го класу
Тема: Архітектурний образ. Архітектура як вид мистецтва.
Тип уроку: комбінований урок
Самостійна практична робота: Малювання будинку моєї мрії «Будинок моєї мрії»
Мета уроку:
Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
Завдання уроку:
Обладнання: ілюстративний матеріал, приклади робіт художників, приклади робіт Клода Моне «Руанський собор, портал в сірому тоні», «Руанський собор в сонце»,«Руанський собор опівдень», музична композиція, П. І. Чайковський «Вальс квітів», презентація.
Матеріали:
Методи й прийоми що використовуються на уроці:
Види дільності учнів на уроці:
Структура уроку:
І. Організаційна частина.........................................................................................1хв.
ІІ. Актуалізація уваги та сприймання учнів...............................................................................................4хв.
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності..1хв.
ІV. Робота над темою уроку ...................................................10хв.
V. Самостійна творча діяльність учнів................................................. .............................................23хв.
VI. Узагальнення, систематезація та корекція набутих знань...............................................................................................3хв.
VII. Підведення підсумків уроку..............................................................................................3хв.
Хід уроку
І.Організаційні момент.
Питання. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ.Актуалізація уваги та сприймання учнів.
Уявіть, що вам потрібно написати листа своєму другові, який живе в іншій країні. Розкажіть про місто. в якому ми живемо.
ІІІ.Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Тож ми бачимо, що подорожуючи містами нашої країни чи світу, людина звертає увагу на прекрасні архітектурні споруди. Архітектура оточує нас постійно, і її образи мають велику силу психологічного впливу. Тому важливо розуміти, відчувати архітектуру. Цьому сприяє знання її історії, уявлення про багатство і різноманітність архітектури різних держав та епох. Ми все це вивчимо з вами в новій темі «Архітектура і місто».
IV.Викладання нової теми.
Проблемне питання
На вашу думку, будівництво та архітектура — це одне й те саме чи ні? (Учні висловлюють свою думку).
М.В. Ломоносов підкреслював, що цей вид мистецтва споруджує будівлі для мешкання зручні, для зору прекрасні, для довгочасу міцні.
Архітектуру називають – застигнувша музика. Чому ?
Створення асоціативного куща
Архітектура
Архітектура, чи зодчество, - мистецтво створення споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людини.
Для створення твору архітектурного мистецтва необхідні зусилля людей різноманітних спеціальностей:
А ще багато людей створюють матеріали, необхідні для будівництва — цеглу і бетон, скло і метал, дерев'яні вироби, керамічну плитку.
В мистецтві архітектури виділяють три основні
- об’ємних споруд (житлові, громадські та промислові будівлі);
- ландшафтна (пов’язані із створенням садово-паркового комплексу);
- містобудівництво (планування нових міст, а також реставрація та оновлення старих районів).
Твори архітектурного мистецтва вражають своєю красою, викликають сильні емоції. Перш за все — це культові споруди. Люди здавна приділяли особливу увагу тим місцям, де вони могли б звернутися до богів. У різних релігіях склалися різні традиції будівництва культових споруду але всі церкви, монастирі, храми, мечеті, синагоги об'єднує те, що вони налаштовують людину на піднесений лад, змушують звернутися до своїх почуттів, замислитися.
Громадські споруди призначені для загального користування. Це — музеї, театри, інститути, школи, магазини...
Заводи, фабрики, складські приміщення, гаражі — це промислові споруди.
Особливості створення житлових будинків залежать, у першу чергу, від національних традицій і повинні відповідати потребам тих, хто в них мешкає. Людям у них має бути зручно і комфортно.
Кожний вид образотворчого мистецтва має свою мову, засоби і прийоми створення художнього образу.
Пояснення послідовності виконання практичної роботи:
V.Самостійна творча діяльність учнів.
У ході виконання практичного завдання вчитель приділяє більше уваги, тим хто нерішуче починає роботу, допомагає знайти правильне і найбільш цікаве вирішення, коректно вказує шляхи виправлення помилок, підкреслює оригінальні знахідки.
VI.Узагальнення, систематизація та корекція набутих знань.
Учитель задає учням запитання стосовно тих нових відомостей, які вони здобули на уроці.
- Що таке Архітектура?
VII.Підведення підсумків уроку.