Тема. Атлантичний океан
Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного океану; розвивати вміння читати карту та працювати із нею; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати спостережливість, вміння помічати неповторність і велич природи.
Обладнання: карта півкуль, фізична карта світу, відеофільм «Легенда про Атлантиду», презентація «Уявна подорож Атлантичним океаном», презентація «Океани землі», атласи, контурні карти, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати. Учні знають:
Учні вміють:
Хід уроку.
І. Організація учнів до уроку
Встали діти всі рівненько,
Усміхнулись всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо
Й працювати розпочнемо
- Сьогодні урок природознавства проведу я, зовуть мене Олена Петрівна. Я хочу, щоб урок наш пройшов цікаво і змістовно.
Смайлики.
- На парті у кожного лежать смайлики, візьміть їх і покажіть, з яким настроєм ви починаєте урок.
ІІ. Фенологічні спостереження.
– Яка пора року настала?
1
Назва місяця грудень походить від слова «груддя». Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Їздити такими дорогами було важко – заважали замерзлі грудки. У давньоруські часи цей місяць називали «студень». У народі його ще звали «лютень, «хмурень», «стужайло», «мостовик».
2
Грудень – перший місяць зими і останній в році. В грудні, зазвичай, випадає багато снігу, можуть вдарити морози. На протязі багатьох століть було складено чимало народних прикмет грудня, за якими можна визначати майбутню погоду та врожаї: «Якщо в грудні ясно – буде недорід врожаю», «Якщо грудень похмурий, то й врожай буде гарним».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Робота з картою півкуль.
Звернути увагу на правила роботи з картою.
І\/. Повідомлення теми та мети уроку.
А сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про особливості Атлантичного океану, навчитесь показувати його на карті, дізнаєтесь про тваринний і рослинний світ.
\/. Мотивація навчальної діяльності.
Цей океан дуже таємничий і про одну з цих таємниць ми зараз дізнаємось: чому він так називається?
Перегляд відео «Легенда про Атлантиду»
- Ми з вами відправляємось у подорож досліджувати таємниці Атлантичного океану.
Презентація «Атлантичний океан» (слайд 2. Корабель)
\/І. Вивчення нового матеріалу.
- Що нового ви дізналися про Атлантичний океан із статті підручника?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хвилі бавляться та б’ються (хвилі руками)
Наче неслухи-хлопята
І стрибають і сміються(стрибки)
Вітер їм лоскоче п’яти (нихилитися)
Вгору, вниз і знову вгору(руки вниз-вгору)
Підганяє дужий вітер,
Розгойдав він ціле море (розводять руки),
Як же хвилям не радіти.
\/ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Резерв:
3) Тест за презентацією «Океани землі».
\/ІІІ. Підсумок уроку.
1) «Мікрофон»:
- Сьогодні на уроці я дізнався…
- На уроці мені сподобалось…
- Мені запам’яталось…
2) Рефлексія. Смайлики.
- Покажіть, з яким настроєм ви закінчили урок?Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас завжди.
Д/з: підготувати повідомлення: 1) про рослинний та тваринний світ;
2) про особливості Атлантичного океану.