Урок "Атлантичний океан"

Про матеріал
Урок допоможе сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного океану; розвивати вміння читати карту та працювати із нею; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати спостережливість, вміння помічати неповторність і велич природи.
Перегляд файлу

Тема. Атлантичний океан

Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного океану; розвивати вміння читати карту та працювати із нею; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати спостережливість, вміння помічати неповторність і велич природи.

Обладнання: карта півкуль, фізична карта світу, відеофільм «Легенда про Атлантиду», презентація «Уявна подорож  Атлантичним океаном», презентація «Океани землі», атласи, контурні карти, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати. Учні знають:

  • походження назви «Атлантичний океан»;
  • географічне положення Атлантичного океану;
  • особливості Атлантичного океану;
  • склад рослинного і тваринного світу.

                                 Учні вміють:

  • показувати Атлантичний океан на карті;
  • користуватися атласами, контурними картами;
  • виступати перед класом із підготовленою інформацією

 

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку

Встали діти всі рівненько,

Усміхнулись всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо

- Сьогодні урок природознавства проведу я, зовуть мене Олена Петрівна. Я хочу, щоб урок наш пройшов цікаво і змістовно.

Смайлики.

- На парті у кожного лежать смайлики, візьміть їх і покажіть, з яким настроєм ви починаєте урок.

 

 

ІІ. Фенологічні спостереження.

  1. Хвилинка спостережень.

   Яка пора року настала?

  • Як називається перший місяць зими?
  • Які зміни в природі відбулися з приходом зими?
  • Діти. А що ви знаєте про місяць грудень?
  1. Виступ синоптиків.
  • Послухаємо виступ синоптиків, які розкажуть нам про місяць грудень.

1

Назва місяця грудень походить від слова «груддя». Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Їздити такими дорогами було важко – заважали замерзлі грудки. У давньоруські часи цей місяць називали «студень». У народі його ще звали «лютень, «хмурень», «стужайло», «мостовик».

2

Грудень – перший місяць зими і останній в році. В грудні, зазвичай, випадає багато снігу, можуть вдарити морози. На протязі багатьох століть було складено чимало народних прикмет грудня, за якими можна визначати майбутню погоду та врожаї: «Якщо в грудні ясно – буде недорід врожаю», «Якщо грудень похмурий, то й врожай буде гарним».

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Перевір себе»
  • Чи правильне твердження, що океани – це величезні ділянки води, що оточують материки й острови?
  • Чи правильне твердження, що вода в океані солона?
  • Чи правильне твердження, що на землі існує п’ять океанів?
  • Чи правильне твердження, що Тихий океан – це найменший?

 

 

 

2. Робота з картою півкуль.

Звернути увагу на правила роботи з картою.

  • Погляньте на Карту півкуль. Хто попрацювати біля дошки.
  • Покажіть Західну/ Східну півкулю.
  • Покажіть північний/ Південний полюс.
  • Покажіть екватор.
  • Хто зможе показати Тихий океан?
  • У якій півкулі він знаходиться?

І\/. Повідомлення теми та мети уроку.

А сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про особливості Атлантичного океану, навчитесь показувати його на карті, дізнаєтесь про тваринний і рослинний світ.

 

\/. Мотивація навчальної діяльності.

Цей океан дуже таємничий і про одну з цих таємниць ми зараз дізнаємось: чому він так називається?

 

 Перегляд відео «Легенда про Атлантиду»

 

  • Так звідки походить назва океану?

 

 

- Ми з вами відправляємось у подорож досліджувати таємниці Атлантичного океану.

Презентація «Атлантичний океан» (слайд 2. Корабель)

 

 

\/І. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя за презентацією «Атлантичний океан»:
  • Загальна характеристика Атлантичного океану (слайд 3);
  • Острови Атлантичного океану (слайд 4);
  • Моря Атлантичного океану (слайд 5);
  • Саргасове море (слайд 6);
  • Бермудський трикутник (слайд 7);
  • дно Атлантичного океану(слайд 8);
  • рослинний і тваринний світ Атлантичного океану(слайд 9,10,11);
  • загроза океану (слайд,12).

 

  1. Робота з підручником.

- Що нового ви дізналися про Атлантичний океан із статті підручника?

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хвилі бавляться та б’ються (хвилі руками)

Наче неслухи-хлопята

І стрибають і сміються(стрибки)

Вітер їм лоскоче п’яти (нихилитися)

Вгору, вниз і знову вгору(руки вниз-вгору)

Підганяє дужий вітер,

Розгойдав він ціле море (розводять руки),

Як же хвилям не радіти.

 

 

\/ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з контурною картою (в парі)
  • Знайдіть на контурній карті Атлантичний океан та напишіть його назву.
  • Позначте острови Атлантичного океану, які ми показували сьогодні на карті.

 

  1. Робота в групах «Створення колажу»:
  1. Рослинний світ
  2. Тваринний світ:
  • риби;
  • тварини.

 

Резерв:

  1. Географічне положення
  2. Острови
  3. Моря

 

3) Тест за презентацією «Океани землі».

 

\/ІІІ. Підсумок уроку.

1) «Мікрофон»:

- Сьогодні на уроці я дізнався…

- На уроці мені сподобалось…

- Мені запам’яталось…

2) Рефлексія. Смайлики.

- Покажіть, з яким настроєм ви закінчили урок?Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас завжди.

Д/з: підготувати повідомлення: 1) про рослинний та тваринний світ;

                                                      2) про особливості Атлантичного океану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Токар Олена
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
1 квітня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку