Материки та океани Землі. Практична робота. Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел

Про матеріал
У розробці уявна цікава подорож по материкиках і океанах нашої планети, яка знайомить з рослинним і тваринним світом та місцем їх проживання.
Перегляд файлу

  Черкаська ЗОШ І-ІІІ ступенів

  Вчитель: Плясецька Світлана Миколаївна

  Інтегрований урок з природознавства та математики

Тема:  Материки та океани Землі. Практична робота.

Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел.

  Мета (формування компетентностей) :

 предметна :навчати учнів користуватися картою; ознайомити з поняттями «материки» й «океани»; учити показувати на карті материки й океани; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати інтерес до географічних знань; формувати навички письмового та усного обчислення числових виразів.

Соціальна: продуктивно працювати в парах,  групі,  колективі.

Загальнокультурна: застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури.

Обладнання: глобус; карта півкуль фізична; атласи учнівські;  фотографії,

контурні карти, презентація «Материки і океани»

 

                                                         Хід уроку

І.Організація учнів до уроку

             Вчитель: Продзвенів уже дзвінок,

                          Починається урок.

                          Любих гостей привітаймо:

                         «Добрий день!»

                         За парти тихенько сідаймо.

Девіз уроку:      Дивитися і слухати уважно!

                         Думати швидко!

                         Говорити чітко!

 

ІІ. Представлення «фахівців»

 Щоб урок пройшов цікаво, навчально,  запамятався інтересними фактами я покликала  на допомогу таких фахівців:

Фенологи – спостерігачі за сезонними явищами в живій і неживій природі.

Географи – дослідники різних явищ на планеті.

Мандрівники – подорожуючі  по земних  просторах.

ІІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

Слово фенологам.

  • Дати характеристику погоди на сьогодні:
  • Дата  (Сьогодні…)
  •  Температура повітря …
  • Стан неба…….
  • Опади…..
  • Вітер був…. .

  IV. Перевірки домашнього завдання

  1. Усне опитування
  • Який великий розділ ми почали вивчати? (Природа материків та океанів). Так і тема була «Розселення людей на Землі».
  • Як розселялися люди на нашій планеті  Земля? (Нерівномірно, де сприятливі умови.)
  • Скільки різних народів живе на Землі? (Біля 3000 тисяч.)
  •  Скільки людей населяє нашу планету? (понад 7 млр.)
  •  Які раси виділяють серед сучасних людей?
  1. Робота в групах (розповісти про раси людей)

(Учні попередньо поділені на групи- на столах трикутники відповідного кольору: білий, чорний, коричневий, жовтий)

Слово географам

1 група – негроїдна (африканська). Живуть в екваторіальних районах жаркого поясу - Африка. Вони мають темну шкіру, чорне кучеряве волосся, темно-карі очі, широкі носи та великі губи.(фото)

2 група – європеоїдна раса(євразійська) Живуть у Європі, Північній Африці, Західній Азії. Мають світлий відтінок шкіри, вузький ніс, пряме або хвилясте обличчя, очі – блакитні, карі, зелені. Найчисельніша група на Землі.(фото)

3 група – монголоїдна (азіатсько – американська). Живуть У Східній Азії та Америці. Для представників цієї раси характерні жовтий колір шкіри, округле, плоске обличчя, вузький розріз очей, темне пряме волосся. До цієї раси належать монголи, китайці, корейці, індіанці Америки.

4група – австралоїдна(океанійська). Це корінні мешканці Австралії та навколишніх островів. Мають глибоко посаджені очі, темне волосся,темно карі очі.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

     Сьогодні ми ознайомимось з поняттям «материки» та «океани», навчимося показувати їх на географічних та контурних картах, ніби помандруємо навколо світу.

 Наш урок буде урок - подорож. Мандрувати будемо і по воді, і по суші. 

   -    Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в кругосвітню подорож. Мандрувати будемо і по воді, і по суші літаком і кораблем ( фото).

   Щоб наша подорож була цікавою, нам потрібно до неї приготуватися і все повторити.  Візьмемо з собою карту, компас, одяг, продукти, інше спорядження. Щоб всього нам вистачило, нам потрібно зробити правильні розрахунки.

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Бліц - опитування «Мікрофон»

  1. За допомогою якого приладу можна орієнтуватися на місцевості? (Компас)
  2. Що показує, у скільки разів зменшено на папері реальні відстані на місцевості  (Масштаб).
  3. Уявна лінія на глобусі чи карті, яка вказує напрям північ-південь і з’єднує Північний і Південний полюси.(Меридіан).
  4. Зменшене й узагальнене зображення земної поверхні, де об' єкти показані у вигляді умовних знаків у певному масштабі? (Карта)
  5. Уявна лінія на глобусі чи карті, яка вказує напрям північ-південь і з’єднує Північний і Південний полюси.(Меридіан) 
  6. Що на карті позначено синім колором?( Водний простір)
  7.  Що на карті позначено коричневим кольором? (Гори).
  8. Скільки полюсів має Земля ? (Два)
  9. Уявна лінія, що поділяє земну кулю на дві однакові півкулі.(Екватор).

    10. Уявна лінія, що вказує напрям захід-схід. (Паралель).

 

VI. Вивчення нового матеріалу (математика)

1. Усний рахунок ( додавання і віднімання в межах 20) 

2. Пояснення вчителя  ( використання таблиці)

- Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел здійснюється по розрядно, починаючи  обчислення з розряду одиниць класу одиниць, а потім – класу тисяч.

3. Обчислення числових виразів (на дошці колективно):

143  265+ 250 678 =                   465 778 – 232 143 =

4. Робота з картками    ( робота в групах)    кодове число відповіді  числових виразів - 40 075 км – довжина екватора 

Картка 1

 

Розв' яжи приклади:

 

24 632 + 15 437 = 40 075                   169 386 – 129 311 = 40 075

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 2

Розв' яжи приклади:

18 568 + 21 507 = 40 075               187 587 – 147 512 = 40 075

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Взаємоперевірка

Поміняйтеся зошитами в парах, перевірте завдання.

 

V. Вивчення нового матеріалу (природознавство)

 

Вчитель. Свою подорож почнемо з материка, на якому проживаємо.

Свій маршрут будемо відмічати на контурних картах. Для цього нам потрібні ручки з чорною кулькою, атласи, зошити з природознавства.

Згадаймо правила роботи з контурною картою. (Вішаю на дошку)

 

Робота з контурною картою

1.  Усі написи   виконувати друкованими малими літерами чорною кулькою.
2.  Географічні назви не скорочувати, не переносити.
3.  Назви  підписувати уздовж їх розташування, паралельно паралелям.
4.  Умовні позначення не можна змінювати.

5.  Зображення символів мають бути однакові і на карті, і в умовних позначеннях.

   Пам'ятайте: працювати в контурних картах фломастерами і маркерами     заборонено

 

Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з материками і океанами. Материк – це велика ділянка суші, яка зі всіх сторін омивається водою. Всіх материків або континентів є шість: Євразія, Африка, Австралія, Північна і Південна Америка, Антарктида. Їх омиває чотири океани:Тихий, Антлантичний, Індійський та Північний Льодовитий.

   Нашу подорож розпочнемо по Євразії. У кожній групі є керівник, який буде слідкувати за правильною роботою групи і повідомляти про це. Кожна група дотримується правил (висять на дошці):

 

 

Правила роботи в групі

  1. Працюємо дружно.
  2. Думки висловлюємо по черзі.
  3. В обговоренні беруть участь всі, відповідає один.

Слово надається мандрівникам(супроводжується презентацією)

Мандрівники  (  Після кожної розповіді мандрівників, всі  діти виконують практичну роботу і позначають материки і океани на контурних картах).

Євразія   знаходиться у східній півкулі. Його береги омивають усі чотири океани. Цей материк складається із двох частин світу: Європи і Азії. Азія є переважно гірською. А Європа – рівнинною. Найвища гора світу у горах Гімалаях – Джомолунгма (8848 м – висота). У Євразії розташована 91 країна світу.  Проживають люди європеоїдної і монголоїдної раси.

*** Фізкультхвилинка (флешмоб – «Україна – європейська країна»)

Північний Льодовитий океан – найменший, найхолодніший і наймілкіший (1250м) . У ньому знаходиться найбільший острів у світі – Гренландія. Усі простори океану називають ще Арктикою. Більшу частину вкриває лід, товщиною до 5 м.

Північна Америка – розташована на півночі західної півкулі. Тут протікає найбільша річка світу – Міссісіпі, накопичено найбільший запас питної води. Росте найвище дерево у світі – висота 100 м, вік – 4000 років. Проживають люди, які відносять до американської гілки монголоїдної раси. Тут живе дуже багато переселенців із Європи.

Атлантичний океан – ( названий в честь грецького велетня  Атланта)-найбільш вивчений людьми. Першим проплив ним Христофор Колумб, коли відкрив Америку. У ньому течуть холодні і теплі течії, які впливають на природу материків. Водиться найбільша тварина нашої планети – синій кит.

Південна Америка – розташована на півдні західної півкулі. Тут протікає найбільш повноводна річка світу Амазонка, розміщений найвищий у світі водоспад – Анхель(1054м). Південна Америка є батьківщиною гарбуза, арахісу, картоплі, томатів, перцю. Проживають люди, які відносять до американської гілки монголоїдної раси. Тут живе дуже багато переселенців із Європи.

Тихий океан – найбільший і найглибший. Описав простори цього океану португальський мореплавець Фернан Магеллан, який і дав йому назву, тому що ні разу не попав на ньому у шторм. Дуже багатий рослинним і тваринним світом. Найглибше міце на Землі -Маріанська западина, її  глибина становить 11 521 м.. 

Антарктида – знаходиться на Південному полюсі нашої планети, вкрита льодовим панциром , товщиною 2000-4000 метрів. Температура повітря досягає  мінус 88 градусів! Проживають учені зі всього світу, які досліджують материк. Водяться тюлені, морські слони, пінгвіни.

Австралія – знаходиться на півдні східної півкулі. Найменший із материків, але найпосушливіший. Ростуть евкаліпти, водяться кенгуру. Корінний народ маорі – належить до австралоїдної раси людей.

Індійський океан – розташований у південній півкулі, між чотирма материками. До нього належить найсолоніше і найтепліше з морів – Червоне. Головною окрасою океану є коралові рифи, водиться багато риб.

Африка – найбільш спекотливий континент, розміщений у  східній півкулі. На переважній частині – лише літо. На півночі розміщена найбільша пустеля світу -  Сахара, найдовша річка світу – Ніл. Ростуть баобаби. Проживають люди, які належать до негроїдної раси.

Робота з підручником с.71

  • Скільки є частин світу? ( 6 частин світу)
  • Який материк складається з двох частин світу, а які материки складають одну частину? ( Євразія – Європа і Азія, Америка – Північна і  Південна)

V. Підведення підсумків роботи на уроці

1.Гра «Третій зайвий».  Конкурс керівників груп.

Тихий, Азія, Індійський (океани)

Євразія , Північний Льодовитий, Австралія (материки)

Євразія, Північна Америка, Гренландія (Материки)

Тихий, Атлантичний, Амазонка (океани)

  1. Підведення підсумків, нагородження.

 

VI. Домашнє  завдання

  1. Підручник с.70 – 71    2.Зафарбувати на контурній карті кольором півкулі Землі.
docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку