Урок "Атмосфера.Значення атмосфери."

Про матеріал
Урок узагальнення і корекції знань з географії в 6 класі по темі " Атмосфера". Є можливість повторити та узагальнити матеріали теми в ігровій формі та підготуватися до підсумкового уроку.
Перегляд файлу

Урок № ______46__    клас__6__ 

Тема   Підсумковий  урок  з географії  по  розділу  « Атмосфера». Значення   атмосфери.

Мета:  Узагальнити і  скоригувати   знання  учнів  із  теми  « Атмосфера»,  формувати системність  знань , навички  встановлення причинно- наслідкових  зв’язків на  прикладі  взаємодії  різних природних  процесів;  розвивати  уважність ,зосередженість,географічне  мислення, пам’ять, увагу; виховувати  самостійність,  почуття  відповідальності.

Унаочнення :  мультимедійна презентація до уроку,географічна   карта, атласи, робочі  зошити, сигнальні  картки, матеріали тесту, капелюшки критичного мислення, схема фішбоун, мультимедійний  проектор, ноутбук.

Хід   уроку.

І.  Організаційний  момент.

ІІ.   Мотивація  навчальної  та пізнавальної  діяльності.

 Наша  мандрівка  повітряним  океаном наближається  до завершення. Ви дізнались чимало нового  про невидиму  та дуже  важливу  Земну  оболонку  для всього живого. Самі навчились спостерігати та аналізувати власні  спостереження як метеорологи, працюючи  з  календарем  спостережень за погодою. Проте, ми повинні  пам’ятати, що  людина  дуже  часто своїми діями  має  негативний  вплив  на атмосферу.

 Прийом « Проблемне питання»  фішбоун- проблема, причини та шляхи вирішення                         ( заповнення  схеми скелета  рибки).

Проблема :   Чи має  вплив на атмосферу   людська  діяльність?

Причини:  промислова   діяльність , побутові відходи, сільськогосподарська  діяльність,   транспортні викиди , наукова діяльність, освоєння космосу ,сприяння  небезпечним   явищам  погоди, вплив на клімат, зростання сонячної активності  і т.д.

Наслідки:  забруднення  атмосфери, зміна складу повітря, утворення озонових дір, вивчення  атмосфери, прогноз атмосферних явищ, запобігання небезпечним погоднім явищам , смог, кислотні  дощі, викиди сполук сірки,азоту,сажі , пилу, парниковий ефект,глобальне потепління ,використання енергії Сонця,вітру і т.д.

ІІІ.  Основна  частина  уроку.  Узагальнення  та  систематизація  знань.

  1. Прийом   « Географічний практикум» . Ми вже з вересня працюємо над дослідженням  «Спостереження  за змінами в природі», більшість  з  вас сумлінно

Заповнює  календар  погоди щодня ,у нас в процесі майже завершення практична робота, яку ми виконумо за власними спостереженнями. І ми бачимо ,що погода дуже мінлива.  Атмосфера-велика лабораторія погоди. По календарю погоди.         --Яка сьогодні температура повітря?  -А який напрямок вітру? – А хмарність яка?         -А чи  сьогодні опади ? ( по мінігрупах )

  1.  Прийом  критичного  мислення  кольорових   капелюшків . Яка  ж  роль опадів  у житті  людей ?  Кожна  мінігрупа  отримує  паперовий  капелюх певного кольору,де написано  завдання.                                                          

Жовтий  капелюх:   Охарактеризуйте  найбільш  позитивні  дії атмосферних опадів            ( гарний  вплив на людей ,природу).

Чорний  капелюх:  Охарактеризуйте  негативні дії атмосферних  опадів( поганий вплив на людей, природу).

Білий  капелюх:     Охарактеризуйте опади,як вчений, дайте визначення ,які є опади.  

Червоний  капелюх :  Які  почуття та емоції   у  вас     викликають атмосферні  опади?

Синій  капелюх  :  Які  висновки  ви зробили, зазнавши  впливу атмосферних  опадів?

Зелений  капелюх:   Запропонуйте      нестандартні ( незвичайні, творчі) рішення ,як використати атмосферні  опади?

Отже, різні  атмосферні  опади дуже  важливі  в нашому  житті  , в природі і ми по різному до них ставимось.

  1. А тепер знайомий  нам     прийом « Географічний калейдоскоп».  Кожна з мінігруп по черзі відкриває комірку,де є  запитання  по  атмосфері і намагається дати свою відповідь. Основна умова – не викрикуємо, в зошиті будете записувати бали,які ви отримали,або якщо втратили,є такі комірки, або додались бали,чи перехід ходу. По струмочку ми будемо передавати питання, якщо не знаємо.  Скільки встигнемо  завдань.  Бали  накопичуємо  і вони додадуться до вашої підсумкової оцінки.

1.Що    таке  атмосфера  ?  ( повітряна  оболонка Землі )

2.Як  називаються вітри , які  дмуть  від   30-х  широт до  екватора ? (  пасати)

3.Чому  висота  Сонця  над  горизонтом змінюється протягом року ? ( земна вісь має нахил  66,5  градусів)

4.Вода  в рідкому або твердому  стані , що випадає  із хмар  або  виділяється  з повітря на земну  поверхню? ( атмосферні  опади)

5.Як  називається  суміш  газів, основним з яких є  азот  і кисень (нітроген і оксиген) ?

( атмосферне  повітря)

6.Великий  об’єм  повітря  тропосфери  з однаковими властивостями  називається (повітряна  маса)

7.Теплових поясів  на Землі є скільки( або які,як пам’ятаємо)- ( сім- жаркий, 2 помірні, 2 холодні,  2 вічного холоду)

8.Стан  нижнього шару тропосфери в даному  місці  в  певний  час ( погода )

9. У  будові  атмосфери  розрізняють  такі шари ( тропосфера, стратосфера та верхні шари атмосфери)

10.Які  ви знаєте  властивості  повітряних мас? (температура , вологість, прозорість)

11.Як  змінюється  висота сонячних  променів з  широтою?  ( чим далі від екватора, кут падіння  сонячних  променів  зменшується)

12. Кількість балів зменшується  вдвічі ? А жаль перехід ходу!

13. З  висотою температура повітря знижується приблизно на  скільки? ( на  6 градусів на кожен кілометр)

14. Техн. Кількість балів  збільшується  вдвічі !  Ура ! Перехід ходу!

15. Додатково маєте 5 балів ! Ура! Перехід ходу!

16.Багаторічний режим погоди ,називають як? ( клімат )

17.Протягом року  земна  поверхня  нагрівається  сонячними  променями як?

( нерівномірно)

18.Атмосферний  вихор з низьким тиском в центрі  і рухом повітря від  країв до центру , називаться ( циклон)

19.Чим вимірюють  атмосферний  тиск? ( барометром)

20.Які  є кліматотвірні  чинники?  ( сонячна радіація,циркуляція атмосфери, підстильна поверхня)

21.Чим  вимірюють температуру повітря ? ( термометром)

22.Від чого нагріваєтья повітря?  (від нагрітої поверхні землі)

23.Сила, з якою повітря тисне на всі розташовані в ній об’єкти і тіла,називається? ( тиск атмосферний)

24.Чи впливає  погода і клімат на життя людей ? Як? ( так, позитив,негатив,уточнюємо)

25.Що таке амплітуда коливання  температури? ( це різниця між найвищою та найнижчою  температурою повітря)

26.Атмосферний вихор з високим тиском у центрі ,рухом повітря від центру до країв , називають? ( антициклоном)

27.Горизонтальний рух повітря з області  високого тиску в область низького тиску,називають? ( вітром)

28.Які  ви знаєте основні кліматичні пояси? (екваторіальний,2 тропічні,2 помірні,2 полярні- арктичний та антарктичний- 8 разом)

29.Кількість водяної пари ( у грамах),що  міститься  в  1  метрі  кубічному повітря.Що це за поняття? ( абсолютна вологість)

30. Від чого залежить температура повітря? ( від кута падіння сонячних променів)

31.З підняттям на 100 метрів атмосферний тиск  як зміниться? ( знизиться на 10 мм. рт. ст)

32.Що  називають повітряною  оболонкою Землі? ( атмосферу)

33.Мінус  5 балів 7 А жаль! Перехід ходу!

34.Які  ви знаєте основні форми хмар? ( перисті,шаруваті, купчасті0

35.Які змінні вітри ви знаєте? ( бризи,мусони).

3.  Прийом  « Відгадай  загадку».  Після  зачитування  загадки  також  по черзі  намагаємось відповісти   на  поставлене  завдання.

   1)        Я  -прозора  і  важлива,

              Нехтують   несправедливо,

              Бо   у  мені   гази  є ,

              Кожен  з них  життя  дає.   (  Атмосфера )

  2)        Я  -  мінлива  і примхлива,

             Для  життя  людей  важлива,

             Щоб  мене  передбачати,

             Вчаться  всі  прогноз складати. ( Погода)

 3)         Він  і  лагідний  і злий ,

             І  поривчастий , легкий.

            В  спеку  всі  його  чекають,

            Дуже  сильний – то   втікають. ( Вітер)

 

 4)       Про  погоду  ми вже взнали,

            А про  нього  лиш  почали :

            За  багато  літ  і зим

           Сформувався  цей  режим. ( Клімат)

5)       Якщо  вийти  на  світанку

           Чи  погожого  вже  ранку

           Влітку -  ноги  мокрі  стали,

           На  траві  мене  зібрали. ( роса)

6)        В  атмосферу  підіймаюсь

           Та  на  землю  опускаюсь.

           Можу  бути , мов  яйце :

           З  льоду, біле  і  міцне.  ( Град)

7)        Від  поверхні   остигаю,

           Молоко  мов  розливаю,

           До  землі  стелюся  сам,

           Називаюсь  я  ….     ( Туман).

ІІІ.   Узагальнення   і підсумок  уроку.  Домашнє  завдання  .  Повторити  тему  «  Атмосфера»  до тематичної  роботи.

docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку