1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Урок "Атмосферний тиск"

Про матеріал
Сформувати поняття про атмосферний тиск, пояснити його існування на підставі молекулярно кінетичних уявлень. Навчити учнів розпізнавати явища природи, обумовлені атмосферним тиском.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

                              Тема уроку:       

                      Атмосферний тиск

Дидактична мета уроку:  Сформувати  поняття  про  атмосферний  тиск,

                                                пояснити  його  існування   на  підставі  молекулярно

                                                кінетичних  уявлень. Навчити  учнів  розпізнавати  явища

                                                 природи, обумовлені атмосферним тиском.

РОЗВИВАЛЬНА МЕТА УРОКУ : Розвивати логічне  мислення, формувати 

                                                    інформаційну компетентність.

 

Тип  уроку :                                Комбінований урок

Демонстрації:   Досліди (реальні  та  віртуальні),  що  підтверджують

                              існування  атмосферного  тиску:  утримання  води  у

                              перевернутій  склянці,  закритій  аркушем  паперу,

                              підіймання  води  за поршнем  у трубці, 

 

                                                         Структура уроку

 1. Організаційна частина  -  1 хв.

  2.Вибіркова перевірка домашнього завдання    ( тестові завдання декільком            учням та опитування класу) - 10 хв.

  3. Актуалізація знань учнів  - 5 хв.

  4.  Вивчення нового матеріалу  - 22 хв.

   - Поняття атмосферного тиску.   

  - Вимірювання атмосферного тиску. 

  - Одиниці вимірювання атмосферного тиску. 

  - Залежність  атмосферного тиску від висоти. 

  - Прилади для вимірювання атмосферного  тиску. 

  5.Закріплення нового матеріалу   -5 хв.

  6. Підсумки уроку  - 1 хв.

  7. Домашнє завдання  - 1 хв

                                         

 

 

                                   Хід уроку   

1. Організаційна частина

Організація класу до проведення уроку.

2. Вибіркова перевірка ДЗ

[  Індивідуально  тестові  завдання  виконують  декілька

учнів . Учитель  проводить фронтальне  опитування  класу.

?  Згадайте, яка фізична величина називається тиском?

?  одиницею вимірювання тиску є …

?  У чому полягає закон сполучених посудин для однорідної рідини?

? Людина, що стоїть на підлозі, може дуже швидко подвоїти тиск на підлогу, якщо…

?Факір – початківець склав для себе такий план підготовки до лежання на цвяхах: спочатку звикнути лежати на 200цвяхах,потім на 300 і т. д.,поступово збільшуючи кількість цвяхів до 2000.  Недолік плану в тому, що…

?Наведіть приклади сполучених посудин у природі й техніці.

?Як змінюється тиск в разі зміни температури

?Чому під час пострілу в яйце у вареному утворюється лише отвір, а сире розлітається вщент

? Яким простим способом можна видалити вм’ятину на м’ячику для настільного тенісу

? Як зміниться тиск людини на підлогу,якщо вона присяде на стілець

3. Мотивація навчальної діяльності учнів .

[Учитель показує досліди, що ілюструють наявність атмосферного

тиску: утримання води у перевернутій склянці, закритій аркушем паперу. Пропонує пояснити ці досліди. Підводить учнів до потреби вивчення теми про існування тиску атмосфери Землі.

?  Як називають повітряну оболонку Землі?

? Поміркуйте, чому атмосфера утримується біля нашої планети? [Підвести

учнів до висновку, що причина – дія сили тяжіння.]

 

 

 

 

 

? Отже, на кожну молекулу повітря діє сила тяжіння. Чому ж тоді молекули

не падають на Землю? [Підвести учнів до висновку, що причина – хаотичний

рух молекул.]

4. Вивчення нового матеріалу

?Чи має атмосфера тиснути на Землю? Чому?

? Які шари атмосфери стиснуті найбільше: верхні чи нижні?

 [Учитель надає історичну довідку про Еванджелісту Торрічеллі, пояснює

його дослід щодо визначення атмосферного тиску та разом із учнями

розраховує значення атмосферного тиску в паскалях.]

До конспектів учнів:

·  Атмосфера (від грец. atmos – пара і сфера) - повітряна оболонка Землі.

·  Нормальний атмосферний тиск – 760 мм рт. ст..

·  1 атм =760 мм рт. ст.= 101325 Па ≈105Па

·  1 мм рт. ст.= 133,3 Па

30 мм рт.ст.=30×133,3Па=399,9Па

2окПа=20000÷133,3=150,03мм рт.ст.

 ? Подумайте, чи залежить атмосферний тиск від висоти? Як саме?

 

До конспектів учнів:

·  При невеликих  змінах висоти   ( у кілька  сотень метрів)  тиск зменшується

на 1 мм рт. ст. кожні 11м підйому.

 

? Які існують прилади для вимірювання атмосферного тиску?

? Який принцип їх дії?

? Який з цих приладів активно використовується для прогнозування

погоди?

? Чи залишається атмосферний тиск сталим у певній місцевості?

 

 

 

До конспектів учнів:

Прилади для вимірювання атмосферного тиску:

·  ртутний барометр

·  барометр-анероїд

·  барограф

·  альтиметр (висотомір)

[Учитель обговорює з учнями наслідки зміни атмосферного тиску (вплив

на погоду)]

5. Закріплення нового матеріалу

* Гра «Правильно кажуть, чи ні?»

·  740 мм рт. ст. – це підвищений атмосферний тиск

·  1мм рт. ст.= 133 гПа

·  З висотою атмосферний тиск зменшується

 *розвязок задач

Збірник:18.6,18.7, 16.11,16.12,16.13

6. Підсумки  уроку

? Яке явище ми сьогодні вивчили? 

Повідомлення оцінок за роботу на уроці.

 7. Домашнє завдання

Прочитати §25 за підручником, впр 25.5, 25.7

 

 

Перегляд файлу

 

 

Изображение 057.jpg

zip
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку