Урок "Енергоефективні лампи - актуальна проблема сьогодення"

Про матеріал
матеріали цього уроку доцільно використовувати при вивченні розділу фізики "Електродинаміка" в 11 класі. Після цього уроку учні зможуть : --- розповідати про переваги енергоефективних ламп; ---пояснювати, в чому небезпека ламп розжарювання; ---визначати, як використання того чи іншого типу ламп впливає на стан довкілля, економічний розвиток країни, бюджет родини; ---сформолювати ставлення щодо проблеми енергозбереження та шляхи її розвязання.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ:

ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІ ЛАМПИ – АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СЬОГОДЕННЯ

Цілі:

Після цього уроку учні зможуть:

  •                   розповідати про переваги енергоефективних ламп;
  •                   пояснювати, в чому небезпека ламп розжарювання;
  •                   визначати, як використання того чи іншого типу лап впливає на стан довкілля, економічний розвиток країни, бюджет родини;
  •                   сформулювати власне ставлення щодо проблеми енергозбереження та шляхи її розвязання.

 

Обладнання: плакати, картки із завданнями, буклети для учнів.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності 

Учитель. Питання енергозбереження та енергоефективності з кожним роком стають все актуальними. Вони важливі не тільки для держави та бізнесу, а й простих громадян. Питання енергозбереження – складова цілого комплексу завдань, таких як збереження невідновлювальних природних ресурсів, протидія змінам клімату, забезпечення енергетичної незалежності України.

Для мотивації навчальної діяльності учня використовую метод«Займи позицію» (або «Куточки»). Пропоную учням твердження: « Від типу лампочки, яка світить у мене вдома, залежить майбутнє світу» (його варто написати на дошці) в різних кутах класу розташовую плакати « Так», «Ні», «Не замислююсь над цим».

Прошу учнів стати біля відповідного плакату в залежності від їхньої думки щодо запропонованого твердження.

Пропоную 1-2  учневі з групи  біля кожного плакату стисло прокоментувати, чому вони зайняли саме таку позицію. Дякую учням за їх думки, зазначаю, що сьогодні наша робота буде спрямована на пошук ґрунтовної  відповіді на запитання: чи дійсно «Від типу лампочки, яка світить у мене вдома, залежить майбутнє світу»

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів

Об’єдную учнів у 5 груп, пропоную кожній групі своє завдання. Повідомляю, що через 8 хв. групи мають презентувати результати своєї роботи у загальному колі. (завдання в додатках)

Організовую презентацію результатів роботи груп. (10-12 хв.)

Підсумки цієї роботи підводжу за питаннями:

  • Які думки та почуття у вас виникли?
  • До яких висновків ви особисто дійшли?
  • Чи вважаєте ви, що проста заміна освітлення зі застарілого на сучасне може покращити економічне становище країни і окремої школи або родини? Чому?

Пропоную учням міні-змагання між групами: яка з груп швидко  і правильно розв’яже завдання № 6 з буклету. Завдання № 7,8 пропоную окремим учням

По закінчені цього етапу роботи обговорюємо:

  • Який практичний зміст виконаних підрахунків?
  • Про що свідчать отримані результати?

 

ІV. Підсумок  уроку.

  На завершення уроку пропоную учням висловити своє відношення щодо проблем організації освітлення та аргументувати свою думку за допомогою методу PRES.

Я думаю (я вважаю…)

Теза (твердження, в правильності якого хочете переконати інших)

Тому що…

Пояснення (чому саме думаєте, що ваша думка правильна)

Наприклад…

Конкретний приклад ( цифри, факти)

Отже (ось чому, таким чином)…

Висновок  (розширення тези)

 

Вислуховую декілька учнів. Дякую кожному за його думку

Запитую у учнів

  • Чи було це заняття корисним для вас? Чому?
  • Про що ви розкажете своїм рідним і знайомим?
  • Чи зявилися у вас нові ідеї щодо організації освітлення вдома, у школі? Як ви можете їх реалізувати?

 

Дякую учням за їх ідеї та зацікавленість в тому, щоб змінити ситуацію з енергозбереженням на краще.

 Нагадую учням, що позитивні зміни є результатом маленьких дій звичайних людей,  запрошую їх діяти відповідно до того, що вони сьогодні обговорювали.

V. Домашнє завдання

 Створити міні-проекти мета яких поширення інформації щодо необхідності заміни ламп серед учнів та вчителів школи, батьків, громади.

 

Вивішую в класі великий аркуш з назвою «Банк ідей», де кожен може протягом тижня записати власну ідею щодо міні-проекту.

В кінці тижня презентуємо найкращі ідеї та пропозиції.

 

Використана література

Методичні рекомендації для вчителів щодо проведення занять з питань енергоефективного освітлення у початковій, основній та старшій школі. Благодійна організація. Вчителі за демократію та партнерство. 2014

ДОДАТОК

Завдання І групи

Завдання № 3 на стор. 5 буклету для учнів. По черзі обміняйтесь відомою вам інформацією щодо таких питань:

Що таке парниковий ефект та глобальне потепління? Як вони пов’язані між собою?

Чи варто протидіяти глобальному потеплінню? Чому? Як це можна робити?

Які дії особисто ви робите, щоб зменшити парниковий ефект?

Узагальніть результати обговорення та підготуйтесь представити їх іншим учням.

Завдання II групи

Опрацюйте матеріал на стор. 2-4 буклету для учнів щодо історії створення та характеристик лампи розжарювання. Обговоріть, що ви додали до своїх знань щодо лампи розжарювання. Заповніть логічний ланцюжок:

використання ламп розжарювання сьогодніризики для мене та моєї родини.

(Кількість елементів ланцюжка може бути іншою)

Узагальніть результати роботи та підготуйтесь представити їх іншим учням.

 

Завдання ІІІ групи

Опрацюйте матеріал на стор. 7-9 буклету для учнів «Люмінесцентна лампа (КЛЛ): шлях від появи до використання. Особливості устро». Відобразіть основну інформацію на окремому аркуші за допомогою простих малюнків або графічних зображень, позначок. Підготуйтесь представити ці матеріали іншим учням з використанням ваших малюнків.

 

Завдання ІV групи

Опрацюйте матеріал на стор. 9-10 буклету для учнів «Світлодіодна лампа: принцип роботи, відмінності від інших типів ламп». Відобразіть основну інформацію на окремому аркуші за допомогою простих малюнків або графічних зображень, позначок. Підготуйтесь представити ці матеріали іншим учням з використанням ваших малюнків.

 

Завдання V групи

Опрацюйте матеріал на стор. 11-13 буклету для учнів «Основні переваги енергоефективних ламп». Складіть і запишіть на окремих аркушах 8-9 слоганів - закликів, що будуть «рекламувати» переваги енергоефективних ламп. Підготуйтесь представити матеріал іншим учням, запропонуйте свої слогани.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку