Урок "Атрибути мистецтва"

Про матеріал

Урок образотворчого мистецтва у 6-ому класі. Закономірності побудови реальної форми предметів малюнку; поглибити знання учнів про натюрморт; ознайомити з композиційною грамотою натюрморту; розвивати навички аналізу і відтворення предмета в малюнку із зображенням розмірів, пропорцій та конструкції предмета, розвивати коло сприйняття ока; виховувати шанобливе ставлення до творів художників та їхньої праці.

Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва у 6 класі

Тема: Атрибути мистецтва

Мета: вчити закономірності побудови реальної форми предметів малюнку; поглибити знання учнів про натюрморт; ознайомити з композиційною грамотою натюрморту; розвивати навички аналізу і відтворення предмета в малюнку із зображенням розмірів, пропорцій та конструкції предмета, розвивати коло сприйняття ока; виховувати шанобливе ставлення до творів художників та їхньої праці, зацікавленість живописними творами; акуратність.

Тип уроку: урок повторення і закріплення матеріалу.

 

Хід уроку:

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

  • Що називається натюрмортом?
  • Які кольори визначають кольорову гаму, а які холодну?
  • Які ви знаєте атрибути мистецтва?

 

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повсякчас ми перебуваємо в оточенні безлічі речей, які нам допомагають. Знайомлячись із натюрмортами, можна простежити індивідуальні вподобання кожного художника щодо зображуваного ним. Усі предмети в натюрморті об’єднані спільною темою, за допомогою якої митці намагалися донести до глядача певну ідею. Сьогодні ми будемо малювати атрибути мистецтва в натюрморті.

 

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Форма предметів натюрморту, їх розміщення на столі передаються за допомогою лінійної та повітряної перспективи.

Лінійна перспектива – вид перспективи, що показує, у скільки разів зменшиться віддалена частина предмета в порівнянні з наближеною, завдяки чому з’являється можливість правильно зображати предмет у будь-якому положенні.

Повітряною перспективою називають передавання глибини простору завдяки зменшенню чіткості обрисів предметів, зміненню кольорових відтінків під впливом повітряного шару, що розділяє предмет і спостерігача.

Композиція натюрморту має бути врівноваженою. Тональна рівновага досягається гармонійним розташуванням світлих і темних плям різного розміру й тону.

Роздивіться тональну рівновагу в композиції натюрморту на картині та схемі. Зазвичай предмети в натюрморті розміщені на нейтральному тлі, а також в інтер’єрі, біля вікна або на підвіконні, на тлі пейзажу за вікном. Подеколи художники зображають натюрморт у природному середовищі.

Предмети, розташовані ближче до глядача, загороджують собою віддалені: так виникає враження глибини простору.

Що зображено на натюрмортах? Порівняйте їхні композиції. Проаналізуйте, як виглядає в перспективі круглий стіл, а як – прямокутний.

Роздивіться форму посуду, особливості його розміщення на столі. Яке значення кольору в досягненні композиційної рівноваги?

У графічному натюрморті пластика форми предметів, їхня фактура, розташування в просторі, освітлення передаються за допомогою ліній, світлотіні.

Світлотінь – закономірні градації світлого і темного, зумовлені освітленням, формою та фактурою предметів. Як ви вже помітили, поверхню предмета освітлено неоднаково. Освітлена частина має градації напівтонів. На одну його частину сонячне проміння падає перпендикулярно і створює найосвітленіше місце поверхні – відблиск. На іншу частину проміння падає під незначним кутом, і вона є менш освітленою – це світло. На третю частину – під значним кутом, тому і освітленість цієї частини є незначною – це напівтінь. На тіньовій поверхні предмета, на яку майже не потрапляють промені, є такі градації: власна тінь, рефлекс, тінь, що падає.

Рефлекси – це віддзеркалення світла від навколишніх об’єктів на тіньовій частині у вигляді світлової плями з розмитими краями. Вони зазвичай є темнішими за напівтони.

Тінь – це неосвітлена частина будь-чого. Власна тінь – частина поверхні предмета, на яку не потрапляють промені світла. На відміну від неї, тінь, що падає – це тінь, що з’являється на поверхні внаслідок загороджування її від світла іншим предметом.

Проаналізуйте розташування світлотіні на різних предметах натюрморту.

 

V ПРАКТИЧНА РОБОТА

На сьогоднішньому уроці вам необхідно створити  натюрморт з атрибутами мистецтва, які ми вже назвали.

 

 

Послідовність виконання роботи

  1. Визначаємо лінію горизонту.
  2. Малюємо лінію площини (стола), на якій стоятимуть наші предмети. Діагоналями визначаємо геометричний центр.
  3. Вище за геометричний центр знаходимо оптичний центр.
  4. Проводимо вісь симетрії.
  5. Щодо оптичного центру визначаємо повітряну рамку, в якій буде вписано натюрморт.
  6. Компонуємо зображення. Порівнюємо пропорції всіх предметів. Витираємо зайві лінії.
  7. Обираємо кольорове рішення натюрморту.

  (На допомогу учням прикріплено схеми)

 

VI РЕФЛЕКСІЯ

  • Що таке натюрморт?
  • Що зображують в натюрмортах?

 

VII ЗАВЕРШЕННЯ УРОКУ

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
2701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку