Урок "Дія множення, знак множення"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 2 класу. Тип уроку -засвоєння нових знань. На уроці діти вперше знайомляться з дією множення та знаком множення. Використані народний символ України-віночок. Виконуючи завдання, діти прикріплюють стрічки до віночка.

Перегляд файлу

Тема: Дія множення, знак множення. Заміна виразів на додавання виразами на множення і виразів на множення виразами на додавання

Мета: дати учням поняття про дію множення як суму однакових доданків; вчити замінювати приклади на додавання прикладами на множення. Формувати вміння самонавчання. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнути вивчати народні символи України.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: Підручник математики за 2-й клас, український віночок, малюнки, магнітофон.

І. Організаційний момент

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Привітайтесь!

  • Кому дозволимо сісти першими? (дівчаткам)
  • Правильно, спочатку краса, а потім сила.

ІІ. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності

  •    Подивіться, який красивий віночок є у нас в класі. Подобається?
  •    Віночок – це не тільки краса, це – оберіг. За українськими народними традиціями він володіє надприродною силою, що оберігає від зла, біль знімає та волосся береже. До віночка вплітали дванадцять квітів: барвінок, безсмертник, ромашку, ружу, мальву, любисток, волошки, мак, деревій, калину, незабудку, хміль. Кожна квітка має свою захисну силу.
  •    Подивіться уважно, а чого не вистачає у нашого віночка? (стрічок).
  •    Так, не вистачає тринадцяти різнокольорових стрічок. Сьогодні ми будемо вплітати у віночок стрічки математичних завдань. І якщо ви будете старанні, то цей віночок стане символом вашого успіху на уроці і в кінці ви отримаєте сюрприз від віночка. Готові працювати? Починаймо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

Встановіть закономірність і запишіть числа

5; 10; 15; 20; 25…

  1. Усний рахунок.  Бліц – турнір

1.Скільки крил у трьох горобців? (6)

2. Скільки ніг у п’яти страусів? (10)

3. Скільки вух у чотирьох зайчиків? (8)

- З завданням впоралися. Прикрашаємо наш віночок коричневою стрічкою – символом землі – матінки-годувальниці.

ІV. Оголошення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про нову дію в математиці, про дію множення.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовчі вправи.

C:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\мальви.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\мальви.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\мальви.jpgА)

 

 

 

 

  • Які квіти бачите? (мальви)
  • Скільки квітів на одному стеблі? (4)
  • Скільки таких стебел? (3)
  • Скільки всього квітів? (12)
  • Як це записати? (4+4+4=12)

C:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\чорнобривці.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\чорнобривці.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\чорнобривці.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\чорнобривці.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\чорнобривці.jpgБ) 

 

 

 

 

  • Які квіти бачите? (чорнобривці)
  • Скільки квітів на одному стеблі? (3)
  • Скільки таких стебел? (5)
  • Скільки всього квітів? (15)
  • Як це записати? (3+3+3+3+3=15)

C:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\маки 1.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\маки 1.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\маки 1.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\маки 1.jpgВ)

 

 

 

 

 

  • Які квіти бачите? (маки)
  • Скільки квітів на одному стеблі? (5)
  • Скільки таких стебел? (4)
  • Скільки всього квітів? (20)
  • Як це записати? (5+5+5+5=20)
  1. Створення проблемної ситуації

C:\Users\Администратор\Downloads\кущ калинм.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\картинки символи україни\калина.jpg

  • Що бачите? (кетяг калини)
  • Скільки ягідок на ньому? (7)
  • На кущі 100 кетягів. Як порахувати скільки всього ягід на кущі?
  • Легко це зробити? (7+7+7+7….100 раз)
  • Це зручно записати?
  • Отже треба навчитися записувати коротше. Ваші пропозиції…
  1. Пояснення вчителя
  • Давайте повернемося до записаних виразів. Що помітили? (доданки однокові)
  • Отже додавання однакових доданків можна записувати так:

4+4+4=12                         3+3+3+3+3=15                        5+5+5+5=20

4*3=12                             3*5=15                                      5*4=20

  • Знак крапка (*) - це знак множення. Читають так « чотири помножити на три» (повторюють за вчителем всі вирази).
  • У цій рівності чотири – це доданок, що повторюється, а три  – скільки разів він повторюється.
  • Другий вираз. Який доданок повторюється? (3).
  • Скільки разів повторюється? (5). Отже, 3*5=15
  • Третій вираз…
  • Розберемося з калиною. Який доданок буде повторюватися? (7)
  • Скільки разів?(100)
  • Як записати? (7*100=700) 

 

  •                   Отже, множення – це додавання однакових додатків. Зав’язуємо дві жовті стрічки – символ сонечка, який дає світло і тепло.

 

  1. Первинне закріплене
  1. Робота з підручником сторінка 66.

А) №404. Колективне опрацювання матеріалу

  • Скільки всього вишень? (10)
  • Який вираз склали (2+2+2+2+2=10)
  • Які доданки в цій сумі? (однакові)
  • Скільки їх? (5)
  • Як можна записати по-іншому? (2*5=10)
  • Що показує число 2? (доданок, який повторюється)
  • Що таке 5? (стільки разів повторюється)
  • Прочитай правильно новий вираз (два помножити на п’ять дорівнює десять)

Б) Читання правила. Прив’язуємо темно і світло зелені стрічки – символ природи, спокою, юності.

В) Завдання 405. Коментоване розв’язування прикладів.

2+2+2+2+2=2*5

  • Які доданки в сумі? (2)
  • Скільки їх? (5)
  • Як приклад на додавання можна замінити? (2*5)

(Два вирази – біля дошки, два – коментовано, два – самостійно)

  •    Завдання виконано. Додаємо у віночок синю і голубу стрічки – символи неба і води, сили і здоров’я.

Г)  Завдання 406. Коментоване розв’язання прикладів.

9*5=9+9+9+9+9

  • Поясніть що означає число 9 в цьому записі? (яке число буде доданком)
  • Що означає число 5? (скільки разів буде повторюватися доданок 9)
  • Як замінити приклад множення прикладом на додавання? (9+9+9+9+9)

(Два вирази – біля дошки, два – коментовано, два – самостійно)

  • Завдання виконано. Час додати оранжеву стрічку – символ хліба.

 

VІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Задача 407. Коментоване розв’язування завдання.
  • Розгляньте малюнки. Які геометричні фігури складено з паличок? (трикутники)
  • Скільки сторін у трикутника? (3)
  • Скільки паличок треба взяти щоб скласти один трикутник? (3)
  • Скільки трикутників склали? (5)
  • Скільки паличок потрібно щоб скласти п’ять трикутників? (15)
  • Запишіть спочатку додаванням, а потім множенням.

3+3+3+3+3=15 (п.)

3*5=15 (п.)

Відповідь: Потрібно 15 паличок.

  • Завдання виконано. Прив’язуємо фіолетову стрічку – символ розуму.

 

  1. Задача 409. Коментоване розв’язання.

3+3+3+3=12 (кв.)

3*4=12 (кв.)

Відповідь: 12 квіток.

  • Прив’язуємо малинові стрічки, щоб щирими зростали дівчата.

 

 

 

  1. Логічне завдання.

 

 

 

C:\Users\Администратор\Downloads\яйца.jpgC:\Users\Администратор\Downloads\3 яйца.jpgC:\Users\Администратор\Downloads\3 яйца.jpgC:\Users\Администратор\Downloads\3 яйца.jpgC:\Users\Администратор\Downloads\3 яйца.jpg 

C:\Users\Администратор\Desktop\eggs.jpg 

 

 

 

  •    У бабусі було три курки кожна за тиждень знесла по чотири яйця. Скільки всього яєць знесли кури?

3+3+3=9 (яєць)

3*3=9 (яєць)

  •    У сусідки бабусі теж є три курки. Перша знесла 3 яйця, друга – 2, третя – 4. Скільки всього яєць знесли кури в сусідки?

3+2+4=9 (яєць)

  • Чи можна замінити цей вираз множенням? (ні, бо доданки всі різні)
  • Заслуговуєте білі стрічки.

VІІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Чого навчилися?
  •    Ви старанно працювали на уроці. Ми прив’язали всі тринадцять стрічок до віночка. Тепер він має вигляд справжнього українського віночка – оберега, що захищає дівчину від зла і лиха. Настав час сюрприза, який підготував вам віночок (з’являються слово «молодці»).

VІІІ.  Домашнє завдання.

  • Дома виконати завдання 410,411.
docx
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку