1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Урок "Австралія - найпосушливіший материк". 4 клас НПП "Інтелект України"

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з курсу "Людина і світ" у 4 класі. Третій урок нового розділу. Він має на меті: продовжити формувати уявлення про материки Землі; ознайомити учнів з особливостями природи Австралії; сприяти вихованню любові до природи.
Перегляд файлу

Тема. Австралія – найпосушливіший  материк

Мета:

  • продовжити формувати уявлення про материки Землі та їх розміщення на глобусі й карті;
  • ознайомити учнів з особливостями природи Австралії;   
  • розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою;
  • формувати потребу у пізнанні нових знань і вмінь, застосовувати ці вміння на практиці;
  • розвивати пізнавальні інтереси: уяву, пам'ять, мислення, спостережливість, зв’язне мовлення;
  • виховувати допитливість, почуття дружби та взаємодопомоги, екологічну культуру.

Обладнання:  ІКТ,  таблиці, фізична  та політична карти світу, роздатковий матеріал, презентація на тему «Австралія»,  «Людина і світ» 4 клас: зошит з друкованою основою. Ч.6/ І. В.  Гавриш, Г. О. Калиновська. – Харків: СТЕМ ОСВІТА, 2021

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Емоційне налаштування

Знову день почався, діти,
Всі зібрались на урок.
Кличе в подорож дзвінок!

-До нас завітали гості, поверніться і привітайтесь до них посмішкою.

- Отож, сідаємо правильно, беремо з собою увагу, старанність, гарний настрій і вирушаємо у подорож світом.

 

Ми любимо спостерігати

І нове все пізнавати.

Будемо працювати активно,

І всі разом – колективно!

ІІ. Oзнайомлення учнів із темою, цілями та завданнями уроку, мотивація учіння.

1.Постановка проблемного питання.

-Сьогодні на уроці ми продовжуємо подорожувати материками блакитної планети, єдиної планети, на якій є життя. Як називається ця планета?

-І, як завжди, нам допомагатиме наш друг –  Центаврик.

-Прочитаємо лист.

2.Вправа «Лист Центаврика»

-Про який материк йдеться?

3.Повідомлення теми і мети уроку.

  • Отже, тема уроку «Австралія – найпосушливіший материк»
  • Підкресліть ключові слова.

4.Завдання уроку

- Поставимо завдання уроку:

  • дослідити материк, його географічне положення;
  • з’ясувати, чим він особливий;
  • навчитися показувати на карті світу географічні об’єкти материка.

5.Вправа «Очікування»

-Діти, що ви очікуєте від уроку? 

(Нових знань, чудових вражень, практичних завдань, цікавих зустрічей.)

IІІ. Сприймання, осмислення, узагальнення та систематизація нових знань

1.Перегляд фрагмента мультфільму

- Перегляньмо фрагмент. Пригадайте, де відбуваються події мультфільму «Віпо».

- Про яку  особливість  природи Австралії згадують у мультфільмі?

(Найбільш малолюдний материк світу)

1.Розповідь вчителя

Вислів:

Ось вона, ця Австралія,

якась пародія на світові закони

або, вірніше, виклик,

кинутий в обличчя всьому світові!

- Писав французький письменник Жуль Верн у романі «Діти капітана Гранта»                                                    

- Австралія – найменший за площею та найнижчий материк.

- Омивається водами двох океанів: Тихого та Індійського.

-На материку розміщена тільки одна країна – Австралійський Союз.

-Столиця – місто Канберра

- Поблизу материка, на півночі, знаходиться острів Нова Гвінея,  і на півдні– острів Тасманія.

- На сході материка є Австрійські гори. Найвища вершина Австралії – гора Косцюшко.

-Особливістю материка є Великий Бар’єрний риф.

-Найбільша річка материка – Муррей, а найдовша – Дарлінг.

- Найбільше озеро – Ейр.

- Корінне населення  Австралії – аборигени.

-Австралія – це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні – літо.

-Дерева Австралії скидають не листя, а кору.

-Тут водяться звірі, які вилуплюються з яєць – качкодзьоб і єхидна.

- Австралія – найсухіший материк Землі, пустелі займають близько його половини. До таких умов життя пристосувалися рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини – сумчастий ведмідь - коала, кенгуру.

-Ось такий цікавий материк.

-Адаптер теж підготував для нас цікаву інформацію.

-Але, спершу, потренуємо легені.

 2.Вправа «Повітряні кульки»

-Підготуємось до читання за допомогою вправи «Повітряні кульки»

3.Вправа «Тлумачний словничок»

-Попрацюємо з тлумачним словничком.

-Діти будуть працювати зі  «Стіною слів», з’єднуючи слово і відповідну ілюстрацію, значення слова.

-А диктором прочитає…..

Стіна слів

  • Держава Австралійський союз,
  • острови Нова Гвінея і Тасманія,
  • Великий Бар´єрний риф,
  • Річка Муррей,
  • Озеро Ейр,
  • Аборигени
  • Ендеміки

4.Слухання довідки Адаптера

-Про які особливості тваринного  світу Австралії ви дізналися?

(Тваринний світ дуже своєрідний. Тут живуть тварини -ендеміки)

5.Робота над текстом вправи 6

а)Читання за диктором

б) читання за варіантами, добір запитань

в)Вправа «Вчитель»

1. Який рельєф материка? (Низовинний)

2. Де перетинає Австралію Південний тропік? (Майже посередині)

3.Де розташоване найбільше озеро Австралії? (В центральній частині)

4.Які тварини живуть в Австралії? (Тварини-ендеміки: ссавці єхидна і качкодзьоб. Сумчасті – кенгуру, коала)

5, Де простягається Великий Бар’єрний риф? (Уздовж східного узбережжя Австралії в Кораловому морі)

6. Назвіть найпоширеніші рослини материка (Евкаліпти, золота акація - мімоза)

Фізкультхвилинка «Сторони світу»

ІV. Осмислення матеріалу

1. Вправа «Фотоапарат»

- Підсумуємо знання за допомогою вправи для очей «Фотоапарат»

2. Вправи 8-10.

3. Робота в парах. Вправи 11, 12.

4. Робота з картою

V. Закріплення і систематизація знань.

- Мандрувати – це весело і цікаво. А якщо ми матимемо маршрут  подорожі, то ще й впевнено!

- Пропоную вам взяти участь у складанні  Інтелект-карти (маршруту подорожі).

-Об’єднайтеся в групи, виберіть капітана.

1.Повторення правил роботи в групі

- Пригадайте правила роботи в групі

2. Практична робота

а) Асоціації

-Скласти асоціативний ряд до вашого ключового слова Австралія. За бажанням, доповнити своїми варіантами.

- Візьміть червоний конверт №1

- Які виникли у вас асоціації?

Австралія – материк, Південний тропік, найменший, найпосушливіший, особливий, відокремлений, цікавий, малолюдний,…

- Молодці! Ви виробили свій стиль. У вас був феєрверк ідей.

б) Тварини

-А зараз пропоную подивитися оранжевий конверт №2.

- Виберіть кульки одного кольору. З літер складіть ключове слово. (Тварини)

- Молодці. Це і буде наша наступна гілка.

-  Виберіть малюнки тварин, які мешкають на континенті Австралія.

- Знайдіть гілку  «Тварини» і приєднуємо ваші відповіді.

-Шановні мандрівники, звіримо наші результати.

(Перевірка на дошці)

- Продемонструйте свої результати. Покажіть карти.

в) Рослини

- Для того, щоб визначити наступну гілку, нам потрібно розшифрувати ребус.

- Так, «Рослини»- наступна гілка.

- Візьміть зелений конверт №3 і виберіть рослини, які ростуть на вашому континенті.

- На цю роботу у вас відведено одну хвилину

- Яку кількість рослин ви вибрали? Щоб перевірити ваш результат, виберіть картку з цифрою .

(Зайві: баобаб, бамбук)

- Продемонструйте свої результати.

г) «Що ти знаєш про материк?»

- Наступна стрілка «Що ти знаєш про цей материк?»

-За допомогою вправи «Пошуки людського скарбу», давайте з’ясуємо, що ми знаємо про цей материк.

-Наші скарби: річки, гори, моря, озера, населення, клімат.

- Обговоріть це питання «Що ти знаєш про цей материк?»  в групах.

-На виконання цього завдання у вас є 2 хвилини.

-Підіб’ємо підсумки. Назвіть океани, що омивають Австралію? (Тихий, Індійський)

-Які річки ви знаєте? (Муррей, Дарлінг)

- Найвища точка Австралії. (Гора Косцюшко)

Запитання:

-А тепер, презентуйте свої Інтелект-карти.

д) Підведення підсумків

VІ. Закріплення знань і використання медіа - грамотності

-А тепер -  останнє завдання.

-Я пропоную вам сьогодні попрацювати в туристичному агентстві «Феєрія мандрів» на посадах менеджерів.

- Як ви думаєте, чим взагалі займаються туристичні агентства? (Організовують подорожі)

-До нас звернулися клієнти з проханням: надати інформацію про материк, де все навпаки, про Австралію

-Мета реклами – привернути увагу, викликати інтерес, передати споживачеві інформацію і змусити його діяти певним чином.

-Тобто, у нашому випадку, ви повинні викликати інтерес  до материка.

- І так! Вас вітає туристичне агентство «Феєрія мандрів» (Виступ дітей за презентацією)

1. Який материк я б хотіла відвідати? Для мене –  не має сумніву..! Австралію!

- Австралійський Союз – держава, що займає материк Австралія.

- Столиця – Канберра

- Державна мова – англійська.

 -На державному гербі зображені кенгуру та страус Ему

- Я хочу подорожувати до Австралії, бо це – материк, де багато цікавих місць, рідкісних тварин та дивовижних рослин.

-Австралія омивається на сході Тихим океаном, а на заході – Індійським.

- Природні зони – пустелі, напівпустелі, савани, тропічні ліси.

Випадає дуже мало опадів. Це – найсухіший материк.

- Найпоширеніші рослини – пляшкове дерево, евкаліпт, акація. Дерева Австралії скидають не листя, а кору.

- Тварини сумчасті – кенгуру, коала.

- Тварини, що відкладають яйця: єхидна і качкодзьоб.

- Дикий собака Динго, ведмежий вомбат

-Серед птахів поширені: страус ему, лірохвіст

-Хвилясті папуги

-Какаду, ківі

Все як диво тут сприймаю я, незвичайна ця – Австралія!

3. Цікаві місця Австралії: найбільше місто Сідней,

-Арковий міст, довжиною 1149 м, а довжина головного прольоту – 503 метри,

-Оперний театр.

-Велетенська червона скеля Айерс-Рок (Улуру)  - вона оранжевого кольору і може змінювати колір протягом доби.

- Австралійські Альпи

- Великий Бар’єрний риф

-Австралія – країна  «навпаки»

-Коли у нас літо – в Австралії зима.
- Австралія – дивовижний материк.

До нього варто вирушити у нескінченну подорож!

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- На цьому наша подорож закінчилася. Ви всі гарно попрацювали на уроці. Показали свої знання та вміння.

-Чи справдилися ваші сподівання? З якою інформацією ви поділитесь з друзями, батьками?

-Якою літературою можна скористатись, щоб дізнатись більше?

-Ви задоволені уроком та своїми успіхами? Молодці!

-Сподіваюсь цей урок переконав вас, що наші подорожі материками будуть цікавими.

-А тепер заспіваємо пісню про Австралію.

Пісня «Найдивніший материк» ( На мелодію пісні Дзідзьо «Каділак»)

  1. У Півленній півкулі

Розмістивсь на самоті

Він далеко існує,

Тому дуже дивує.

Омивається морями,

А зі сходу ще й з горами

Тут зимою літо є,

В дерев тіні немає.

         Приспів:

Материк – найменший в світі,

Ви впізнали його, діти.

Найдивніший, знаю я,

Материк Австралія

 

  1. Опадів у центрі мало,

Навіть роки не бувало,

Дві пустелі є великі

І Мюррей і ріки-кріки.

І солоні озера,

І столиця Канберра.

Усі звірі сумки мають,

Ссавці яйця відкладають.

 

VІІІ. Домащнє завдання. Опрацювати матеріал  уроку 9.

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 березня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку