Урок Земля - наш спільний дім.

Про матеріал
Урок для учнів 3 та 4 класів спрямований на формування знань про расове розмаїття, на формування гуманності та людяності.
Перегляд файлу

Земля – наш спільний дім.

Розселення людей на Землі. Чисельність населення Землі та причини її зміни.

Мета. Навчальна. Ознайомити учнів з чисельністю населення на планеті, її хміною та причинами, що призвели до таких змін. Дати загальне уявлення про раси та їх походження.

            Розвиваюча. Формувати вміння висловлювати власні думки, розвивати логічне мислення, спостережливість, пам'ять, вміння бачити головне.

             Виховна. Виховувати почуття поваги до всіх людей, дбайливе ставлення до природи та бажання захистити і зберегти Землю для нащадків.

Обладнання. Презентація «Земля – наш спільний дім», роздатковий матеріал (картки для роботи в группах, в парах, гри «Хто я?»), мікрофон, адміністративна карта світу, «Дерево життя» з квітами.

Хід уроку

І. Організація класу

- Сьогодні на уроці  ми будемо працювати злагоджено та дізнаємось багато нового і цікавого. Працювати будемо за таким девізом:

Якщо слухати, то уважно!

Якщо відповідати, то обдумано!

Якщо працювати, то старанно,

Щоб урок пройшов не марно!

ІІ. Мотиваційна хвилинка.

- Оберіть собі квітку і прочитайте побажання, щоб дізнатися, що вас чекає на сьогоднішньому уроці і протягом дня.

ІІІ. Підведення підсумків спостереження за погодою.

- Як змінилась погода за останній тиждень?

- Які погодні явища характеризують погоду сьогодні?

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

- Скажіть, будь ласка, а чи багато людей живе у вашому селі? А в Україні? А на всій панеті?

- Темою нашого уроку сьогодні є Земля – наш спільний дім. А точніше ви дізнаєтесь скільки людей живе на Землі зараз і як чисельність населення змінювалась протягом тисячоліть, ми дізнаємось звідки почалось розселення людей.

- А працювати будемо за таким планом:

Робота з картою.

Робота в групах.

Фізкультхвилинка.

Робота в зошитах.

Робота в парах.

Гра.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Міні-лекція.

Сьогодні люди заселяють майже всю планету, практично не залишилось місць на Землі, де б не жили люди. Але так було не завжди. Звідки ж пішло розселення людей по всій планеті. Є дві думки, щодо  розселення людей.

  1. За першою теорією, було кілька місць на планеті, де одночасно з'явились люди і почалось розселення. Але з цією думкою згодні дуже мало вчених.
  2. А от другу теорію підтримує більшість вчених: первісні люди з'явилися на півострові Сомалі, що знаходиться на північному сході Африки.

- Пізніше люде почали мігрувати, тобто переселятися, бо чисельність населення збільшувалась і потрібно було шукати нові, придатні до життя землі. Куди ж мігрували люди? Щоб відповісти на це питання, скажіть що потрібно людям для життя? (Вода, їжа). Перш за все, вода. Тому люди намагалися селитись біля річок, бо біля води завжди росте більше рослин, якщо є рослини, то є і тварини, а значить буде їжа. Тому первісні люди селились біля великих річок.

- Люди сучасного типу з'явилися приблизно 40-50 тисяч років тому. Спочатку чисельність населення зростала дуже повільно. В середньому люди доживали до 20-30 років, рідко хто доживав до 50 років.

- Чому так відбувалось? Зараз ми з вами живемо в теплих та комфортних будинках, маємо теплий одяг. Якщо людина хворіє, то є лікарні, де завжди допоможуть. У магазинах є які-завгодно продукти. Але ж так було не завжди. Первісні люди жили у світі, де панували суворі умови і вижити було важко. Лютував голод, хвороби, що переростали в епідемії, бо люди не вміли лікуватись. А ще ж стихійні лиха: урагани, буревії, землетруси, потопи. Люди не мали зброї, щоб захиститись від хижих звірів. Також відбувались постійні війни за кращі землі, тому гинуло багато людей. Через такі важкі умови життя гинуло багато дітей ще в дуже ранньому віці. Саме через такі причини чисельність населення спочатку зростала повільно.

- Ще 15 тисяч років тому на Землі жило 3 млн осіб – це стільки, скільки зараз живее у Києві.

- А вже 350 років тому населення Землі становило – 550 млн людей – це вже півмільярда.

- І на протязі останніх 350 років, коли покращились умови життя, розвивалась медицина, чисельність населення зросла до 7 мільярдів, а зараз ця цифра перевалила за 7 мільярдів.

- Як ви думаєте, чому чисельність населення почала так стрімко зростати?

2. Робота в групах.

Зараз ви попрацюєте в групах, а розділитесь ви за кольором квітів.

1 група – жовті квіти.

Завдання. Розставити за чисельнісю населення міста світу, в яких 1ивее найбільша кількість людей. На першому місці –місто з найбільшою кількістю жителів, а далі в порядку зменшення.

Осака (Японія) – 16 мільйонів.

Мехіко (Мексика) – 22 мільйони.

Пекін (Китай) – 17 мільйонів.

Бомбей (Індія) – 21 мільйон.

Шанхай (Китай) – 25 мільйонів.

Делі (Індія) – 23 мільйони.

Токіо (Японія) – 34 мільйони.

2 група – помаранчеві квіти.

Завдання. Розставити за чисельнісю населення країни світу, в яких 1ивее найбільша кількість людей. На першому місці – країна з найбільшою кількістю жителів, а далі в порядку зменшення.

Китай – 1 мільярд 400 мільйонів.

Росія – 145 мільйонів.

Сполучені Штати Америки – 275 мільйонів.

Індія – 1 мільярд 200 мільйонів.

Бразилія – 174 мільйони.

Пакистан – 144 мільйони.

Індонезія – 230 мільйонів.

3 група – червоні квіти.

Завдання.  Розставити за чисельнісю населення материки світу. На першому місці –материк з найбільшою кількістю жителів, а далі в порядку зменшення.

Північна Америка – 500 мільйонів.

Євразія – 4 мільярди 600 мільйонів.

Південна Америка – 300 мільйонів.

Австралія – 18 мільйонів.

Антарктида – 0.

Африка – 1 мільярд 200 мільйонів.

  1. Фізкультхвилинка.

Вже втомилися сидіти,

Час нам трошки відпочити.

Дружно по Землі мандруємо

     В Африці позасмагаємо,

     З індіацями в Америці

     З лука постріляємо,

     В Антарктиді дуже холодно – втікаємо,

     До Австралії – швиденько зігріватися,

     Час уже додому повертатися,

     До Євразії, до рідної країни,

    До улюбленої неньки України.

    Ми мандрівку  завершили

    І за парти знову сіли.

  1. Робота в зошитах.

Зараз ми попрацюємо в зошитах.

  1. Першим завданням є обрати правильну відповідь: як змінювалась чисельність населення на протязі останнього тисячоліття. (Стрімко зростає).
  2. Що впливало на поселення первісних людей? ( Природні умови).
  3. Запишіть країни з найбільшою кількістю людей. (Китай, Індія, США).

5.Розповідь

Населення Землі поділяється на три раси, представники яких мають певні зовнішні відмінності.

Європеоїдна – світлий колір шкіри, пряме або трохи хвилясте волосся, вузький ніс

Монголоїдна – пряме жорстке темне волосся, жовтуватий відтінок шкіри, карий колір очей, зазвичай не дуже високого зросту.

Негроїдна - темна шкіра, струнка фігура, кучеряве волоссям темного кольору, широкий ніс, повні губи та темні очі.

6.Хвилинка-цікавинка. Робота в парах.

Хоч усі раси мають певні відмінності у зовнішньому вигляді, та все ж ми дуже схожі. Усі ми любимо свої родини, хочемо мати гарних друзів, житии в  мирі, добрі та злагоді. І, щоб вам це показати, зараз попрацюємо в парах. У вас на картках написані прислів'я двох країн, одна з них Україна. Я пропоную вам знайти прислів'я, що мають однакове значення в Україні та тій країні, що вам дістанеться.

1 картка

Україна

Гарного друга за гроші не купиш.          Всі одним миром мазані.

Індія

Хороший друг дорожчий за сотню слонів.

Яка кісточка, таке й манго.

2 картка

Україна

Гостре словечко коле сердечко.  Моя хата скраю – нічого не знаю.

Африка

Язик ранить болючіше ніж гострі зуби.   Алоє солодким не зробиш.

3 картка

Україна

Материнська доброта гарячіша за вогонь.  Поле бачить, а ліс чує.

Японія

Материнська любов глибока як море. Шануй минуле і будеш мати щастя.

4 картка

Україна

Не лице шукай красиве, а серце.  Яка земля – такий і хліб

Китай

Над небом ще є небо.    Краса змії в шкірі, а краса людини – в серці.

5 картка

Україна

Раз збрехав — повік брехуном став.  Чия земля того й сіно

Італія

Хоч брехня одна, та на все життя.  Кожен король у своєму домі.

6 картка

Україна

Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Темно, хоч падай.

Америка

Нема праці – нема дому.  У темряві всі сірі.

7 картка

Україна

Рідна земля — мов колиска золота.  Добро красить людину.

Франція

Чужина – мачуха, а рідна земля – мама.   Шукай, то й знайдеш.

8 картка

Україна

Світ не без добрих людей. Хліб всьму голова.

Бразилія

Добрих людей у світі, як дерев у пустелі.  Чим більший капелюх – тим більше багатство.

9 картка

Україна

Вчитись ніколи не пізно.  Сім раз відмір – один відріж.

Єгипет

У плотника двері поломані.      Вчись 9 життів, а все одне всього не взнаєш.

10 картка

Україна

Здоров'я дорожче золота. Чуже вивчай, та своє пам'ятай.

Греція

Не бережи золото, а бережи здоров'я.  Або з щитом, або на щиті.

- Ось бачитие всі люди на Земі справді схожі: поважають добро та працелюбність, більше за все цінують родину, батьківщину та друзів, бережуть здоров'я та засуджують зло.

VІ. Узагальнення вивченого на уроці.

  1. Гра «Хто я?»

У мене темне кучерявее волосся, темні очі та повні губи. Представник якої я раси? (Негроїдна).

У мене прямее або хвилясте волосся та світлий колір шкіри.  Представник якої я раси? (Європеоїдна).

У мене шкіра має жовтувате забарвлення, зазвичай я невисокого зросту. Представник якої я раси? (Монголоїдна).

У мене шкіра має темне забарвлення, широкий ніс і зазвичай я високого зросту. Представник якої я раси? (Негроїдна).

У мене світлий колір шкіри, вузький ніс та очі різних кольорів. Представник якої я раси? (Європеоїдна).

У мене вузький розріз очей, волосся прямее темного кольору. Представник якої я раси? (Монголоїдна).

  1. Робота з підручником.

- Відкрийте підручник на с. 42

Населення на планеті щороку збільшується, а значить людям потрібно все більше їжі, корисних копалин та інших природних ресурсів. А  погляньте як не економно люди використовують їх зараз. Подумайте про майбутнє і давайте спробуємо з повагою ставитися до дарів природи, щоб залишити їх для майбутніх поколінь.

VІІ. Підсумок уроку.

  1. «Дерево життя»

Дерево є символом життя у всьому світі, а голуб – символом миру, тому зараз напишіть на картинці голуба чого ви бажаєте всім людям і посадимо їх на дерево, щоб усі ваші побажання збулися.

  1. «Інтерв'ю».

- Доброго дня, з вами сьогодні я (прізвище, ім'я), ведуча телеканалу «Пилиповичі ТВ»,  вітаю вас на програмі «Урок у 4 класі». Я хочу поставити вам кілька питань.

- Що вам найбільше сподобалось на уроці?

- Що нового ви сьогодні дізнались?

- А про що хотіли б дізнатись більше?

- А яке враження у вас від проведенного уроку у 4 класі?

VІІІ. Домашнє завдання.

Вашим домашнім завданням буде с. 41-42.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Осака (Японія) – 16 мільйонів.

Мехіко (Мексика) – 22 мільйони.

Пекін (Китай) – 17 мільйонів.

Бомбей (Індія) – 21 мільйон.

Шанхай (Китай) – 25 мільйонів.

Делі (Індія) – 23 мільйони.

Токіо (Японія) – 34 мільйони.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Росія – 145 мільйонів.

   Китай – 1 мільярд 400 мільйонів.

       Сполучені Штати Америки – 275 мільйонів.

    Індія – 1 мільярд 200 мільйонів.

    Бразилія – 174 мільйони.

    Пакистан – 144 мільйони.

    Індонезія – 230 мільйонів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Північна Америка – 500 мільйонів.

Євразія – 4 мільярди 600 мільйонів.

             Південна Америка – 300 мільйонів.

             Австралія – 18 мільйонів.

 Антарктида – 0.

 Африка – 1 мільярд 200 мільйонів.

 

 

https://wallazee.global.ssl.fastly.net/images/variant/20130718-f298c5ebee733855a5bc833130545afb829897599c117c8385a485c-1024.png

 

 

 

http://solne4ny.ucoz.ru/Children1.jpg

https://fs00.infourok.ru/images/doc/199/227312/img12.jpg

 

http://www.studfiles.ru/html/2706/956/html_0p8ZTaJb5s.cdpi/htmlconvd-LW8AWQ_html_6e39a7cc.png

 

http://biznesoblast.com/image/news/15/006027.jpg

 

https://u.livelib.ru/reader/Klik/o/9batbx0t/Zadumchivost-o.jpeg

 

https://fs00.infourok.ru/images/doc/200/228656/img5.jpg

 

 

 

 

http://www.playing-field.ru/img/2015/051806/3341105

 

 

http://static9.depositphotos.com/1308254/1159/v/950/depositphotos_11591455-Peace-Dove.jpg

 

http://www.clipartbest.com/cliparts/ncB/Go7/ncBGo74cA.png

http://mmedia.ozon.ru/multimedia/toys/1004416751.jpg

https://parisapartment.files.wordpress.com/2012/11/earth-copy1.gif

 

 

http://i641.photobucket.com/albums/uu140/theonepugh/IMG.jpg

 

http://ww2.valdosta.edu/~saregister/japanesegirl.jpg

http://previews.123rf.com/images/iimages/iimages1210/iimages121000966/15864344-illustration-of-flower-sketch-on-white-background-Stock-Vector-flower-black-cartoon.jpg

http://www.silverscreen.se/sysimages/people/270191.jpg

 

 

http://cikavo.net/wp-content/uploads/2014/10/%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0.jpg

 

http://rodovid.me/uploads/images/00/00/01/2015/09/08/212345.jpg

 

http://edufuture.biz/images/f/fc/%D0%93%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F7%287%29.jpeg

 

http://ecology-of.ru/wp-content/uploads/2014/08/reka-india.jpg

 

http://kordon.com.ua/uploads/posts/2016-06/14659158641vyrubka-lesa.jpeg

 

 

 

1

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку