Урок "Австралія і Південна Америка"

Про матеріал
Дана розробка доречна для використання систематизації та узагальнення знань, вмінь та навичок з теми "Австралія та Південна Америка"
Перегляд файлу

КУ “Пологівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4” Пологівської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

Розробка  відкритого уроку географії в 7 класі

на тему

«Південна Америка.

Австралія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель географії

КУ «Пологівська ЗОШ І-ІІІ

ступенів № 4»

Дибка Катерина Михайлівна

Кваліфікаційна категорія: вища, 

старший вчитель

 

 

 

 

Тема: Південна Америка та Австралія

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Південна        //////////Америка та Австралія».

Розвивати вміння учнів самостійно оцінювати правильність виконання завдань, вміння самостійно контролювати свій час.

Виховувати уважність, працелюбність, самостійність у прийнятті рішень.

 

 

Обладнання:  картки з варіантами  завдань, пам’ятка учня на уроці.

 

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та контролю знань.

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

    Прийом «бліцопитування».

  1. Які природні  компоненти Австралії та Південної Америки ви дослідили  під час вивчення тем?
  2. Назвіть природні рекорди  Південної Америки.
  3. Назвіть головні ознаки природи  Австралії.

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності (налаштування на плідну роботу,  на успіх).

  Вступне слово вчителя: «Діти, на уроках під час вивчення теми ви добре попрацювали і багато чого нового дізналися та навчилися. А сьогодні настав час повторити, систематизувати та перевірити ваші знання, вдосконалити вміння працювати з тестовими завданнями за зразком ЗНО».

Пригадайте пам’ятку учня на уроці:

 1. Будь уважним.

 2. Не бійся помилитися.

 3. Висловлюй свою думку.

 4. Слухай і чуй себе.

 5. Роби самостійно висновки.

 Вчитель роздає завдання, учні їх читають та уточнюють запитання. Вчитель проводить інструктаж з виконання завдань.

 

 ІV. Виконання завдань контрольної роботи.

     

                              Варіант І.

 Завдання на  вибір однієї правильної відповіді (0,5 бала)

  1.              Найвища вершина материка Південна Америка:

а) влк. Котопахі;

б) влк. Руїс;

в) влк. Чимборасо;

г) г. Аконкагуа.

  1.              Коротка характеристика, яка  підходить для Австралії:

а) найхолодніший материк;

б) найвологіший материк;

в) найсухіший материк;

г) найбільший материк.

  1.              Тварина-ендемік Південної Америки, одомашнена інками в якості в’ючної тварини:

    а) верблюд;

    б) лама;

    в) осел;

    г) альпака.

  1.                  Місяць року, який відносять  до літнього періоду Австралії:

             а) березень;

             б) червень;

             в) листопад;

             г) грудень.

  1.              Найбільш поширений  представник рослинного світу Австралії:

             а) секвоя;

             б) ялиця;

             в) евкаліпт;

             г) акація.

  1.              Найбільше високогірне озеро в Андах:

            а) Ньяса;

            б) Маракайбо;

            в) Тітікака;

            г) Атабаска.

 Завдання на встановлення відповідностей (4 бали, по 1балу за кожну правильну відповідь).

      7. Увідповідніть кліматичні області Австралії та їх  характеристики:

           1) тропічний вологий;

           2) субтропічний вологий;

           3) субтропічний континентальний;

           4) середземноморський субтропічного  поясу.

 A) Займає центральну частину південної окраїни материка; кількість опадів не перевищує 200 мм; середня температура влітку досягає +22°C, взимку +6°C;

Б) Відзначається рівномірним зволоженням протягом року (понад 1500 мм) з незначним коливанням температур (+22 °C...+18 °C);

В) для  території характерне сухе спекотне літо (+24°C) з пануванням тропічних повітряних мас та більш волога (500-600 мм) зима, зумовлена помірними повітряними масами;

Г) властивий лише для вузької  смуги східного узбережжя, з кількістю опадів 1500 мм, а середні температури коливаються від +24°C влітку до -18°C взимку;

Д) поширений на рівнинній площі материка; для нього властива спекотна й посушлива погода; опадів випадає менше 20 мм.

  Завдання на вибір трьох правильних відповідей з семи запропонованих (3 бали)

  8.  Укажіть три затоки, які розташовані поблизу Австралії

        1) Велика Австралійська  затока;

        2) затока Баффіна;

        3) затока Географа;

        4) затока Банкс;

        5) затока Санта-Лючія;

        6) Бенгальська затока;

        7) затока Карпентарія.

 

    Задача (2б.)

   9. Обчисліть протяжність Австралії від крайньої північної точки материка до крайньої південної точки в градусах та  кілометрах.

Відповідь - в градусах.

Відповідь - в км.

                                            Варіант ІІ

 

Завдання на  вибір однієї правильної відповіді (0,5 бала)  

1. Найвища  вершина материка Австралія:

         а) г. Косцюшко;

         б) г. Кіліманджаро;

         в) г. Аконкагуа;

         г) влк. Котопахі.

2. Клімат, який панує на Амазонській низовині:

         а) екваторіальний;

         б) субтропічний;

         в) тропічний;

         г) помірний.

3.Тварина, яка зображена на гербі Австралії:

         а) коала;

         б) дика собака дінго;

         в) кенгуру;

         г) крокодил.

  4. Кліматичний пояс, який відсутній на території Південної Америки:

         а) екваторіальний;

         б) тропічний;

         в) субтропічний;

         г) субарктичний.

  5. Походження озера Ейр:

         а) лиманне;

         б) залишкове;

         в) тектонічне;

         г) завальне.

   6. Водоспад Анхель розташований:

         а) у Бразилії;

         б) у Колумбії;

         в) у Чилі;

         г) у Венесуелі.

   Завдання на встановлення відповідностей (4 бали, по 1балу за кожну правильну відповідь).

  7. Увідповідніть тектонічні структури   Південної Америки та форми рельєфу, які ними утворені:


  1. бразильський кристалічний щит;
  2. гвіанський щит;
  3. кайнозойська складчаста область;
  4. південноамериканська платформа.

 

  1. Лаплатська низовина;
  2. Бразильське плоскогір’я;
  3. Гвіанське плоскогір’я;
  4. Анди;
  5. пустеля Атакама;

 

Завдання на вибір трьох правильних відповідей з семи запропонованих (3 бали)

 8. Укажіть три вулкани, які розташовані в межах Південної Америки:

  1. Сан-Педро;
  2. Льюльяйльяко;
  3. Чимборасо;
  4. Попокатепель;
  5. Орісаба;
  6. Тахумулько;
  7. Ельбрус.

 Задача (2б)

9. Обчисліть протяжність  Південної Америки від крайньої північної точки до крайньої південної в градусах і    кілометрах

  Відповідь - в градусах.

  Відповідь - в км.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

 Прийом  «Мікрофон»

 Оцініть результати виконаної роботи:

  1. Виконав добре.
  2. Виконав задовільно.
  3. Виконав лише окремі завдання, тому що...

VІ. Домашнє завдання.

1. Повторити номенклатуру Австралії та  Південної Америки.

2. Випереджальне  завдання окремим учням: підготувати повідомлення про дослідження та відкриття Антарктиди, Південного полюса Р. Амундсеном та Р. Скотом.

 

docx
Додав(-ла)
Дибка Катерина
Додано
16 січня 2020
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку