Урок:" Автомат Калашникова. Загальні відомості "

Про матеріал

Мета уроку: вивчити з учнями призначення, бойові властивості та загальну будову автомата Калашникова; познайомити учнів з послідовністю неповного розбирання автомата; розвивати інтелектуальні якості, пізнавальний інтерес і компетенції в області військової підготовки; виховувати у учнів патріотичні якості, позитивне відношення до військової служби, прищеплювати ціннісне відношення до Вітчизни

Перегляд файлу

 

 

 

Тема:  Автомат Калашникова. Загальні відомості

Мета: вивчити з учнями призначення, бойові властивості та загальну будову автомата Калашникова; познайомити учнів з послідовністю неповного розбирання автомата; розвивати інтелектуальні якості, пізнавальний інтерес і компетенції в області військової підготовки; виховувати у учнів патріотичні якості, позитивне відношення до військової служби, прищеплювати ціннісне відношення до Вітчизни

Тип уроку:  урок формування нових знань і вмінь.

Обладнання: підручник, аудіо запис Гімну України, плакати з будови автомата,мультимедійна презентація, проектор, ноутбук, роздавальний матеріал

Хід уроку

I. Організаційний момент(включити Гімн України)

  1.       Шикування в одно шеренго­вий стрій, рапорт командира відділення, перевірка учнів в строю, їх зовнішнього вигляду.
  2.       Стройове тренування: повороти на місці. Перешикування із однієї шеренги  у дві і навпаки. Заняття своїх місць за столами.

II. Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування

1. Що таке траєкторія?

2. Які елементи траєкторії є?

3. Що таке прямий постріл?

4. Що таке прикритий простір?

5. Що таке мертвий простір?

III. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Сприймання й осмислення  навчального матеріалу

Слово вчителя.

1. Історія створення автомата

Рішення про необхідність перекладу основної стрілецької зброї на проміжний патрон було прийнято ще в ході Великої Вітчизняної війни. Такий патрон був створений до 1943 року, і під нього була почата розробка цілого сімейства стрілецької зброї, що включає самозарядний карабін (СКС), автомат і ручний кулемет (РПД). Розробкою автоматів на конкурсній основі було зайнято відразу кілька конструкторів і колективів, і серед них - молодий сержант М. Т. Калашников, що працював при Іжевському Машинобудівному Заводі (ІЖМАШ). У 1946 році Калашников поряд з іншими учасниками представив на конкурс свій зразок автомата, де він показав непогані результати. Для другого етапу конкурсу, що проводився в 1947 році, Калашников трохи переробив свій автомат, і в модифікованому вигляді той був рекомендований до прийняття на озброєння. Після перших військових випробувань у 1949 році автомат Калашникова офіційно приймається на озброєння як "7.62мм автомат Калашникова зразка 1947 року", або просто АК (іноді ще позначають АК-47).

ak

До 1959 року АК по досвіду експлуатації був модифікований, і в 1959 році на озброєння приймається автомат АКМ.

akm

akm_cut

АКМ в розрізі

akms

АКМС - АКМ зі складним прикладом

akm_gp25

АКМ із піддульним 40мм гранатометом ГП-25

     У 1974 році на озброєння  приймається 5.45мм стрілецький комплекс, що складається з автомата АК-74 і ручного кулемета РПК-74.

D:\Мої кументи\ОЗВ\3844\refimages\image004.jpg

D:\Мої кументи\ОЗВ\3844\refimages\image005.jpg

 

2. Тактико-технічні характеристики АК-74

Автомат Калашникова калібру 5,45 мм або 7,62 мм є індивідуальною зброєю і призначений для знищення живої сили й ураження вогневих засобів противника. Для ураження противника у рукопашному бою до авто­мата прикріплюється штик-ніж. З автомата ведеться ав­томатичний або одиничний вогонь. Автоматичний вогонь е основним: він ведеться короткими (до 5 пострілів) і довгими (до 10 пострілів) чергами або безперервно.

Бойові властивості автомата характеризуються да­ними, наведеними в таблиці

АВТОМАТ КАЛАШНИКОВА

Характеристики                  

АКМ

АК-74

Калібр ствола, мм.

7,62

5,45

Прицільна дальність стрільби, м.

1000

1000

Найдієвіший вогонь, м.

400

500

Дальність прямого пострілу, м:

 

 

по нерухомій цілі

350

440

по рухомій цілі

525

625

Темп стрільби, пострілів/хв.

до 600

до 600

Бойова швидкострільність пострілів/хв..:

 

 

Одиничними

40

40

Чергами

100

100

Вага із зарядженим магазином, кг.

3,6

3,6

Вага штика-ножа, г.

450

490

Місткість магазина, патронів

30

30

Гранична дальність польоту кулі, м.

3000

3150

Убивча дальність кулі, м.

1500

1350

Початкова швидкість кулі, м/с

715

900

Вага патрона, г.

16,2

10,2

3. Загальна будова автомата

Автомат складається з таких десяти основних частин :

Автомат складається з наступних основних частин і механізмів :

  1. ствола зі ствольною коробкою, прицільним пристроями і прикладом;
  2. кришки ствольної коробки;
  1. затворної рами з газовим поршнем;
  1. затвора;
  1. зворотного механізму;
  1. газової трубки зі ствольною накладкою;
  1. ударно-спускового механізму;
  1. цівки;
  2. магазина;
  1. багнета-ножа.

У комплект автомата входять приладдя, ремінь і сумка для магазинів

 

Автоматична дія автомата базується на використанні порохових газів, що відводяться від каналу ствола до газового поршня затворної рами.

4. Порядок неповного розбирання автомата

 

Відокремити магазин Утримуючи автомат лівою рукою за шийку приклада або цівку правою рукою обхопити магазин, натискаючи великим пальцем на засувку, подати нижню частину магазина вперед і відокремити його. Перевірити, чи немає набою в патроннику, для чого перевести перевідник униз, відвести рукоятку затворної рами назад, оглянути патронник, відпустити рукоятку затворної рами й спустити курок з бойового зводу.

 

Відокремлення магазину.

 

Вийняти пенал із приладдям. Утопити пальцем правої руки кришку гнізда приклада так, щоб пенал під дією пружини вийшов із гнізда; розкрити пенал й вийняти з нього протирку, йоржик, викрутку, вибивач і шпильку. В автомата зі складним прикладом пенал носиться в кишені сумки для магазинів.

 

Відокремити шомпол. Відтягнути кінець шомпола від ствола так, щоб його голівка вийшла з-під упору на основі мушки і вийняти шомпол нагору.

 

Відокремити кришку ствольної коробки. Лівою рукою обхопити шийку приклада, великим пальцем цієї руки натиснути на виступ напрямного стрижня зворотного механізму, правою рукою підняти нагору задню частину кришки ствольної коробки й відокремити кришку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відокремлення кришки ствольної коробки.

 

Відокремити зворотний механізм. Утримуючи автомат лівою рукою за шийку приклада, правою рукою подати вперед напрямний стрижень зворотного механізму до виходу його п'яти з поздовжнього паза ствольної коробки; підняти задній кінець напрямного стрижня й витягти зворотний механізм із каналу затворної рами.

 

 

 

Відокремлення зворотного механізму.

Відокремити затворну раму із затвором. Продовжуючи втримувати автомат лівою рукою, правою рукою відвести затворну раму назад, підняти її разом із затвором і відокремити від ствольної коробки.

 

 

 

 

 

 

 

Відокремлення затворної рами із затвором.

Відокремити затвор від затворної рами. Взяти затворну раму в ліву руку затвором догори, правою рукою відвести затвор назад, повернути його так, щоб ведучий виступ затвора вийшов з фігурного вирізу затворної рами, і вивести затвор уперед.

Відокремлення затвора від затворної рами

Відокремити газову трубку зі ствольною накладкою. Утримуючи автомат лівою рукою, правою рукою надягти пенал приналежності прямокутним отвором на виступ замикача газової трубки, повернути замикач від себе до вертикального положення й зняти газову трубку з патрубка газової камери.

 

Відокремлення газової трубки зі ствольною накладкою.

 

Порядок складання автомата.

Складання автомата здійснюється в зворотній послідовності. Під час складання необхідно звіряти номери частин і механізмів автомата.

Увага! Після приєднання кришки ствольної коробки прово­диться спуск курка й автомат ставиться на запобіжник.

V. Узагальнення та систематизація знань

Гра «Збери та розбери автомат»

Клас ділиться на дві команди, які повинні будуть відновити правильну послідовність розбору та збору автомата. На екрані з’являється правильна  відповідь.

VI. Підсумки уроку

Нагадування теми заняття і навчальної мети. Перевірка засвоєння учнями назв основних частин і механізмів автомата.  Зазначення позитивних моментів і недоліків. Визначення найбільш активних учнів.

VII. Оцінювання

VIII. Домашнє завдання

вивчити §12

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
8 січня 2019
Переглядів
4690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку