Урок."Бальзак. Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна."Людська комедія"""

Про матеріал
Може бути корисним при ознайомлені з життям та творчістю письменника, його світоглядних позицій, розкритті ролі України в долі митця, висвітлені суті задуму та побудови"Людської комедії."
Перегляд файлу

Тема:Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак  і Україна. Бальзак –

         видатний французький письменник, основоположник соціального

         реалістичного роману.  Поєднання реалістичних і романтичних         

         елементів у його художній системі. «Людська комедія» -

         грандіозна  енциклопедія життя Франції першої половини ХІХ

         століття. Проблематика і структура «Людської комедії».

Мета:

         *ознайомити з життєвим та творчим шляхом письменника, його                    

         світоглядними позиціями, розкрити роль України в долі митця;

         *висвітлити суть задуму та побудови «Людської комедії»,

         *повторити реалізм та романтизм як літературні напрями;

         *визначити особливості реалізму Бальзака;

         *розвивати образне мислення учнів, вміння орієнтуватися у

         прочитаному,учити висвітлювати власні думки;

        *виховувати інтерес до творчості Бальзака, працьовитість, прагнення до                           

         самореалізації.

Обладнання :портрет Оноре де Бальзака, виставка творів письменника, 

                      фотогалерея «Бальзаківські місця в Україні», мультимедійна                                         

                      презентація, уривок фільму «Гобсек», комп’ютерна техніка

Тип уроку:   вивчення нового матеріалу.

 

                                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

а)Звернення вчителя до учнів.

  • Сьогодні ми продовжимо знайомитися з кращими представниками французької літератури І половини ХІХ століття – з Оноре де Бальзаком. Цей письменник ніколи не постаріє. Він з тих геніїв мистецтва, слово яких – жива вода.  Джерело б`є безмежно. Ми знову і знову припадаємо до нього, і нам здається, що ми ще жодного разу в житті не пили такої прозорої, свіжої води.

         Епіграфом  до уроку пропоную взяти слова Оноре де Бальзака.

                                                    

                                                     Si on choisit entre «Faust» et «Promethee» - je

                                                      prefere – «Promethee»

                                           

                                                            Якщо вибирати між Фаустом і Прометеєм – я віддаю перевагу Прометеєві.

                                                                                                  

                                                                                                      Оноре де Бальзак

 

б)Проблемне питання.

- Чи згодні ви з думкою Бальзака ? Чому ?

 

 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

    Слово вчителя. Сьогодні кожен з вас знову має змогу стати журналістом і словесно написати одну із яскравихсторінок життя та творчості Оноре де Бальзака в класному альманасі « Генії ».

1.Пошуково – дослідницькі випереджальні завдання  з демонстрацією власне створених учнівських презентацій ( Розповідь учнів про Бальзака. Слайди.)

Оскільки письменник француз, то на уроці буде звучати французька мова.

В розділі «Останній акт людської комедії завершився» учениця говорить на французькій мові.(«Віртуальний екскурс» на кладовище Пер Лашез)

2.Аналіз «Людської комедії» (таблиця)

3.Проблемно – пошукове питання. «Аукціон думок».

  • Як ви вважаєте, що було причиною написання «Людської комедії»?
  • Чому даний твір називають ,, енциклопедією життя Франції”?

 4.«Обери позицію» (відносно відповідей учнів)

 5.Теоретично – літературний блок.  Визначення літературних понять «епопея», «реалізм», «романтизм». 

6. Робота в зошитах.«Літературна скарбничка».

- На відміну від попередників реалізм Бальзака в більшій мірі визначений. Він має певні ознаки, які варто занотувати у своїх літературних скарбничках

  1. Зображення життєвої правди.
  2. Розкриття  життя на матеріалах буденності.
  3. Герої Бальзака – типові характери в типових обставинах.
  4. Поєднання майстерності побуту з майстерністю психолога.

5. Реалізм Бальзака – критичний.

 7. «Анонс»

     Бальзак підкреслював : ,,Величезний розмах плану, який охоплює одночасно історію і критику суспільства, аналіз його недоліків і обговорення його засад дозволяють, як мені здається, дати йому назву ,, Людська комедія”… Чи правильно це? Це вирішуть читачі…”

   То ж давайте шукати відповідь на це питання, знайомлячись з  повістю ,,Гобсек”

Для зацікавлення пропоную переглянути уривок фільму.

8.«Кіноафіша». Перегляд уривка кінофільму за повістю «Гобсек», що входить до епопеї «Людська комедія».

9. «Кінокритик»

   Критик Володимир Гриб писав: « В героях Бальзака бьёт через край избыток сил. Их желания безмерны, их страсти вулканически, их радости и печали убийственны, они действуют как одержимые, живут как в лихорадке, совершают чудеса воли, ума и выносливости, доходят до последнего во всём: в низости и благородстве, в подвигах и в преступлениях. Если они порочны – они чудовища, если они добродетельны – они святые.”

 

 

  • Повернемося до проблемного питання .

(Відповіді учнів.)

 

ІУ. Рефлексія. Підсумок уроку

 

-Пропоную підсумки провести у вигляді розв`язку кросворду.

1.Назва міста, в якому одружився Бальзак?

2.Прізвище іноземки?

3.Назва епопеї?

4. Прізвище батька?

5. Назва твору, який приніс славу Оноре?

6.Основний метод творчості Бальзака?

7.Де відбулося вінчання?

 

- Як ви вважаєте: на які періоди можна поділити творчість Бальзака?

У. Хвилинка релаксації. «Стоп- кадр» (перегляд «Фільму епілогу», створеного ученицею ).

 

У. Домашнє завдання(диференційоване).

Група а) написати твір – мініатюру: «Над якими проблемами життя ви замислилися,      

               ознайомившись з біографією письменника».

          б) знайти спільне та відмінне в «Божественній комедії»  та «Людській 

              комедії».

 

          в) реалістичне та  романтичне  в «Людській комедії».

 

Прочитати «Гобсек»

 

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку