План-конспект уроку з фізичної культури 5 клас.
Тема: Баскетбол. Стійка, тримання м’яча, ловля та передача його двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці.
Завдання:
Місце проведення: спортивний зал.
Обладнання, інвентар, технічні засоби навчання: відео проектор, ноутбук, диск з записом, екран, баскетбольні м’ячі (по числу учнів), гімнастична лавка (5 шт.,), секундомір.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні і технічні вказівки. Помилки. |
Підготовча частина (6 хв.). |
||
|
2’ |
Вчитель шикує клас біля входу до спортивної зали в колону по одному. По дзвонику учні входять до спортивної зали і присаджуються на гімнастичні лави навпроти екрану. ЧСС |
|
4’ |
Вчитель коментує деякі епізоди гри, відповідає на питання дітей. |
Основна частина (34 хв.) |
||
Визначення розміру м’яча. |
2’ |
Вчитель демонструє тримання м’яча (мал. 1), розповідає про його вагу та розміри. Інструктує як вияснити чи м’яч добре надутий (мал. 2). ТБ. Кидати м’яча в учня, або передавати його іншому учню якщо той в цей момент відволікся і на бачить – забороняється. Команди: «Взяти м’ячі», «Покажіть як треба тримати м’яч». Вчитель проходить біля сидячих на лавці учнів і виправляє помилки.
|
2.Вправа з баскетбольним м’ячем сидячи на лавці (темп повільний). А) рухи м’ячем навколо голови ліворуч на праворуч; Б) колові рухи м’ячем навколо тулуба та кожної ноги; В)перекодування м’яча з руки у руку. |
4 |
Вказівки: «Не дати м’ячу впасти на підлогу» Команда: «Почали – дивись за моїми діями.. Стій!» Вимоги:»Покажіть як треба тримати м’яч» . Вчитель перевіряє та виправляє помилки, після команди «Стій!» - оцінювати кращих. Команда: «Встати» - виконуємо вправу стоячи.. Почали.. Стій. Поставити м’ячі за лавку!». |
3.Основна стійка баскетболіста (мал. 3).
|
2’ |
Інструктування: уявити стійку. Техніка: ноги широко розставлені та зігнуті в колінах, таз злегка знизу. Тулуб трохи нахилено вперед, руки зігнуті в ліктьових суглобах. Команда: «Основну стійку баскетболіста прийняти!» Вчитель виправляє допущені учнями помилки. |
|
3’ |
Вчитель демонструє біг правим і лівим боком, приставним кроком. Вправа виконується по периметру зала. Команда: «Почали!.. Стій!» Помилки: підскок, стрибок, схрещування ніг. Пересування спиною вперед. Команда: «Почали!.. Стій!» Вказівки. Звернути увагу на зберігання основної стійки в момент руху по залу. Потім ЧСС – 2. |
Мал.. 4,5,6. Мал.. 7. |
7’ |
Команда: «Кроком.. руш!» Зупинити клас так, щоб після перешикування з одної шеренги в дві перші номери змогли взяти м’ячі, які лежать за їх спиною. Шеренги стоять обличчям друг до друга на відстані 3-4 м. Вчитель знову демонструє тримання м’яча, потім демонструє, як повинні бути руки, кисті, пальці в момент ловля м’яча. (мал. 5,6). ТБ. Помилки: ловля м’яча «за боки», долоні паралельно друг другу, а пальці виставлені вперед, що призводить до травми. Імітація ловлі та передачі м’яча. Вказівки. В момент ловлі м’яча учень повинен витягнути вперед обидві руки (мал. 5). Пальці обох рук зображують воронку. Слідкувати за польотом м’яча. В момент торкання м’ячем пальців зжати ними м’яч, а руки зігнути в ліктях, притягнув його до грудей. Ноги в цей момент злегка зігнуті. М’яч тримається на рівні живота, руки злегка зігнуті в ліктях, пальці направлені вперед, ноги зігнуті в колінних суглобах, одно нога попереду іншої. Випустити м’яч, кисті руки випрямляються, вслід за м’ячем. Команда: «перші номери, взяти м’ячі! Другі номери, прийняти стійку для ловлі м’яча!» Команда : «Передача!» Учні, виконав ловлю і передачу м’яча за командою вчителя 6-8 разів, виконують вправу самостійно. |
Мал. 8,9. |
7’ |
Вчитель демонструє ведення м’яча на місці правою та лівою рукою. Звернути увагу учнів на стійку. Ліва нога на півкроку попереду, ноги напівзігнуті – ведення правою рукою. Тулуб нахилено вперед. Погляд направлено то вперед то на м’яч. Ведення виконується легкими товчками м’яча кистю руки о підлогу. Кисті з розставленими пальцями першими зустрічають підстрибуючий м’яч і останніми виконують товчковий рук. ТБ. Помилки: кисть розслаблена, (шляпок) по м’ячу долонею, голова опущена (учень не бачить ігровий майданчик),прямі ноги, тулуб нахилено. Команда: «Імітуємо ведення м’яча на місці… Стій! Перші номери взяти м’ячі. Показати тримання м’яча» (мал. 9). Вказівки: Ведення правою на місці, лівою рукою (слідкувати за висотою на направленням відскоку м’яча);потім правою і лівою рукою чередуя. Команда: «Почали!.. Закінчили ведення… Перша шеренга , кругом! М’яч під правою рукою. Друга шеренга, прямо шагом марш! Стій! Покласти м’ячі на лавку!.. Кругом!.. Рівняйсь! Струнко! На 1-4 розрахуйсь! Праворуч! В обхід ліворуч в колону по 4, інтервал витягнутої руки, марш!..Стій!. Направляючі в колонах – капітани команд. Капітани беруть по одному м’ячу і стають в стрій. |
Передача м’яча назад над головою (вперед). Передача м’яча зліва та справа назад (вперед). Передача м’яча між ніг назад (вперед). |
10’ |
Всі види передач м’яча виконуються учнями по команді. Перша гонка м’ячів – ознайомлююча. |
Заключна частина (5 хв.). |
||
|
5’ |
Після закінчення гри – ЧСС 3. Підсумки гри. Вказівки: першою йде колона переможців. Наступні колони за підсумками гри. Зупинити колону біля гімнастичних лавок, повернути ліворуч. Команда: «Сісти!» ЧСС 4. Звернути увагу учнів на те, як в процесі занять укріплюються кисті, пальці рук, плечові та ліктьові суглоби, хребет. Команда: «Встати! Упор лежачі на долонях (кулаках, пальцях). Упор присів прийняти! Встати! Праворуч. За направляючим на вихід із спортивної зали – кроком руш!» |