Урок "Баскетбол. Стійка, тримання м’яча, ловля та передача його двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці."

Про матеріал
Баскетбол. Стійка, тримання м’яча, ловля та передача його двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з фізичної культури 5 клас.

Тема: Баскетбол. Стійка, тримання м’яча, ловля та передача його двома руками від грудей. Ведення м’яча на місці.

 

Завдання:

  1. зобразити у учня ярке,динамічне представлення про гру «Баскетбол» за допомогою технічних засобів (відеозапис), показ та розказ; навчити основним правилам гігієни та техніки безпеки на уроках баскетболу;
  2. навчити стійці баскетболіста, триманню м’яча, ловля та передачі його двома руками від грудей, веденню м,яча на місці;
  3. розвивати швидкість та точність руху рук, координаційні здібності.

Місце проведення: спортивний зал.

Обладнання, інвентар, технічні засоби навчання: відео проектор, ноутбук, диск з записом, екран, баскетбольні м’ячі (по числу учнів), гімнастична лавка (5 шт.,), секундомір.

 

                   Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні   і технічні вказівки. Помилки.

  Підготовча частина  (6 хв.).

  1. Шикування в одну шеренгу. Повідомлення завдання уроку. Техніка безпеки.

    2’

Вчитель шикує клас біля  входу до спортивної зали в колону по одному. По дзвонику учні входять до спортивної зали і присаджуються  на гімнастичні лави навпроти екрану. ЧСС

  1. Перегляд відеозапису гри в баскетбол (фрагменти).

4’

Вчитель коментує деякі епізоди гри, відповідає на питання дітей.

                  Основна частина (34 хв.)

  1. Техніка тримання м’яча (мал. 1)

 

 

 

  1. Вид збоку.
  2. Вид спереду.

 

Визначення розміру м’яча.

  2’

Вчитель демонструє тримання м’яча (мал. 1), розповідає про його вагу та розміри. Інструктує як вияснити чи м’яч  добре надутий (мал. 2).

ТБ. Кидати м’яча в учня, або передавати його іншому учню якщо той в цей момент відволікся і на бачить – забороняється.

Команди: «Взяти м’ячі», «Покажіть як треба тримати м’яч».

Вчитель проходить біля сидячих на лавці учнів і виправляє помилки.

 

2.Вправа з баскетбольним м’ячем  сидячи на лавці (темп повільний).

А) рухи м’ячем навколо голови ліворуч на праворуч;

Б) колові рухи м’ячем навколо тулуба та кожної ноги;

В)перекодування м’яча з руки у руку.

4

Вказівки: «Не дати м’ячу впасти на підлогу»

Команда: «Почали – дивись за моїми діями.. Стій!»

Вимоги:»Покажіть як треба тримати м’яч» .

Вчитель перевіряє та виправляє помилки, після команди «Стій!» - оцінювати кращих.

Команда: «Встати» - виконуємо вправу стоячи.. Почали.. Стій. Поставити м’ячі за лавку!».

3.Основна стійка баскетболіста (мал. 3).

2’

Інструктування:   уявити  стійку.

Техніка: ноги широко розставлені та зігнуті в колінах, таз злегка  знизу. Тулуб трохи нахилено вперед, руки зігнуті в ліктьових суглобах.

Команда: «Основну стійку баскетболіста прийняти!»

Вчитель виправляє допущені  учнями помилки.

  1. Навчити бігу боком, приставним кроком в праву та ліву сторони, спиною вперед.

3’

Вчитель демонструє біг правим і лівим боком, приставним кроком.

Вправа виконується по периметру зала.

Команда: «Почали!.. Стій!»

Помилки: підскок, стрибок, схрещування ніг. Пересування спиною вперед.

Команда: «Почали!.. Стій!»

Вказівки. Звернути увагу на зберігання основної стійки в момент руху по залу. Потім ЧСС – 2.

  1. Тримання м’яча, ловля та передача м’яча двома руками від грудей на місці (мал. 4,5,6, 7).

 

 

 

 

 

 

Мал.. 4,5,6.

        Мал.. 7.

7’

Команда: «Кроком.. руш!»

Зупинити клас так, щоб після перешикування з одної шеренги в дві перші номери змогли взяти м’ячі, які лежать за їх спиною. Шеренги стоять обличчям  друг до друга на відстані 3-4 м. Вчитель знову демонструє тримання м’яча, потім демонструє, як повинні бути  руки, кисті, пальці в момент ловля м’яча. (мал. 5,6).

ТБ. Помилки: ловля м’яча «за боки», долоні паралельно друг другу, а пальці виставлені вперед, що призводить до травми. Імітація ловлі та передачі м’яча.

Вказівки. В момент ловлі м’яча учень повинен витягнути вперед обидві руки (мал. 5). Пальці обох рук зображують воронку. Слідкувати за польотом м’яча. В момент торкання м’ячем пальців зжати ними м’яч, а руки зігнути в ліктях, притягнув його до грудей. Ноги в цей момент злегка зігнуті.

М’яч тримається на рівні живота, руки злегка зігнуті в ліктях, пальці направлені вперед, ноги зігнуті в колінних суглобах, одно нога попереду іншої. Випустити м’яч, кисті руки випрямляються,  вслід за м’ячем.

Команда: «перші номери, взяти м’ячі! Другі номери, прийняти стійку для ловлі м’яча!»

Команда : «Передача!»

Учні, виконав ловлю і передачу м’яча за командою вчителя 6-8 разів, виконують вправу самостійно.

  1. Ведення м’яча на місці: зі зміною висоти відскоку – вперед, назад, в сторони – «коливання» м’яча (мал.8).

 

Мал. 8,9.

7’

Вчитель демонструє ведення м’яча на місці правою та лівою рукою.

Звернути увагу учнів на стійку. Ліва нога на півкроку попереду, ноги напівзігнуті – ведення правою рукою. Тулуб нахилено вперед. Погляд направлено то вперед то на м’яч. Ведення виконується легкими товчками м’яча кистю руки о підлогу. Кисті з розставленими пальцями першими зустрічають підстрибуючий м’яч і останніми виконують товчковий рук.

ТБ. Помилки: кисть розслаблена, (шляпок) по м’ячу долонею, голова опущена (учень не бачить ігровий майданчик),прямі ноги, тулуб нахилено.

Команда: «Імітуємо ведення м’яча на місці… Стій! Перші номери взяти м’ячі. Показати тримання м’яча» (мал. 9).

Вказівки: Ведення правою на місці, лівою рукою (слідкувати за висотою на направленням відскоку м’яча);потім правою і лівою рукою чередуя.

Команда: «Почали!.. Закінчили ведення… Перша шеренга , кругом! М’яч під правою рукою. Друга шеренга, прямо шагом марш! Стій! Покласти м’ячі на лавку!.. Кругом!.. Рівняйсь! Струнко! На 1-4 розрахуйсь! Праворуч! В обхід ліворуч в колону по 4, інтервал витягнутої руки, марш!..Стій!.

Направляючі в колонах – капітани команд. Капітани беруть по одному м’ячу і стають в стрій.

  1. Рухлива гра «Гонка м’ячів в колонах».

Передача м’яча назад над головою (вперед).

Передача м’яча зліва та справа назад (вперед).

Передача м’яча між ніг назад (вперед).

10’

Всі види передач м’яча виконуються учнями по команді. Перша гонка м’ячів – ознайомлююча.

                 Заключна частина (5 хв.).

  1. Перешикування з колони по чотири в колону по одному.
  2. Ходьба на носках с закритими очами.
  3. Вправа на увагу.
  4. Підведення підсумків уроку: оцінювання роботи учнів на уроці.
  5. Домашнє завдання (ДЗ): упор лежачі на підлозі на долонях, кулаках, пальцях . На кожну вправу по 5 с.

5’

Після закінчення гри – ЧСС 3. Підсумки гри.

Вказівки: першою йде колона переможців. Наступні колони за підсумками гри. Зупинити колону біля гімнастичних лавок, повернути ліворуч.

Команда: «Сісти!» ЧСС 4.

Звернути увагу учнів на те, як в процесі занять укріплюються кисті, пальці рук, плечові та ліктьові суглоби, хребет.

Команда: «Встати! Упор лежачі на долонях (кулаках, пальцях). Упор присів прийняти! Встати! Праворуч. За направляючим на вихід із спортивної зали – кроком руш!»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванчук Олечка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку