Урок баскетболу для 8 класу Тема: «Баскетбол з елементами рухливих ігор»

Про матеріал
Повторити правила гри у баскетбол. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця та пересування у захисний стійки з м’ячем і без м’яча, ведення м’яча, з в русі й на місці. Розвиток в учнів загальної витривалості.
Перегляд файлу

 

План-конспект

з фізичної культури для учнів 8 класу

 

 

Тема: «Баскетбол з елементами рухливих ігор»

Мета уроку: Повторити правила гри у баскетбол. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця та пересування у захисний стійки з м’ячем і без м’яча, ведення м’яча, з в русі й на місці. Розвиток в учнів загальної витривалості. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей.

Завдання уроку:

  1. Повторити правила гри у баскетбол.
  2. Розвиток в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у баскетбол.
  3. Формування в учнів навичок здорового способу життя.
  4. Виховання морально-вольових якостей: дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.

Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, Картки (тестові запитання з баскетболу), гімнастичні лавки.

Методи навчання: інтегрований, ігровий, метод змагання, наочний, метод вправи, робота в групах, мозковий штурм.

Тип уроку: навчальний.

 

             Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1. Підготовча частина. 15-20 хв.

 

1. Організація учнів до уроку:

  • Шикування за рівнем фізичної підготовленості.
  • Перевірка правильної постави.
  • Привітання.
  • Мотивація діяльності учнів, пояснення сутності діяльності школярів на уроці.

Учитель: «Діти! Сьогодні  ми проведемо з вами урок по темі: «Баскетбол з елементами рухливих ігор»». З цим видом спорту ви звичайно знайомі, добре його знаєте та вмієте грати у цю цікаву гру. Сьогодні ми повторимо правила гри у баскетбол за допомогою тестових завдань.

 

 

 

 

  1. Теоретична частина уроку.

Діти сидячи на гімнастичних лавах, слухають уважно інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу.

2. Клас розділити на 2 групи.

  •      Учитель дає картки командам з правил гри баскетболу, жести суддів тощо.
  •      Завдання для груп:

Учні кожної групи самостійно вирішують відповіді і записують в бланки протоколів.

 

30 сек..

30 сек.

1 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

Фронтальний метод

Звернути увагу  на зовнішній вигляд учнів і  самопочуття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Картка № 1)

 

(Картка № 2)

 

 

Учні,  дають відповіді на тестові запитання з баскетболу.

 

Учитель може задати додаткові запитання, як що виникли труднощі в оцінюванні.

2.Основна частина. 20-25 хв.

 

  1. Практична частина уроку.

А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи.

1. Різновиди ходьби:

  • на шпиньках;
  • на внутрішньому та зовнішньому боці стопи;
  • у напівприсіді, в повному присіді;
  • стрибками в широкому кроці, з підскоками.
  • спортивна ходьба.

2. Комплекс загально- розвиваючих вправ у русі (вправу виконувати на кожен крок):

  •      зміна положення рук;
  •      ривки руками;
  •      повороти тулуба у сторони;
  •      випади уперед;
  •      махи ногами

3. Різновиди бігу:

  • з високим підняттям стегна;
  • з захлестом гомілки назад;
  • приставними кроками лівим і правим боком;
  • схресний біг;
  • з прискореннями, із зупинкою по свистку і зміною напряму руху.
  1.    Спортивна естафета з баскетбольними м’ячами:
  •      Ведення м’яча правою рукою по прямий  до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад.
  •      Ведення м’яча лівою рукою по прямий до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад.
  •      Ведення м’яча між фішками: 1 гравець веде м’яч до стіни, м’яч залишає біля лінії, назад рухається звичайним бігом. Другий гравець уперед біжить звичайним бігом, а назад веде м’яч між фішками.

 

 

 

 

  •      Рухлива гра «Влучний стрілок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •      Рухлива гра «Боротьба за м’яч»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •      Рухлива гра "Нападають п'ятірки".

Кількість гравців - 15.

За сигналом володіюча м'ячем команда

атакує кільце. Якщо атака результатив-

на, вона повторюється на інше кільце. Так продовжується доти, поки одна з команд не перехопить м'яч, або нападаючі самі його не втра-

тять. Тоді в атаку переходить команда,

яка заволоділа м'ячем, а та команда,

яка втратила м'яч, займає місце в захисті

 під щитом.

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

3-4 хв.

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

Стежити за правильною поставою учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу (коли заморяться).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель говорить завдання, заздалегідь підготовлений учень показує, як правильно виконувати завдання.

 

Учень, який володіє фото чи відеокамерою, знімає чи фотографує правильне та неправильне виконання завдання.

 

Потім, підключивши фото чи відео камеру до мультимедийного проектору, всі учні разом дивляться на себе на екрані, та бачать свої помилки.

 

Клас поділений на дві команди. Вони становляться в протилежних кутках зали, свій кошик кожної команди знаходиться на протилежному боці. Пояснити правила гри: ведення м’яча однією рукою до кошика, кидок м’яча однією рукою від плеча у стрибку, ведення м’яча до команди, передати м’яч наступному. Перемагає команда яка перша заб’є 10 м’ячів. 

 

Клас поділити на дві команди. Вчитель стоїть на середині зали, одна команда ліворуч, інша праворуч. Вчитель обирає двох учасників з команди, вони готуються до стару. По команді вчитель кидає м’яч вперед, учні наздоганяють м’яч, та заволодівши ним кидають його у кошик. Переможе команда яка закине більше м’ячів до кошика.

 

Учні  розподіляються на три п'ятірки. Одна з команд отримує м'яч і розташовується в центрі майданчика. Дві інші розташовуються під щитами. Діють правила, прийняті в баскетболі.

 

 

 

3.Заключна частина. 8 хв.

 

1.Шикування. Підбиття підсумків.

2. Спокійна ходьба зі змахами рук.

3. Перегляд фото та відео матеріалів та підбиття підсумків уроку.

4. Виставлення оцінок за урок:

5.

Присідання 3 х 20 разів.

 

1 хв.

1 хв.

 

5 хв.

1 хв.

 

 

 

Вправи на відновлення дихання

 

 Вихід із спортивного залу.

 

 

 

 

Картка   1

 

  1. Коли відбувається введення м’яча у гру через суддю?

а) при технічному і персональному фолові;

б) на чужій половині поля;

в) на чужій половині поля при технічному і персональному фолові.

 

    2.  Який жест судді означає “Неправильне ведення”? (Див. мал.).

 

а) б)  в)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3. Як правильно виконується поворот?

      а) переступаючи з ноги на ногу;

      б) переступаючи однією ногою навколо іншої.

 

  1. Після скількох командних фолів пробивається штрафний?

     а)  5;       б)  10;      в)  7;   г) після 4-го у кожному періоді.

 

  1. При виході м’яча за лицьову і бокову лінію в межах 6-метрової лінії – викидання відбувається?

а) із-за бокової лінії;  б)  із-за лицьової лінії;   в)  з кута площадки.

 

  1. Що означає жест судді? (Див. мал.).

     

 а) хвилинна перерва;

 б) персональна помилка;

 в) технічна помилка.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гравець контролює м’яч у своїй тиловій зоні, його команда повинна перевести м’яч в зону нападу протягом:

          а) 8 сек;    б) час необмежений;     в) 24 сек.

                                

                                     Картка   2

 

1.Скільки штрафних пробивають при отриманому фолові і зарахованому м’ячеві?

                   а) 1;     б) 2;       в) 3.

 

2. Який прийом виконано? (Див. мал.).           3. Який гравець порушив правила                                                                                    

         в боротьбі за м’яч?  (Див. мал.).

 

 

 

 а) 1;

 

 1  2             б) 2.

 

 

 

    а) ловля м’яча двома руками;

    б) передача двома руками від грудей.

 

 

   4. Коли проводиться заміна гравця?

          а) коли м’ячем володіє команда;

          б)  у будь - який час;

          в)  коли м’яч вийшов за межі поля.

 

 5.   Який жест судді означає “Затримка гравця”?   (Див. мал.).

а) б)  в)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  Після скількох персональних фолів гравця вилучають з поля?

          а)  4;       б) 5;   в)  7.

  1. Скільки часу відводиться для атаки корзини суперника?

        а) 20 сек;    б) час необмежений;       в) 24 сек.

 

 

 

Відповіді до тестів:

    1

в

а

б

г

а

а

а

    2

а

а

б

а

б

б

в

 

 

doc
Додано
10 березня 2021
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку