План-конспект
з фізичної культури для учнів 8 класу
Тема: «Баскетбол з елементами рухливих ігор»
Мета уроку: Повторити правила гри у баскетбол. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця та пересування у захисний стійки з м’ячем і без м’яча, ведення м’яча, з в русі й на місці. Розвиток в учнів загальної витривалості. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей.
Завдання уроку:
Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, Картки (тестові запитання з баскетболу), гімнастичні лавки.
Методи навчання: інтегрований, ігровий, метод змагання, наочний, метод вправи, робота в групах, мозковий штурм.
Тип уроку: навчальний.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1. Підготовча частина. 15-20 хв. |
|||
|
1. Організація учнів до уроку:
Учитель: «Діти! Сьогодні ми проведемо з вами урок по темі: «Баскетбол з елементами рухливих ігор»». З цим видом спорту ви звичайно знайомі, добре його знаєте та вмієте грати у цю цікаву гру. Сьогодні ми повторимо правила гри у баскетбол за допомогою тестових завдань.
Діти сидячи на гімнастичних лавах, слухають уважно інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу. 2. Клас розділити на 2 групи.
Учні кожної групи самостійно вирішують відповіді і записують в бланки протоколів. |
30 сек.. 30 сек. 1 хв. 1 хв.
5 хв. |
Фронтальний метод Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття
(Картка № 1)
(Картка № 2)
Учні, дають відповіді на тестові запитання з баскетболу.
Учитель може задати додаткові запитання, як що виникли труднощі в оцінюванні. |
2.Основна частина. 20-25 хв. |
|||
|
А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи. 1. Різновиди ходьби:
2. Комплекс загально- розвиваючих вправ у русі (вправу виконувати на кожен крок):
3. Різновиди бігу:
Кількість гравців - 15. За сигналом володіюча м'ячем команда атакує кільце. Якщо атака результатив- на, вона повторюється на інше кільце. Так продовжується доти, поки одна з команд не перехопить м'яч, або нападаючі самі його не втра- тять. Тоді в атаку переходить команда, яка заволоділа м'ячем, а та команда, яка втратила м'яч, займає місце в захисті під щитом.
|
2 хв.
2 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
|
Стежити за правильною поставою учнів
Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу (коли заморяться).
Учитель говорить завдання, заздалегідь підготовлений учень показує, як правильно виконувати завдання.
Учень, який володіє фото чи відеокамерою, знімає чи фотографує правильне та неправильне виконання завдання.
Потім, підключивши фото чи відео камеру до мультимедийного проектору, всі учні разом дивляться на себе на екрані, та бачать свої помилки.
Клас поділений на дві команди. Вони становляться в протилежних кутках зали, свій кошик кожної команди знаходиться на протилежному боці. Пояснити правила гри: ведення м’яча однією рукою до кошика, кидок м’яча однією рукою від плеча у стрибку, ведення м’яча до команди, передати м’яч наступному. Перемагає команда яка перша заб’є 10 м’ячів.
Клас поділити на дві команди. Вчитель стоїть на середині зали, одна команда ліворуч, інша праворуч. Вчитель обирає двох учасників з команди, вони готуються до стару. По команді вчитель кидає м’яч вперед, учні наздоганяють м’яч, та заволодівши ним кидають його у кошик. Переможе команда яка закине більше м’ячів до кошика.
Учні розподіляються на три п'ятірки. Одна з команд отримує м'яч і розташовується в центрі майданчика. Дві інші розташовуються під щитами. Діють правила, прийняті в баскетболі.
|
3.Заключна частина. 8 хв. |
|||
|
1.Шикування. Підбиття підсумків. 2. Спокійна ходьба зі змахами рук. 3. Перегляд фото та відео матеріалів та підбиття підсумків уроку. 4. Виставлення оцінок за урок: 5. Присідання 3 х 20 разів.
|
1 хв. 1 хв.
5 хв. 1 хв.
|
Вправи на відновлення дихання
Вихід із спортивного залу.
|
а) при технічному і персональному фолові;
б) на чужій половині поля;
в) на чужій половині поля при технічному і персональному фолові.
2. Який жест судді означає “Неправильне ведення”? (Див. мал.).
а) б) в)
3. Як правильно виконується поворот?
а) переступаючи з ноги на ногу;
б) переступаючи однією ногою навколо іншої.
а) 5; б) 10; в) 7; г) після 4-го у кожному періоді.
а) із-за бокової лінії; б) із-за лицьової лінії; в) з кута площадки.
а) хвилинна перерва;
б) персональна помилка;
в) технічна помилка.
а) 8 сек; б) час необмежений; в) 24 сек.
1.Скільки штрафних пробивають при отриманому фолові і зарахованому м’ячеві?
а) 1; б) 2; в) 3.
2. Який прийом виконано? (Див. мал.). 3. Який гравець порушив правила
в боротьбі за м’яч? (Див. мал.).
а) 1;
1 2 б) 2.
а) ловля м’яча двома руками;
б) передача двома руками від грудей.
4. Коли проводиться заміна гравця?
а) коли м’ячем володіє команда;
б) у будь - який час;
в) коли м’яч вийшов за межі поля.
5. Який жест судді означає “Затримка гравця”? (Див. мал.).
а) б) в)
6. Після скількох персональних фолів гравця вилучають з поля?
а) 4; б) 5; в) 7.
а) 20 сек; б) час необмежений; в) 24 сек.
Відповіді до тестів:
1 |
в |
а |
б |
г |
а |
а |
а |
2 |
а |
а |
б |
а |
б |
б |
в |