Урок "Бджолиний дивосвіт. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 4. Зв'язок множення і ділення (повторення)."

Про матеріал
Вчитель Білгород-Дністровського НВК «ДНЗ – ЗОШ І ступеня» імені С. О. Морозової Яковлева І. В.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Бджолиний дивосвіт.  Вправи і задачі  на засвоєння таблиці множення числа 4. Зв'язок множення і ділення (повторення).

Мета: закріпити знання таблиці множення  на 6, вдосконалювати обчислювальні навички учнів,

           розвивати вміння розв’язувати прості і складені задачі, розвивати логічне мислення пам’ять увагу,

 збагатити знання учнів про бджіл, виховувати інтерес до математичної науки, любов до природи, бажання допомагати комахам і оберігати їх.

Обладнання: презентація, алфавіт з пронумерованими буквами, таблиці із завданнями, індивідуальні картки, збірна модель пави.

 

Хід уроку
 

І Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

А девіз нашого уроку:

Міркуємо - …………..( швидко)!

Відповідаємо - …….. (правильно)!

Лічимо -  …………….(точно)!

Пишемо -   ……………(гарно)!

 

II.  Розвиток математичних знань.

 

 

1. Запис дати в зошитах.

 - Відкрийте свої зошити, покладіть на парти під нахилом, запишіть сьогоднішню дату.   Сьогодні

10 лютого

Класна робота

 

 

2. Математична  розминка.  Гра «Пазли» . Робота в парах.

- Як називається материк, на якому ми живемо? Яка країна на цьому материку найкраща?

- Які державні символи України знаєте7

- Які рослинні символи України знаєте?

- Крім державних та рослинних символів є тваринні, які є національним символом.

В Австралії, наприклад, це кенгуру та коала.

 В Америці - орлан.

В Єгипті - верблюд.

 А в Індії священою твариною вважається корова.

В Україні ж однією з національних тваринок є комаха …………

- Виконайте завдання від Сонечка та дізнаєтесь про цю комаху.

На запитання вчителя відповідають учні,   на парту яких потрапило сонечко.

(На променях сонечка записані завдання для учнів)

- Продовжіть речення

  1. Компонент дії додавання. (Доданок).

  2. Результат дії віднімання (Різниця).

  3. 60 хвилин - ... (Година).

 4. Сума довжин всіх сторін геометричної фігури. (Периметр).

5. Фігура, у якої є чотири сторони … ( чотирикутник ).

6. Чотирикутник, у якого всі кути прямі… ( прямокутник ).

  7. Знак, що позначає число. (Цифра).

8. Результат при множенні називаеться… (добуток ).

  9. Результат ділення. (Частка).

10. 1дм – це… ( 10 см ).

  1.  Найбільше двоцифрове число... ( 99 ).
  2.  24 години – це .... (Доба)

 

- То хто завітав до нас на урок?                                      Слайд

Так – це бджілка -  трудівниця. Її можна виявити на всіх континентах, окрім Антарктиди. Бджоли пристосувалися харчуватися нектаром і пилком, використовуючи нектар як джерело енергії, а пилок для отримання білків та інших поживних речовин.
                      

                                   

3. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми будемо виконувати вправи та розв’язувати задачі на засвоєння таблиці множення числа 4. А якщо будете уважними та спостережливими, то поповнити не тільки свої математичні знання, а ще й дізнаєтесь багато цікавого з життя бджілок.

Бесіда, мотивація.    

  •                   Іноді людину, або її дії порівнюють з природними явищами або тваринами. Згодні? Наведіть приклади (сильний, як…, маленька, як…, хитра, як…, злий, як…, вірний, як…, повільний, як…).
  •                   Люди до цього ставляться по-різному. І тільки, коли відбувається порівняння з бджілкою, це подобається всім. Наведіть приклади прислів’їв. Порівнянь про бджіл.

Бджола мала а й та працює.

 Працьовита бджілка.

Працьовита бджола має велику шану.

Яблуню за яблука люблять, бджолу за роботу.

Бджола сонечко в небі зустрічає.

Лёжа на боку не выработаешь медку.

- Тому, пропоную вам сьогодні і завжди працювати як бджілки, бо загальна робота класу залежить від працьовитості кожного з вас. Пам’ятайте слова:

«Щоб гарний результат роботи мати, треба як бджілка працювати!»

5. Каліграфічна хвилинка.

 

Щоб цифри правильно писати,

           Хвилинку каліграфії потрібно почати.

 

Гра «Зайве число»                                                                                Слайд.

- Назвіть в кожному ряду  зайве число. Запишіть ці числа. ( 8, 33, 12, 25, 20).

- Підкресліть зайве число цього ряду. (Число 8 – одноцифрове).

- На які дві групи можна розділити решту чисел? (Парні, непарні).

- Випишіть з нового рядочка парні числа.

- Кількість парних чисел підкаже вам кількість напрямів використання меду. 

( 8, 12, 20 ).

 

5. Математичний диктант.

Музична релаксація.                                                                                   Слайд.

- Створимо для нашої бджілки дорогу квітів, виконуючи завдання математичного диктанту.

- Виконавши вірно завдання математичного диктанту,  дізнаєтесь про медоносні рослини нашого краю.

1) добуток чисел 4 і 6 збільшити на 6 (30);

2) частку чисел 27 і 3 зменшити на 8 (1);

3) від добутку чисел 4 і 9 відняти 8 (28);

4) добуток чисел 4 і 4 збільшити на 5 (21).

- Увага на екран! Взаємоперевірка! Обміняйтесь зошитами.               Слайд.

Діти, не забувайте про додаткові картки, які лежать на партах.

30, 1, 28, 21.

- Квіти, з яких бджоли збирають нектар, називаються медоносними. В нашому краї – це:

Аґрус, біла акація, абрикос, вишня, гарбуз, гречка, груша, диня, слива, соняшник, кавун, малина.

 

6. Усний рахунок.

  1. Граф – схеми.                                                                                               Слайд

 

- Дівчатка, знайдіть різницю найбільшого та найменшого числа – відповіді математичного диктанту. Дізнаєтесь про кількість вилетів бджоли за день ( 30 – 1=29).

- Хлопчики знайдуть різницю між парними числами-відповідями математичного диктанту. (30 – 28 =2 ).

 

 

 

 

- У погожі дні бджола робить близько 13 вильотів, а при погіршені погоди –до 8.

Бджоли легко визначають час доби. Завжди повертаються у вулик в певний час.

- Бджола може відлетіти від вулика майже на 8км і безпомилково знайти дорогу назад.

Коли бджола повертається із нектаром, вона може нести із собою стільки, скільки важить сама.

Для того, щоб отримати ложку меду (30 г), 200 бджіл мають збирати нектар цілий день.

Народні прикмети.

- З вилітами бджілок з вуликів пов’язані народні прикмети.

Ранній виліт бджіл – на ранню весну.

Якщо бджоли рано вилітають з вулика – теплий день буде.

 

  1. Гра «Хованки»              ( Закриті віконечка)                        Слайд

Щоб дізнатися, як люди називають бджілок, потрібно виконати завдання наступної гри.

Розповідь вчителя про лікарські здібності бджіл.

Крім меду   отримуємо цінні продукти. Які використовує в медицині:

віск, квітковий пилок, прополіс, маточне молочко, бджолина отрута.

Прополіс - — смолиста клейка речовина  темно-зеленого кольору і гіркого смаку, яку
збирають медоносні бджоли з бруньок різних рослин. Легко скачується в грудочки та має приємний  специфічний запах, що нагадує запах берези. Згодом прополіс набуває темнішого, навіть чорного забарвлення і стає щільнішим, втрачаючи запах.

Квітковий пилок бджоли заготовляють, щоб годувати домашніх бджіл.

Перга -  це зібрані з пилку рослин зернинки, які бджоли змішують з медом, закладають і утрамбовують у соти.    Пергу називають “бджолиним хлібом”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Музична фізхвилинка.                   Слайд                                                                                                                                              

- Потанцюймо з бджілками.

 

ІV. Закріплення вивченого.                                                                           Слайд                                                                                                                                                      1.  Робота над задачею.

- Настав час попрацювати над задачами і дізнатися про кількість видів бджіл.

(У світі налічується близько 20 тис. видів бджіл

 

- Прочитайте записи з карток . Який запис є задачею. Поясніть свій вибір.

 

  • Мед відлили  в 3 банки , по 4 кг у кожну. (Розповідне речення)

 

  • Коли з баку відлили мед в  3  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося 8 кг меду.                          (Немає запитання).

 

  • Коли з баку відлили мед в …..  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося 8 кг меду. Скільки кілограмів меду було в баку спочатку?

                                                                (Не вистачає даних)

- Поєднайте потрібні дані й складіть задачу.

(Самоперевірка. На зворотній стороні картки текст задачі).

Аналіз задачі

Задача

Коли з баку відлили мед в  3  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося 8 кг меду. Скільки кілограмів меду було в баку спочатку?

-  Про що розповідається в задачі?

-  Чи в однакові банки налили мед?

-  Скільки було банок?

- То, що означає числа: 3, 4, 8?

-  Яке запитання задачі?

Розв’язання  задачі  диференційовано,  самостійно.

- Не забувайте про додаткові картки, хто розв’яже задачу.

 

             Розв’яжи  задачу  виразом.  Заміни запитання задачі так, щоб

             вона розв’язувалася дією віднімання.

 

Коли з баку відлили мед в  3  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося 8 кг меду. Скільки кілограмів меду було в баку спочатку?

 

 

                   За скороченим записом розв’яжи  задачу по діям. 

Коли з баку відлили мед в  3  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося     8 кг меду. Скільки кілограмів меду було в баку спочатку?

Відлили - ?, в 3 банки по 4 кг

Залишилося – 8 кг

 

 

              За скороченим записом та планом розв’яжи  задачу по діям. 

 

Коли з баку відлили мед в  3  банки, по 4 кг у кожну, в ньому ще залишилося 8 кг меду. Скільки кілограмів меду було в баку спочатку?

Відлили - ?, в 3 банки по 4 кг

Залишилося – 8 кг

План

  1. Скільки  кілограмів меду відлили?
  2. Скільки  кілограмів меду було?

 

- Діти, зачитайте відповідь до задачі ( Було 20 кг меду спочатку.).

- То ж, яке запитання можна було дібрати, щоб задача розв’язувалась дією віднімання?

- Молодці, діти. Для вас цікавинка.

 

Повідомлення

У світі налічується близько 20 тис. видів бджіл

- У світі налічується близько 20 тис. видів бджіл

 

 

 

  1. Самостійна робота.  

Робота в 4 групах.

- Працюючи в групах, ви дізнаєтесь , як розподіляється робота між бджолами у вулику з самого народження.

(Вчитель вивішує таблицю з кросвордом)                                         

 (Кожна група отримує картку з прикладами)

- Ви повинні розв’язати приклади, за допомогою алфавіту прочитати слово, тоді капітани кожної команди зачитають повідомлення.

- Якщо група виконує завдання раніше, працюйте за картками, що отримали на початку уроку.

1 гр.  2 гр. 3 гр.

4 * 6 + 4 =

27 : 3 + 2 =

42 – 2 * 10 =

4 * 9 - 13 =

3 * 4 + 21 =

3 * 7  +  2 =

2 * 9 + 13

   

 

 

 

 

 

 

 

 

(Кожна група називає слова-дії, зачитує інформацію і заповнює кросворд)

Поки капітани прикріплюють слова. Працюйте з додатковими картками.

Обовязки бджіл залежать від віку комахи. З часом тіло робочої бджоли змінюється і виконує нові функції.

З 1-го дня – чистити вулик.

З 6-го дня – годувати личинок.

З 12-го дня – будувати і ремонтувати

воскові соти.

З 19-го – охороняти вулик.

З 26-го – облітати квіти, збирати пилок

і нектар.

 

 

5. Робота з геометричним матеріалом.

Гра «Цікаві квадрати».  Робота в парах.

Різновиди вуликів.

- Різні види вуликів виготовляють люди для своїх улюбленців.

- Побудуємо і ми новий будиночок для наших друзів.                                                                                                                         

Будинки, в яких живуть бджоли – вулики.

Місце з вуликами, за якими доглядає спеціальна людина, називається пасіка.

Людина, яка доглядає за вуликами – пасічник.

Гра «Соти»                                                                                                       Слайд

- Завершується наш урок.  Покажіть ще раз свої знання   таблиці множення числа 4.                                                                    

- Допоможіть нашим друзям – бджілочкам заповнити соти медом.

 

 

 

 

-  Бджола є символом безсмертя, відродження і родючості. В Греції та Єгипті бджола була символом королівської влади. Французький імператор зробив бджолу своїм гербом.

-  А у нас на Україні люди поставили пам’ятник бджолі, у місті Тернопіль.            Слайд

ІІІ. Підсумок уроку.

  - Яку тему вивчали на уроці?

- Що ви узнали нового про бджіл.

(Перевірити завдання, що виконали додатково).

- Я сподіваюсь, що ви узнали багато цікавого, корисного, а головне, зрозуміли, що комахи потребують захисту, охорони і бережного ставлення.

- Бджоли не тільки великі працівники, але й гарні помічники людям.

У народі кажуть: « Бджола працює не для себе, а для людей.»

Тому бджіл необхідно берегти.

- Охороняючи кожну тваринку, дбаємо про красу нашої країни. Бо краса збереже світ.

ІV. Домашнє завдання.           С. 95, № 620, 621.

               Творче домашнє завдання:

              - Дізнайтеся, які ще тварини є символами України.

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку