Урок "вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 3."

Про матеріал
Презентацію підготувала: вчитель вищої категорії НВК “ДНЗ – ЗОШ І ступеня” Яковлева Ірина Вікторівна
Перегляд файлу

Хід уроку

І. Організація класу

Ось і дзвоник пролунав,
Для навчання час настав
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Ручки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний,
Чарівний, математичний!

          II. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Запис дати в зошитах.

 - Відкрийте свої зошити, покладіть на парти під нахилом, запишіть сьогоднішню дату.   Сьогодні

28 січня

Класна робота

2. Завдання –запитання.

 - Діти, сьогоднішнє число є визначною (знаменною) датою. Що саме сьогодні визначають?  Розшифруйте малюнок.

 

- Так, діти, на Землі є 6 материків.

 

 

- На думку вчених, усі материки колись були одним цілим.

 

 

 

- Цей материк називався Пангея (у перекладі з грецької – «всеземля»). А потім частини Пангеї  відокремилися.  Утворилися самостійні материки.

 

 

 

 - Один з них сьогодні святкує день відкриття.

2. Математична  розминка.  Гра «Пазли» .

- Відкриєте всі пазли і дізнаєтесь про назву цього материка.

На запитання вчителя відповідають учні,   на парту яких потрапила сніжинка.

   -   Продовжіть речення:

1. Числа при додаванні називаються…

2. Щоб порівняти два числа…

3. Щоб знайти невідомий доданок…

4. Щоб знайти периметр многокутника…

5. Фігура, у якої є чотири сторони …

6. Чотирикутник, у якого всі кути прямі…

7. Квадрат – це…

8. Числа при множенні називаються…

9. Числа при діленні називаються…

10. 1м – це…

  1.  Найменше двоцифрове число...
  2. 1дм – це..

 

 

 

 

 

Повідомлення

 

 

 

 

Минуло 195 років,  як  28 січня  була відкрита Антарктида учасниками першої  антарктичної експедиції  на човнах "Восток" і "Мирний" . Самий холодний материк планети.

 

 

 

 

Материк Антарктида – п’ятий за розміром серед усіх материків. Цей континент – найхолодніша частина поверхні Землі. З усіх боків його оточують найсуворіші моря на планеті. На ньому завжди бушують сильні, різкі вітри й заметілі, а вся територія вкрита вічним снігом і кригою.

 

3. Каліграфічна хвилинка.

 

Щоб цифри правильно писати,

           Хвилинку каліграфії потрібно почати.

 

-  А щоб краще запам’ятати сьогоднішню дату, запишемо на каліграфічній хвилинці число                                                

28.

 Якщо поміняти місцями цифри у цьому числі, то яке число отримаємо? (82).

- Запишіть це число.

                                                    

28   82

 

   Що можна сказати про ці числа?

 (Двоцифрові, парні. Одне від другого більше/менше на 54).

- Запишіть число, яке є різницею між ними.

 

28   82   54 

 

- Зменшіть  кожне з чисел до найближчого круглого числа, та допишіть ці числа.

 

    28   82   54  20   80   50

 

 - Підкресліть найменше та найбільше число                     

     28     82     54      20    80    50

 

 Повідомлення

 

Антарктида  це – найхолодніше місце на Землі. Взимку температура повітря сягає 80 градусів морозу, а влітку – 20 градусів морозу.

 

 

 

 

4. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми будемо виконувати вправи та розв’язувати задачі на засвоєння таблиці ділення на 3. А якщо будете уважними та спостережливими, то поповнити не тільки свої математичні знання, а ще й дізнаєтесь про:

 

 

 

  • Погода та природа.
  • Тваринний світ.
  • Водний світ.
  • Рослинний світ.

5. Математичний диктант.

- Виконавши вірно завдання математичного диктанту, ви дізнаєтесь, як називають Антарктиду. Запишіть тільки відповіді.

1) Перший доданок  - 20, другий доданок  -  9, сума  - … (29);

2) Частка чисел 14 і 2 (7);

3) Сума чисел: 5 і 6; (11);

4) Добуток чисел: 2 і 10 (20).

 5) Різниця чисел 22 і 20 (2).

6) Добуток чисел 3 і 5  ( 15);

7) Найбільше число третього десятка (30).

- Увага на екран! Взаємоперевірка! Обміняйтесь зошитами.

       29   7   11   20   2   15   30  

      

- Розташуйте числа від найбільшого до найменшого.

30   29   20   15   11   7   2

- Називайте числа. Читайте назву. 

 

 

 Повідомлення

Антарктида – найхолодніше місце на Землі. Материк майже весь покритий гігантським льодовиком, в деяких місцях товщина крижаного покрову досягає …

- Знайдіть різницю одноцифрових чисел – відповідей математичного диктанту і дізнаєтесь товщину крижаного покрову континенту. ( 7 – 2 = 5 )        (5 км)

6. Усний рахунок.

- Скупчення криги біля берегів Антарктиди повільно сповзають у море і створюють велику небезпеку для плавання. А що ж це таке?  Хочете дізнатися?

- Це слово сховали антарктичні сніжинки.

1. Гра у хованки.

- Виконаємо всі завдання і дізнаємось про цю небезпеку.

 

 

 

- То що ж за небезпека зустрічається у водах Антарктиди? ( Айсберги)

- Надводна частина айсберга складає лише одну десяту його об’єму, решта ховається під водою.

 

 

 

 

2. Гра «Цікаві крижинки»

-  Розмісти числа у крижинки. Поміркуй, які з них будуть кратними обом числам. Сума знайдених чисел підкаже  ширину  найбільшого айсбергу  Антарктиди. 

 ( Демонстраційний матеріал на дошці)

- А ось і крижинки, які відкололись від айсбергу.

 

 

 

                                                           Кратні 2                      Кратні 3

- Назвіть суму знайдених чисел (36).

- Найбільш великий існуючий нині айсберг йде на 200 метрів у глибину і підноситься над рівнем океану на 30 метрів. Його ширина близько 36 км.

 

 

ІІІ. Музична фізхвилинка.

 

      Гра в сніжки.

- Від крижинок стало холодно. Потрібно зігрітися. Пограємо в сніжки.

Діти співають пісню «Гра в сніжки», виконують відповідні рухи. Хлопчики «кидають» сніжку-приклад дівчаткам, дівчатка розв’язують приклад та продовжують гру.

 

 Гра «Називай відповіді швидко»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Закріплення вивченого.

 

1. Самостійна робота.

- Поки ми з вами відпочивали, мешканці Антарктиди підготували для вас завдання за підручником.

- Завдання від морського слона та від тюленя.

Команда «Морські слони»     ( 1, 2 ряд )   -  с. 89, № 572  (верхній ряд).

 

 

 

 

 

Команда «Морські тюлені»   ( 3, 4 ряд )    -  с. 89, № 572  (нижній ряд).

 

 

 

-  Переможе команда, граки якої швидше виконають завдання.

- На вас чекає сюрприз.

- Додаткова картка для учнів з високим темпом роботи:

 a

 b

   a : 3

  a  :  b

 (a + b) : 2

18

2

 

 

 

 

- Увага на екран! Самоперевірка!

 

 

 

 

 

2. Сюрпризний момент. Звукозапис «Спів пінгвінів».

-  А ось і сюрприз. (Діти слухають звукозапис)

- На вас чекали ще одні милі мешканці Антарктиди - пінгвіни.

 

 

 

 

3.  Граф – схеми.

             «Морські слони»      «Морські тюлені»

 

 

 

 

 

- Пінгвіни приготували для кожної команди граф-схеми.

- Введіть в граф-схему найбільший результат попереднього завдання і дізнаєтесь про

види  пінгвінів. (Відповідь: 17, 6 .)

- Молодці, і з цим завданням ви впоралися.

 

Повідомлення

 

З 17 видів пінгвінів планети, 6 різновидів знаходяться в Антарктиді. Найбільш типовими серед них є 2 види:  імператорські пінгвіни та пінгвін Аделі.
 

 

 

 

 

Ці птахи  не літають і гнізд не будують. Пінгвіни – вправні плавці і пірнальники. Кожного року пінгвінам доводиться проходити 90 км до місць свого гніздування, а потім повертатися назад на узбережжя з пташенятами.

Імператорські пінгвіни розмножується під час антарктичної зими. Висиджують одне-єдине яйце на своїх лапах, розмістивши його під черевом.

Пінгвін Аделі порівняно з іншими видами розмножується в самій південній частині материка. Батьки вигодовують обох дітлахів.

 

 

 

 

4.  Робота над задачею.

- Настав час попрацювати над задачами і дізнатися про водний світ Антарктиди.

Задача 573

- Прочитайте записи з екрану телевізора . Який запис є задачею. Поясніть свій вибір.

1. На торговельному майдані спорудили кілька магазинів. (Це розповідне речення)

2. На торговельному майдані спорудили 8 магазинів, на 2 зали кожний, і один магазин

на 4 зали. (Немає запитання)

3. На торговельному майдані спорудили … магазинів, на 2 зали кожний, і один магазин

на 4 зали. Скільки всього залів облаштували? (Не вистачає даних)

Аналіз задачі

-  Поєднайте всі дані і прочитайте задачу на с. 89, № 573. 

-  Про що в ній розповідається?

-  Чи однакові спорудили магазини?

-  Які магазини спорудили?

- То, що означає числа: 8, 2, 4?

-  Яке запитання задачі?

Розв’язання  задачі  диференційовано,  самостійно.

- Хто вже може розв’язати задачу?

Для сильних учнів –  розв’язати  задачу  виразом.

Змінити запитання задачі так, щоб вона розв’язувалася дією віднімання. Записати розв’язання задачі теж виразом.

З достатнім рівнем  -    розв’язати задачу по діям, а потім виразом .          

(У допомогу  скорочений запис до задачі)

8 м. по 2 з. ?

1 м. по 4 з. 

- За скороченим записом розкажіть собі, які магазини спорудили?

- Подумайте чи можна одразу відповісти на запитання?

- Про що потрібно дізнатися спочатку? За допомогою якої арифметичної дії ?

 - Про що можна дізнатися потім? За допомогою якої арифметичної дії ?

Для решти  учнів  -   розв’язати задачу по діям.

(У допомогу скорочений запис до задачі і план розв’язання.)

- Решта учнів може теж скористатися допомогою на картках.

  І гр. – 9 р. по 3 к        ?

  ІІ гр. – 18 к. 

План розв’язання

1. Скільки капустин посадили на першій грядці?

          2. Скільки всього капустин посадили на двох грядках?

- Діти, зачитайте відповідь до задачі ( всього 45 залів).

- То ж, яке запитання можна було дібрати, щоб задача розв’язувалась дією віднімання?

- Молодці, діти. Для вас цікавинка.

Повідомлення

У водах Антарктики мешкають крижані риби. Кров крижаних риб безбарвна. Вони можуть існувати в середовищі з температурою нижче точки замерзання води.

 

Цікаві факти про Антарктиду

5. Робота з геометричним матеріалом.

Гра «Цікаві квадрати».  Робота в парах.

Ви знаєте, що в Антарктиді, крім мохів і лишайників майже немає рослинності.

Тож не дивно, що в Антарктиді немає постійного населення. Антарктида – єдиний материк, який не належить нікому. Справжніми господарями материка є науковці різних частин світу. Вони вивчають і досліджують природу, клімат цього краю, проводять дослідження.

 

 

 

 

 

 

- Спробуйте й ви, діти, стати юними дослідниками.

- Перед вами завдання в парах.

 

-  Яку із фігур, зображених внизу, потрібно поставити замість крапки?

- Потрібно визначити кількість квадратів на малюнку.

  Відповідь :  6  квадратів.                          

- Що ви знаєте про квадрат?  Як знайти периметр квадрата?

- Виконайте завдання підручника :  с. 89, № 574.

- Прочитайте  завдання. Запишіть  розв’язання в зошити.

(Два учні працюють біля дошки. Один учень записує розв’язання дією додавання, інший – множенням.)

V. Підсумок уроку 

- Діти, ви гарно попрацювали, дізналися багато цікавого. Закріпили свої математичні знання. Тож, підсумуємо нашу роботу.

«Саморефлексія».

          Знаю   

Таблицю множення і ділення на … (2 і 3)

Порядок виконання дій…( у виразах)

Правила...(знаходження периметра многокутників)

         Вмію

Розв’язувати …(задачі і вирази)

Обчислювати … (периметр квадрата та прямокутника)

Працювати з … (граф - схемами)

          Ціную

Нові … (знання)

Думки … (товаришів)

Корисні… ( поради)

 

VІ. Домашнє завдання                  

С. 89, № 575, № 576

 

- Ось і закінчилась наша математична подорож Антарктидою. Ми знову в нашій рідній країні – Україні. В нашому чудовому місті – Білгороді-Дністровському. Ви майбутні господарі своєї Батьківщини. Любіть й бережіть свій Рідний край.

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку