Урок "Бережи себе та світ природи !"

Про матеріал
Сформувати в учнів екологічну свідомість, виховати бережливе ставлення до природи та екосистеми вцілому, усвідомлення себе як складової цілого світу, цінувати своє життя та здоров’я.
Перегляд файлу

Херсонський державний університет

Кафедра біології людини та імунології

 

 

Виховний захід з Основ здоров’я

Бережи себе та світ природи!

(екологічно-валеологічна  гра – казка

 для учнів 5 – 6 класів )

Сценарій позакласного заходу.

unnamed (4).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тема: «Бережи себе та світ природи!»

envday.jpg

 Мета: сформувати  в учнів екологічну  свідомість, дотримання екологічних принципів природокористування, виховати бережливе ставлення до природи та екосистеми вцілому, усвідомлення себе як складової цілого світу, цінувати своє життя та здоров’я, правильне поводження з вогнем.

 Обладнання:  маски тварин ; декорації: комиш,рогоза; презентація флори та фауни нашого краю, фотографії рідкісних видів, фломастери, ватман, сірники, музичне супроводження.

 Місце проведення: шкільний клас. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис проведеного заходу:

1.Актуальність

 Усвідомлення учнями реальної небезпеки екологічної катастрофи, яка загрожує існуванню цивілізації. Формування валеологічного світогляду та поведінки дітей, мотивацій, що забезпечать активне й свідоме залучення кожної людини до процесу творення свого здоров’я. Зберегти здоров’я, забезпечити найкращі умови для їхнього гармонійного росту і розвитку. Життєдіяльність людини безпосередньо пов’язана з навколишнім середовищем його існування. В процесі життєдіяльності людина і середовище постійно взаємодіють один з одним, створюючи систему ―людина — середовище існування!

2. Форма роботи - колективна пізнавальна гра.

 Це «Гра-казка», поринання в світ казки учнів 5 класу. Діти актори грають ролі.Ця форма роботи, на мій погляд, є цікавою, пізнавальною для учнів з метою пропаганди ідей бережливого ставлення до навколишнього середовища та піклування про своє здоров’я.

3. Мета

  Знайомити  дітей з красою та своєрідністю рідного краю. Поглиблювати  краєзнавчі знання учнів та  знання про місцеву флору та фауну. Формувати здоров’язберігаючі уміння та активну життєву позицію, прагнення  діяльності для збереження довкілля. Визначити доступні шляхи збереження природи рідного краю. Вчити дбайливому ставленню до здоров`я, як власного, так і оточуючих. Розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, та вміння  працювати колективно. Сприяти духовному зростанню учнів. Виховувати любов та повагу до рідної країни та її природних багатств, правильне поводження з вогнем та цінування самого себе.

4.Основна ідея

 Виховання стійкої пізнавальної активності з питань екологічної просвіти, розуміння того, що треба піклуватися про своє здоров’я та життя вцілому.

5.Форма проведення

 Гра-казка.

 

6.Умови проведення:

А) Попередня підготовка учнів з поданих питань.

Б) Організація класу.

В) Долучення до роботи класного керівника.

Д) Матеріальне забезпечення та організація заходу.

7.Учасники – учні 5 класу даної школи.

8. Досягнутий результат:

А) Розширення кругозору учнів, діти знайомляться з новим цікавим та актуальним в сьогоденні матеріалом.

Б) В учнів виховується здоров’я зберігаюча основа, активна життєва позиція, екологічна культура,  розвивються вміння колективної співпраці.

В) Учні продовжують розпочату роботу на уроках природознавства, основах здоров`я.

Г) Індивідуальне зростання учнів.

Д) Сприяння  сумісної колективної діяльності до формування  працездатного , кріпкого та дружнього колективу класу.

Е) Здійснюються колективні та індивідуальні подорожі з метою подальшого вивчення особливостей нашого регіону та подальшого знайомства з різноманітною природою нашого краю та її потребами в сьогоденні, розуміння правильної поведінки, щоб ненашкодити собі самому.

9.Творчі можливості

Даний проект має чималі творчі можливості для учнів. Вони  вчаться розробляти  й  впроваджувати у життя різноманітні проекти, використовувати інтерактивні методи на уроці Основи здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри - казки

Дійові особи:

  • Ведучий;
  • Кабан;
  • Хохуля;
  •  Видра;
  •  Бобер;
  •  Чайка;

                                 

Ведучий. Добрий день, дорогі учні. Я вітаю всіх, в нашій казці. Вона при­свячена одній з найбільш акту­альних тем сьогодення – підпалам заплавів річок, знищення фауни та флори нашого краю. Найдавніші письмові відомості про Конку залишив грецький історик і географ Геродот.

Конка – притока могутньої, славетної ріки Дніпро. Протікає в  у межах Олешківського та Голопристанського районів Херсонської області.

Підпали плавнів з пізньої осені до ранньої весни приносять шкоду  рослиності, тваринам, рибам які мешкають у річках, які  дуже різноманітні, рідкісні, занесені до Червоної Книги України.  Життя людини пов’язане з водою фізично й духовно. Це має значення для однієї людини й цілого народу, маленького села та багатомільйонного міста. При спалюванні сухого очерету зникають цілі екологічні групи фауни та флори нашої місцевості. Питання «Як зберегти свій край від вогню та забруднень»  стає все актуальні­шим. І ми спробуємо сьогодні дати відповідь на нього.

Не дуже давно, а десь минулої весни відбулися такі події. На озері Круглому,  на його затишних заплавах, де життя місцевих жителів протікало спокійною течією сталася страшна біда.

        На цих землях володарював Кабан – Іклан, не поспішаючи, рано- вранці гордовито прогулювався своїми володіннями.

 

Кабан: яка сьогодні чудова погода! Піду подивлюся, що в світі діється. Корінців пошукаю, місцевих полякаю!

Ведучий: а навкруги все прокидалося від зимового сну: хохулі зі своїми дітками вилазили з нірок, пташки висиджували пташенят та радували природу співом, бобри та видри купалися та грілися на очеретяній підстилці.

Кабан:  ох і наївся, треба відпочити. Гарно навкруги, а що це я таке знайшов, малесенька коробочка? Ого та це ж сірники! Оце буде весело, піду похвалюся звірятам. Дивись Хохулю, що в мене є, а в тебе такого не має!

Хохуля: ти що Іклане зовсім з глузду з’їхав? Ти ж нас тут всіх спалиш, викинь негайно, та  більше не бери!

Ведучий:  не сподобалося таке відношення до себе нашому герою. Розізлився, дуже образило Кабана те, що нікого не вразило його вихвалянння, а навпаки Хохуля засудила вчинок.

Кабан: я вам покажу свою силу та міць. Зараз буде всім гаряче.

Ведучий: а Хохуля тим часом побігла до своєї сусідки чайки, розказала про наступаючу небезпеку для них всіх та попросила

Хохуля: чаєчко, дорогенька допоможи, облети весь наш край та сповісти звірів.

Чайка: увага, увага! Кабан хоче підпалити наше озеро, показати свою силу. Рятуйтеся!

Ведучий: а тим часом Іклан поважно гуляє плавнями та грається сірниками.

Видра: не грайся, а то біда буде,  у нас діти , дім наш тут.

Кабан: я хочу щоб мене боялися!

Видра: таким вчинком ти не тільки нам зробиш погано, а й самому не буде де жити!

Ведучий: злісно слухаючи повчання сусідки Кабан ненароком запалив сірника, та так сам перелякався. Що впустив на сухий очерет, та з переляку втік.

Видра: біда! Горить наш дім, в нас тут сім’ї, рятуйтеся!

Ведучий: літаючи знервовано чайка над соїм гніздечком в передчутті біди, побачила вогонь. Та й давай швидко до бобрів – рятівників.

Чайка: рятівники допоможіть! Пожежа, згине наш дім, наші діти.

Бобер: вже вирушаємо на поміч! Зараз вогнище погасимо , і злочинця виженем!

Ведучий: не забарились рятівники, погасили вогнище та  врятували дніпровські плавні.

Звірі та птахи зібралися на суд, з підпалювачем та хвальком розбиратися.

Прийшли до нього до Кабанового будинку та й запіпеніли.

Хохуля: та ви ж подивіться будинка вже не має! Що хотів для нас і сам отримав.

Ведучий: сидить Кабан та й плаче, пробачення просить.

Кабан: простіть мене, я більше так не буду.

Видра: ти, Іклане, зробив дуже поганий вчинок. Ледве нас не занапастив і природу ледь не вбив. Немає тобі прощення.

Чайка: дякуй бобреві – рятівнику,  що сам живий залишився.

Ведучий:  відновилася природа. Вся ця історія з вчинком Кабана призабулася та пробачили мещканці озера його. Та й Іклан став добріший. Побудувавши собі нову хатинку, приймав всіх до себе хто залишився без дому. Бо він вже точно знає до чого приводять ігри з вогнем! Потрібно любити свій рідний край та берегти його!

З цієї казки кожен з вас, учні, може винести урок.

016.jpg

 

 

 

docx
Додано
15 серпня 2021
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку