Календарне планування "Біологія рослин 6 клас"

Про матеріал
Календарне планування уроків біології для 6 класу (70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних) Навчальна програма з біології для 6-9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804 Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.) Підручник за програмою для 6 класу «Біологія рослин» Автор: Остапченко, Балан Матяш, Мусієнко, Славний, Серебряков, Поліщук, Нова програма 6 клас Рік: 2014 Автор:Кива Валентина Пилипівна,учитель біології,КЗ «НВО»м.Покров.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків  біології для 6 класу

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Навчальна програма з біології для 6-9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.)
Підручник  за програмою для 6 класу  «Біологія рослин»
Автор: Остапченко, Балан Матяш, Мусієнко, Славний, Серебряков, Поліщук, Нова програма 6 клас Рік: 2014

Автор:Кива Валентина Пилипівна,учитель біології,КЗ «НВО»м.Покров.

 

6 клас

(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)

К-ть

годин

у темі

№п/п

уроку

Тема уроку

Години

Дата

  уроку

Примітка

4

 

Вступ.(4 години)

 

 

 

1

1

Біологія – наука про життя.

 

 

 

2

2

Різноманітність життя. (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

 

 

 

3

3

Основні властивості живого. Науки, що вивчають життя..

 

 

 

4

4

Методи вивчення організмів

 

 

 

10

 

Тема 1. Клітина(10 годин)

 

 

 

1

5

Лупа. Мікроскоп та дослідження клітин. Історія вивчення клітини.

 

 

 

2

6

Будова мікроскопа.  

Практична робота №1

Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. 

 

 

 

3

7

Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.

Практична робота №2

Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та її розгляд.

 

 

 

4

8

Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження 1:

Будова клітини листка елодеї.

 

 

 

5

9

Будова тваринної клітини.

 

 

 

6

10

Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин, спільні ознаки

 

 

 

7

11

Надходження речовин у клітину

Лабораторне дослідження 2:

Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї

 

 

 

8

12

Утворення нових клітин. Ріст клітин.

 

 

 

9

13

Основні положення клітинної теорії.

 

 

 

 

10

14

Узагальнення вивченого, захист проекту

« Клітина – елементарна одиниця життя»

 

 

 

8

 

Тема 2. Одноклітинні організми. (8 годин)

 

 

 

1

15

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій..

 

 

 

2

16

Шкідливі та корисні бактерії.

 

 

 

3

17

Різноманітність та значення бактерій у природі.

 

 

 

4

18

Одноклітинні еукаріоти, їх різноманітність. Евглена зелена. Лабораторне дослідження №3

Спостереження інфузорій.

 

 

 

5

19

Твариноподібні одноклітинні організми: амеба, інфузорії. Паразитичні організми, їх поширення

 

 

 

6

20

 Хламідомонада, хлорела – одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

 

 

7

21

Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми.

 

 

 

8

22

Узагальнення вивченого Міні-проект (за вибором)

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

Живі фільтри.

 

 

 

20

 

Тема 3. Рослини (20 годин)

 

 

 

1

23

Рослина – живий організм. Органи рослин.

 

 

 

2

24

Основні процеси життєдіяльності квіткових рослин: фотосинтез, живлення, дихання Дослідницький практикум

Дослідження процесу росту вегетативних органів

 

 

 

3

25

 Тканини рослин

 

 

 

4

26

Основні групи постійних тканин у рослин.

 

 

 

5

27

Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).

Лабораторне дослідження 4

будова кореня

 

 

 

6

28

Кореневі системи. Видозміни кореня.

 

 

 

7

29

Будова і функція пагона.

Лабораторні дослідження 5

будова пагона

 

 

 

8

30

 Бруньки, їх види та будова. Розвиток пагона з бруньки Лабораторні дослідження 6

будова бруньки Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки

 

 

 

9

31

Стебло осьова частина пагона, ріст в товщину, транспорт речовин Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині.

 

 

 

 

10

32

Листок – бічний орган  пагона.

 

 

 

11

33

Внутрішня будова листка, його функції(фотосинтез, газообмін, транспірація)

 

 

 

12

34

Різноманітність та видозміни вегетативних органів.

Лабораторне дослідження 7

будова цибулини, бульби, кореневища,коренеплоду

 

 

 

13

35

Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин.

 

 

 

14

36

Контрольна робота № 1

 

 

 

15

37

Квітка - орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження 8

будова квітки;

 

 

 

16

38

Запилення і запліднення квіткових рослин.

 

 

 

17

39

Суцвіття, будова, різноманітність, значення.

 

 

 

18

40

Насінина, її будова, значення частин. Поняття про класифікацію рослин. Лабораторне

дослідження 9

будова насінини; Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насінин

 

 

 

19

41

Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження 10

будова плода;

 

 

 

20

42

Рухи рослин

 

 

 

21

р

43

Узагальнення. Міні-проект (за вибором):

Листопад.

Квіти і комахи.

Рослини мандрівники.

Рослини хижаки.

 

 

 

12

 

Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин)

 

 

 

1

44

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). Лабораторне дослідження11

 Будова зелених нитчастих водоростей

 

 

 

 

2

45

Мохи, будова, різновид, значення

Лабораторне дослідження12

 Будова моху.

 

 

 

3

46

Хвощі, плауни. Папороті

Лабораторне дослідження13

Будова папоротей.

 

 

 

4

47

Голонасінні. Особливості будови.

Лабораторне дослідження13

Будова папоротей.

 

 

 

5

49

Покритонасінні (Квіткові). Особливості будови та поширення.

 

 

 

6

50

Покритонасінні. Різні систематичні групи

 

 

 

7

51

Принципи систематики і різноманітність покритонасінних Практична робота №3:

 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин

 

 

 

8

52

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Практична робота №3:

 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин

 

 

 

9

53

Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.

 

 

 

 

10

54

Значення рослин для існування життя на планеті Земля, для людини. Сільськогосподарські рослини. Практична робота

4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах

 

 

 

11

55

Міні-проект (за вибором,)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

 

 

 

12

56

Узагальнення вивченого «Різноманітність рослин» Контрольна робота №2

 

 

 

9

 

Тема 5. Гриби.

 

 

 

1

59

Поняття про гриби та особливості живлення грибів.

 

 

 

 

2

60

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Лабораторне дослідження 15 Будова шапинкових грибів.

 

 

 

3

61

Розмноження та поширення грибів. Отруйні гриби, їстівні та неїстівні. Практична робота:№5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів.

 

 

 

4

62

Мікроскопічні сапротрофні гриби: дріжжі та цвілеві гриби.

 

 

 

5

63

Хвороботворні гриби. Паразитичні гриби

 

 

 

6

64

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби;

 

 

 

7

65

Лишайники.

 

 

 

8

66

Значення грибів у природі та  житті людини.

 

 

 

9

67

Узагальнення.  Міні-проект

Гриби у біосфері та житті людини.

 

 

 

-

68

Будова та життєдіяльність організмів

 

 

 

 

 

Узагальнення (орієнтовно 2 год)

 

 

 

 

69

Будова та життєдіяльність організмів.

 

 

 

 

70

Будова та життєдіяльність організмів.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 серпня 2021
Переглядів
767
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку