Календарне планування уроків біології для 6 класу
Навчальна програма з біології для 6-9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.)
Підручник за програмою для 6 класу «Біологія рослин»
Автор: Остапченко, Балан Матяш, Мусієнко, Славний, Серебряков, Поліщук, Нова програма 6 клас Рік: 2014
Автор:Кива Валентина Пилипівна,учитель біології,КЗ «НВО»м.Покров.
|
6 клас
(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
К-ть годин у темі |
№п/п уроку |
Тема уроку |
Години |
Дата уроку |
Примітка |
4 |
|
Вступ.(4 години) |
|
|
|
1 |
1 |
Біологія – наука про життя. |
|
|
|
2 |
2 |
Різноманітність життя. (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
|
|
3 |
3 |
Основні властивості живого. Науки, що вивчають життя.. |
|
|
|
4 |
4 |
Методи вивчення організмів |
|
|
|
10 |
|
Тема 1. Клітина(10 годин) |
|
|
|
1 |
5 |
Лупа. Мікроскоп та дослідження клітин. Історія вивчення клітини. |
|
|
|
2 |
6 |
Будова мікроскопа. Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
|
|
3 |
7 |
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. Практична робота №2 Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та її розгляд. |
|
|
|
4 |
8 |
Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження 1: Будова клітини листка елодеї. |
|
|
|
5 |
9 |
Будова тваринної клітини. |
|
|
|
6 |
10 |
Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин, спільні ознаки |
|
|
|
7 |
11 |
Надходження речовин у клітину Лабораторне дослідження 2: Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї |
|
|
|
8 |
12 |
Утворення нових клітин. Ріст клітин. |
|
|
|
9 |
13 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
|
|
10 |
14 |
Узагальнення вивченого, захист проекту « Клітина – елементарна одиниця життя» |
|
|
|
8 |
|
Тема 2. Одноклітинні організми. (8 годин) |
|
|
|
1 |
15 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій.. |
|
|
|
2 |
16 |
Шкідливі та корисні бактерії. |
|
|
|
3 |
17 |
Різноманітність та значення бактерій у природі. |
|
|
|
4 |
18 |
Одноклітинні еукаріоти, їх різноманітність. Евглена зелена. Лабораторне дослідження №3 Спостереження інфузорій. |
|
|
|
5 |
19 |
Твариноподібні одноклітинні організми: амеба, інфузорії. Паразитичні організми, їх поширення |
|
|
|
6 |
20 |
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
|
|
7 |
21 |
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
|
|
8 |
22 |
Узагальнення вивченого Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
|
|
20 |
|
Тема 3. Рослини (20 годин) |
|
|
|
1 |
23 |
Рослина – живий організм. Органи рослин. |
|
|
|
2 |
24 |
Основні процеси життєдіяльності квіткових рослин: фотосинтез, живлення, дихання Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів |
|
|
|
3 |
25 |
Тканини рослин |
|
|
|
4 |
26 |
Основні групи постійних тканин у рослин. |
|
|
|
5 |
27 |
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). Лабораторне дослідження 4 будова кореня |
|
|
|
6 |
28 |
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
|
|
|
7 |
29 |
Будова і функція пагона. Лабораторні дослідження 5 будова пагона |
|
|
|
8 |
30 |
Бруньки, їх види та будова. Розвиток пагона з бруньки Лабораторні дослідження 6 будова бруньки Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки |
|
|
|
9 |
31 |
Стебло осьова частина пагона, ріст в товщину, транспорт речовин Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
|
|
|
10 |
32 |
Листок – бічний орган пагона. |
|
|
|
11 |
33 |
Внутрішня будова листка, його функції(фотосинтез, газообмін, транспірація) |
|
|
|
12 |
34 |
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження 7 будова цибулини, бульби, кореневища,коренеплоду |
|
|
|
13 |
35 |
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
|
14 |
36 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
15 |
37 |
Квітка - орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження 8 будова квітки; |
|
|
|
16 |
38 |
Запилення і запліднення квіткових рослин. |
|
|
|
17 |
39 |
Суцвіття, будова, різноманітність, значення. |
|
|
|
18 |
40 |
Насінина, її будова, значення частин. Поняття про класифікацію рослин. Лабораторне дослідження 9 будова насінини; Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насінин |
|
|
|
19 |
41 |
Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження 10 будова плода; |
|
|
|
20 |
42 |
Рухи рослин |
|
|
|
21 р |
43 |
Узагальнення. Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
|
|
12 |
|
Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин) |
|
|
|
1 |
44 |
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей |
|
|
|
2 |
45 |
Мохи, будова, різновид, значення Лабораторне дослідження12 Будова моху. |
|
|
|
3 |
46 |
Хвощі, плауни. Папороті Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
|
|
|
4 |
47 |
Голонасінні. Особливості будови. Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
|
|
|
5 |
49 |
Покритонасінні (Квіткові). Особливості будови та поширення. |
|
|
|
6 |
50 |
Покритонасінні. Різні систематичні групи |
|
|
|
7 |
51 |
Принципи систематики і різноманітність покритонасінних Практична робота №3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин |
|
|
|
8 |
52 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Практична робота №3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин |
|
|
|
9 |
53 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.
|
|
|
|
10 |
54 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля, для людини. Сільськогосподарські рослини. Практична робота 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах |
|
|
|
11 |
55 |
Міні-проект (за вибором,) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
|
12 |
56 |
Узагальнення вивченого «Різноманітність рослин» Контрольна робота №2 |
|
|
|
9 |
|
Тема 5. Гриби. |
|
|
|
1 |
59 |
Поняття про гриби та особливості живлення грибів. |
|
|
|
2 |
60 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Лабораторне дослідження 15 Будова шапинкових грибів. |
|
|
|
3 |
61 |
Розмноження та поширення грибів. Отруйні гриби, їстівні та неїстівні. Практична робота:№5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів. |
|
|
|
4 |
62 |
Мікроскопічні сапротрофні гриби: дріжжі та цвілеві гриби. |
|
|
|
5 |
63 |
Хвороботворні гриби. Паразитичні гриби |
|
|
|
6 |
64 |
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; |
|
|
|
7 |
65 |
Лишайники. |
|
|
|
8 |
66 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
|
|
9 |
67 |
Узагальнення. Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
|
|
- |
68 |
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
|
|
Узагальнення (орієнтовно 2 год) |
|
|
|
|
69 |
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
|
|
|
70 |
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
|
|