Без вірного друга — велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка)
Мета:продовжити ознайомлення учнів з казками народів світу; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, робити висновки;розвивати зв'язнемовлення, образне мислення; виховувати колективізм.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаємо,
Багато нового пізнаємо.
ІI. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Дихальні вправи
— Різко вдихніть і зведіть руки вгору.
— Повільно видихніть і опустіть руки.
— Набрати повітря у легені: вдих — видих.
— Надуваємо кульку(імітація).
2. Робота над чистомовкою (добери потрібні слова)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парі. Гра «Обличчям до обличчя»
Яке домашнє завдання у вас було? Перевіримо ми його за допомогою гри «Обличчям до обличчя». Поверніться одне до одного і перекажіть по черзі болгарську казку «Сильний лев і маленьке мишеня».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо нашу подорож країнами світу. На нашому шляху — Бірма, держава в Південно-Східній Азії на півострові Індокитай.У Бірмі є незвичайне озеро Інле, де люди живуть прямо на воді, споруджуючи будинки із бамбука на сваях. Овочі і квіти вирощують на городах, що плавають.У місті Амарапура є найбільший у світі дерев’яний міст Убейн, що був побудований у XVIII столітті з тікового дерева.
Зараз ми познайомимося з бірманською народною казкою. Прочитайте її назву.
Які події на вашу думку відбуватимуться у творі?
Прочитавши сьогодні цю казку, ми зможемо зрозуміти одне із правил дружби не тільки між птахами, але і між людьми.
Робота над казкою
Герої сьогоднішньої казки перед вами. Що ви знаєте про них?
Дослідник 1.
Ворон – великий чорний птах. У 17 столітті люди вірили, що ворони наділені надприродною силою. Тому цих птахів знищували. Але ворон – дуже розумний птах. Він наслідує різні звуки і навіть людську мову.
Дослідник 2.
Фазан – дуже обережний і боязкий птах. Його тіло вкрите яскравим, красивим, різнокольоровим пір’ям. Має довгий хвіст, який складається з 18 пір’їн. Фазан – дуже гарно бігає, стрибає, але погано літає. Живе біля водойм, у чагарниках.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.ОПРАЦЮВАННЯ БІРМАНСЬКОЇ КАЗКИ «ЯК СЕРЕД ПТАХІВ ВИНИКЛА ДРУЖБА» (с. 18 - 20 )
Виразне читання казки вчителем
А зараз уважно послухайте казку і скажіть до якого виду казок її можна віднести.
Так до якого виду казок можна віднести цей текст? І чому.
Словникова робота. Читання стовпчиків слів(згори вниз і навпаки)
Давайте разом зі мною прочитаємо слова які важко вимовляються спочатку згори вниз, а потім знизу вгору.
честь + сваритися v
ставленням - дедалі -
вражені - зацікавлено
нікчемним - випробувати
міцнішала v задоволений
— Прочитайте односкладове слово, потім — три- і чотирискладові, п'ятискладові слова.
— Доберіть синоніми до слів жалюгідним(нікчемним), перевірити(випробувати), сперечатися(сваритися).
Фізкультхвилинка
Повторне читання казки учнями «ланцюжком»
Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання
— Чому між птахами не булодружби?
— Як Фазану вдалося потоваришувати з Вороном?
— Яке випробування влаштували друзям птахи?
— Чи витримала дружба Ворона й Фазана перевірку на міцність?
Читання в особах
— Доберіть слова, якими можна охарактеризувати Фазана й Ворона: розумні, ввічливі, дружелюбні, мудрі, вірні, добрі, мають власну думку. слайд
— Чого навчає бірманська казка?
— Які прислів’я про дружбу визнаєте?
(Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися. Друга у скруті пізнають. Дружба та братство – найбільше багатство. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти)
— Складіть прислів’я зі слів: поведеш, дружбу, яку, й, заведеш, життя,таке.
Чи відповідає воно основній думці казки?
Гра «Віднови прислів'я» ( якщо буде час)
Дружба та братство — що дерево без коріння.
Скажи мені, хто твій друг, старих не забувай.
Без вірного друга — що їжа без солі.
Людина без друзів — і я скажу тобі, хто ти.
Новихдрузів май, велика туга.
Чоловік без друга — найбільше багатство.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Для того щоб підвести підсумок нашого уроку я пропоную вам гру закінчи речення…..слайд
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати казку.
VIII. Оцінювання