Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету."

Про матеріал
Мета уроку:  навчальна: сформувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету; ознайомити з правилами безпечного користування послугами мережі Інтернет;  розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів, пам’ять, увагу, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК. ;  виховна: виховувати бажання дотримуватись правил безпечного поводження в Інтернеті.
Перегляд файлу

Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.

Мета уроку:

  • навчальна: сформувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету; ознайомити з правилами безпечного користування послугами мережі Інтернет;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів, пам’ять, увагу, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі, практичні навички роботи з ПК.  ;
  • виховна: виховувати бажання дотримуватись правил безпечного поводження в Інтернеті.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери (веб-браузер), навчальні відео, леп бук, комікс.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання (бажаю Вам плідної роботи та гарного настрою)
  • перевірка наявності учнів

ІІ. Актуалізація опорних знань

На одному з уроків Ви переглядали  ілюстрації та відповідали, як вони пов’язані з інформатикою. На одному з них – було павутиння. З чим воно у Вас асоціюється? (Інтернетом). Інтернет – це глобальна, локальна або персональна мережа?

Для павука, павутиння – це життя.

А що можна сказати про комаху, яка потрапила до павутиння? (Це смерть).

Отже, якого висновку ми можемо дійти? Інтернет – це завжди користь або й небезпека? (небезпека). Завдяки Всесвітній глобальній мережі можна мати доступ до великої кількості інформаційних ресурсів. Це відкриває широкі можливості для навчання. Але Інтернет також містить багато матеріалів, які не можна вважати ані корисними, ані достовірними.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Це  пов’язане з темою нашого сьогоднішнього уроку: Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернет. На цьому уроці ми маємо сформувати уявлення про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету; ознайомитись з правилами безпечного користування послугами мережі Інтернет.

Чи знаєте Ви, що таке леп бук? Це книга на коліна. Протягом уроку ми з вами спробуємо створити таку книгу.

План вивчення нової теми

  1. Безпечне користування Інтернетом.
  2. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Безпечне користування Інтернетом.

Пропоную Вам ознайомитись з коміксом у групах та зробити висновки про небезпеки, які зустрів хлопець в Інтернеті. У Вас є 3 хвилини. (обговорення та заповнення леп буку)

  • «Ви виграли мільйон!» «Заробити купу грошей легко!» - Якщо щось здається дуже неймовірним – це обман!
  • «Ігнорувати попередження антивірусних програм! Відключити антивірусну програму» - Ніколи не ігнорувати та не вимикати антивірусне ПЗ
  • «Особиста інформація для незнайомих – Яка? ПІБ, адреса, реквізити карток, фото, місце, де було зроблено фото» -  Не надавати свою особисту інформацію незнайомим.
  • «Негайно приїжджай!» - Ні в якому разі не зустрічатись з незнайомими!

Молодці! Усі ми змалечку навчаємося правил безпечної поведінки вдома, у навчальному закладі, на вулиці. Ми знаємо, як важливо бути пильними та стежити за своїми речами. Ті самі принципи діють і в мережі, але замість особистих речей ми повинні пильнувати нашу особисту інформацію та доступ до своїх облікових записів у мережі.

Речі, цінні для нас, можуть зацікавити і зловмисників, тому треба захищати їх. Пропоную переглянути відео. Будьте уважні, те, що ви побачите та почуєте допоможе Вам виконати наступне завдання.

Відео «Захист особистих даних. Створення надійного пароля»

А тепер потрібно виконати завдання під назвою «Пароль за 120 секунд». У конвертах Ви знайдете 15 різноманітних символів, з яких Вам потрібно скласти надійний пароль. Ви обираєте потрібний символ та наклеюєте його на чистий аркуш паперу. Час пішов!

 Давайте розташуємо Ваші паролі на цій шкалі. Зелений колір – надійний пароль, жовтий – середня надійність, червоний – ненадійний пароль.

 У відео Ви почули пропозицію, користуватись фразами-паролями. Поміркуйте вдома, яку фразу Ви могли б використати та який пароль створити.

 Давайте тепер переглянемо відео «Як розпізнати справжній сайт чи шахрайський? Правдиве повідомлення чи ні?»

Отримавши певне повідомлення чи відкривши сайт, завжди перевіряйте, чи вони справжні.
Зокрема, завжди ставте собі наведені запитання:
Чи відповідає URL-адреса сайту його назві та заголовку?
Чи починається URL-адреса сторінки з префікса https://, перед яким відображається значок зеленого замка? (Це вказує, що з’єднання безпечне та зашифроване).
• Чи пропонується в листі щось безкоштовне? Безкоштовний сир буває лише в мишоловці.
• Чи просять вас указати особисту інформацію?

Складаємо до леп буку – в конверти ці ілюстрації.

 

  1. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету

Оскільки всі мають можливість розміщувати в мережі будь-які свої повідомлення і коментарі, слід навчитися критично оцінювати відомості, їх правильність та актуальність.

Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в надійності поданих матеріалів.

Послухайте історію: Бабуся побачила рекламу чаю, який лікує серце. Онука вирішила це перевірити та перейшла до офіційного сайту виробника, на якому було написано, що чай дійсно лікує. Але перевіривши інформацію на інших ресурсах, виявила, що це – обман. Яким чином онука перевірила достовірність інформації?

Правило трійки!!! Перевір хоча б у трьох різних джерелах!

Вклеїти до леп буку!

Вправа  для зняття напруги

V. Засвоєння нових знань

Повторення правил роботи за комп’ютером  Гра «так» «ні». Пропоную відповідати англійською.

  1. Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см. (Так - True)
  2. Можна торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора? (Ні - False).
  3. Робоче місце має бути чистим. (Так - True).
  4. Руки повинні бути чистими і сухими? (Так - True).
  5. На робоче місце можна приносити їжу та напої? (Ні - False).
  6. Час безперервної роботи за комп’ютером має перевищувати 15 хв? (Ні - False).
  7. При виникненні незвичайної ситуації з комп’ютером негайно повідом учителя (Так - True).
  8. Можна вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя. (Ні - False).

Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

 

За кожним компьютером є завдання – це питання, на які потрібно знайти відповідь та записати у аркуші. Перевірити інформацію, використовуючи правило трійки!

Практична робота

Завдання

Виконання завдання

1

Назвіть місто, в якому знаходиться найдовша центральна вулиця Європи?

Відповідь:

Назва сайту: 

1.

2.

3.

2

Назвіть найбільше озеро України.

Відповідь:

Назва сайту: 

1.

2.

3.

 

VІ. Підсумки уроку

Рефлексія

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що найбільше запам’яталося на уроці?
  • Яке завдання було найскладнішим?

Оцінювання знань та вмінь учнів.

VІІ. Домашнє завдання

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
22 січня
Переглядів
1105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку