Урок № 12 29.11.2021р.
Тема уроку: Безпечна робота в Інтернеті
Цілі:
формування предметних компетентностей:
формування ключових компетентностей:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: авторські презентації «Безпечна робота в Інтернеті», «Казка про Скріпочку»; ребуси; завдання для роботи у малих групах; паперові автарки, ніки, клубочок, картки самооцінювання, ілюстрації до казок, м’яка іграшка, клей, скріпки, фліпчарт, відео «Про безпеку в Інтернеті», авторМигаль Т.М.)
Тип уроку: розвиток компетентностей
Хід уроку:
І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
1.1. Привітання.
Добрий день, шановні гості!
Раді Вас вітати.
Ми покажемо роботу
У 3-А класі.
1.2. Вправа «Психологічна настанова»
1.2.1.Тож, другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок, гарний день
Нашу зустріч розпочнем!
1.2.2. Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
2.1. Вправа «Очікування»
- Я сподіваюся…
- Я чекаю…
- Я очікую…
2.2. Повторення правил з БЖД.
2.2.1. Сюжетно-рольова гра.
(У клас забігає дівчинка Пеппі, яка сідає на парту, розкидає зайві речі - булочку, сік, м’яку іграшку. Учитель запитує учнів, які правила порушила гостя в комп’ютерному класі. Пропонує Пеппі та дітям зіграти в гру «Правильно-неправильно).
2.2.2. Вправа «Правильно-неправильно»
В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)
За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п’ятдесят! (так)
Голова болить моя, потерплю годину я! (ні)
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)
2.2.3. Вправа «Логічний дайвінг»
Розгадати ребуси. Робота в парах. (Додаток 1)
2.2.4. Вправа «Павутинка»
Діти стають у коло. Учитель бере клубочок з ниток, пропонує уявити дітям, що це інформація. Потрібно передати його тому, з ким би хотів поділитися інформацією. Таким чином наочно створюється комп’ютерна мережа. Комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними - користувачі.
ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ
3.1. Тема уроку «Безпечна робота в Інтернеті»
Завдання: вивчити правила безпечної роботи в мережі, щоб не наразити себе на небезпеку.
Оцінювання: картки самооцінювання
3.2. Бесіда (авторська презентація. Додаток 2)
Релаксація (вправа для очей)
Всі ми добре потрудились -
Оченятка притомились.
Гляньте вправо, (не повертаючи голови)
Гляньте вліво,
Вгору й вниз дивіться сміло.
Очкам слід ще станцювати (кругові рухи)
І лиш потім працювати.
3.3. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення
3.3.1. Вправа «Казка про Скріпочку» (Додаток 3)
Жила собі дівчинка Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки їй подарували комп’ютер та підключили до мережі Інтернет. Тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.
(Учням пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку, сердечко).
Спілкуючись в мережі з друзями, вона одного разу отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старший від неї.
На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріпочка уявляла, що новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. (Учням пропонується зробити зі скріпочки квітку). Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це зовсім не турбувало її, адже новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося – це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому.
Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учням пропонується повернути скріпочку в первинну форму).
3.3.2. Вправа «Знайди помилку» (Додаток 4)
Потрібно пригадати зміст казки і вказати на помилки, яких допустив головний герой.
Червона шапочка (дівчинка розпочала розмову з незнайомцем).
Колобок (довірливо розповідав перехожим інформацію про себе та свою родину).
Семеро козенят (Не послухались дорослих і розпочали розмову з незнайомцем).
3.3.3. Робота в малих групах (Додаток 5)
Група «Абак»
Завдання: визначити, скільки різних за розміром квадратів заховалося на хустинці-головоломці.
Група «Браузер»
Завдання: скласти сенкан на тему «Безпечний Інтернет», використовуючи слова Інтернет, павутина.
Група «Процесор»
Завдання: створити інфографіку «Правила безпечного Інтернету для дітей».
Група «Сканер»
Стем завдання: дослідити значення слова «нетикет».
Скласти правила «нетикету».
Група «Флешка» (гості)
Завдання: створити інфографіку «Правила безпечного Інтернету».
Руханка
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=WE1EsSuhCd8
3.3.4. Практична робота
Вправа 1 (завдання за посиланням)
https://wordwall.net/uk/resource/10456627/безпечний-інтернет
Вправа 2 (завдання за посиланням)
https://wordwall.net/uk/resource/22191116/мережа-інтернет-3-кл
IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП
4.1. Підсумок
Гра «Правила безпечної поведінки в Інтернеті»
Мої правила безпечної поведінки |
Так чи ні? |
1. Якщо я дізнаюся про інформацію, яка змушує мене почуватися некомфортно, я одразу розповім про це батькам або вчителю. Мої батьки знають, з ким я спілкуюся в Інтернеті |
Так |
2. Я ніколи не погоджуся зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтернеті, без згоди батьків. Якщо в мене призначена зустріч, то це буде людне місце, і я запрошу із собою когось із батьків |
Так |
3. Я ніколи не надішлю своє фото людині, з якою познайомився в Інтернеті, не порадившись із батьками |
Так |
4. Я буду відповідати на листи чи прохання від незнайомих людей |
Ні |
5. Я буду надавати інформаціїю про себе (ім’я, вік, адреса, номер школи, місце роботи батьків) без дозволу батьків |
Ні |
4.2. Продовжити речення:
4.3. Оцінювання (самооцінювання)
4.4. Педагогіка партнерства
Перегляд з батьками (посилання на відео надіслано у групу Viber)