Урок ": Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Збалансоване харчування. Харчові добавки."

Про матеріал
Мета уроку: охарактеризувати їжу як джерело енергії, типи поживних речовин, cформувати знання про хімічний склад сучасної продукції, поняття харчові добавки: «консерванти», «барвники», «підсолоджувачі» та їх вплив на організм людини; розвивати навички здорового способу життя, логічне мислення і творчий потенціал учнів; удосконалювати вміння працювати в групах; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

ОСНОВИ  ЗДОРОВ’Я   8  КЛАС.

Тема  уроку:  Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Збалансоване

харчування.  Харчові добавки.

БІОЛОГІЯ   8  КЛАС. 

Тема  уроку:  Харчові  та  енергетичні  потреби  людини.

Значення  збалансованого   харчування  для  збереження  здоров’я.

Мета уроку: охарактеризувати їжу як джерело енергії, типи поживних речовин, cформувати знання про хімічний склад сучасної продукції, поняття харчові добавки: «консерванти», «барвники», «підсолоджувачі» та їх вплив на організм людини; розвивати навички здорового способу життя, логічне мислення і творчий потенціал учнів; удосконалювати вміння працювати в групах;  виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових  знань

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, роздавальні  картки.

 

 ЕПІГРАФ  УРОКУ:                                        

                                                                   Хто сто років хоче жити, 

                                                                   Тому  харчуватися треба вміти

                                                                             (Усна народна творчість)

                                      Хід  уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ.

 Формування   робочого  настрою – «Налаштуймося   на  урок!» 

 Методичний  прийом  «Вірю -  не  вірю».  Вчитель   біології  ставить   питання: «А  чи  можливо  таке,  що  наш  урок  сьогодні  будуть  проводити   два   викладача?»  (Вислухати   відповіді).  Так, наш  урок  буде  сьогодні   незвичайним - його  будуть  вести  два  вчителя. Такий  урок  називається  інтегрованим. Біологія  та основи здоров'я…  Ці науки завжди йдуть разом – доповнюючи одна одну. Ми сподіваємося на плідну роботу та співпрацю

Малюнково-віршоване  вітання.

Вчитель :     Хлопчики милі мої і дівчата.

                                            Щирою посмішкою я вас вітаю,

                                            Доброго настрою на весь день бажаю.

                                            Хай на милих ваших личках

                                            Привітні розцвітуть усмішки.

                                            Вліво, вправо поверніться

                                            І сусідам посміхніться.

                                           За руки один одного візьмем –

                                            І дружно привітаємось –

                                            Добрий день!

Прикріплюємо на дошці смайл     “Радість”  і  бажаємо всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.

 

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ   ОПОРНИХ   ЗНАНЬ  УЧНІВ   Й  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ

     ДІЯЛЬНОСТІ.

 

1. Гра  «Так  чи  ні?»

Вчитель:      

1. Вам   корисно  їсти  тільки  макарони?

2. Ви  повинні  їсти  9  разів  на  день?

3. Ви  повинні  об’їдатись   печивом  і  зефіром?

4. У  вашій  їжі  повинні   бути  присутні  овочі  та  фрукти?

5. Ви  повинні  їсти  різноманітні   продукти?

6. Корисно  їсти  смажену  масну  їжу?

7. Ви  повинні  їсти  свіжу  їжу?

 Вч. основ  здоров’я:

                             І  який  ми  висновок  можемо  зробити?

                             Так, отже,  людям  корисно їсти різноманітні  свіжі 

                             продукти:молоко, рибу, м'ясо. Не  можна вживати якийсь один

                             продукт,  бо  тоді  наш організм не отримає потрібних  йому 

                             речовин. Треба їсти більше овочів то фруктів, тому що там багато       

                             вітамінів. А  надмірне  вживання  солодощів   шкодить  зубам

                             і  шлунку.

2. Вправа  «Мікрофон» :

Вч.  біології:

-   Для чого людина їсть?

-   Як  ви  думаєте, яка  їжа  корисна?

-   А  чому  кажуть:  « Помірність в їжі корисніше   ста лікарів»?

 

ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ    УРОКУ, спільне  з  учнями  визначення  мети і  завдань уроку.

 

Вч.основ  здоров’я: 

Як  ви, діти, зрозуміли, сьогодні  на  уроці  мова   буде  йти   про  харчові  потреби  людини, про    корисність   їжі,   про  її  безпечність  і   збалансованість.

 

ІV. Засвоєння нового матеріалу

1. Енергетичні потреби організму. Типи поживних речовин.

Вч.  біології:

 Чи  може  машина   або  літак  зрушити   с  місця    без  палива?

Так  само  і  людина.  Щоб  рости, бігати, вчитись, працювати, необхідна

енергія. Звідки  вона  береться? (вислухати  відповіді  учнів )

 

Вч.  основ  здоров’я: 

Так, енергія  виробляється    організмом  із   їжі.  Їжа  -  джерело  енергії.

Завдяки  їй  наш  організм  підтримує  постійну  температуру  тіла. Їжі  потрібна

організму, як  будівельний  матеріал. На  будвництві  будинку  використовують

різні  будівельні  матеріали. Наша  їжа  також  не  однакова  за  своїм  складом

і  значенням  для  організму.

 

Вчитель:

Для нормального перебігу процесів життєдіяльності організму людини необхідно постійне надходження поживних речовин  органічних (білків, вуглеводів, жирів тощо) та мінеральних (солей, води тощо), які входять до складу різноманітних харчових продуктів тваринного й рослинного походження.

 

2.  Робота  в  групах

Діти об’єднуються в групи за порами року. Кожна група отримує картки, на яких зображені продукти харчування. Завдання — розповісти про харчову цінність цього продукту.                            

3. Вправа «Мікрофон»

Вчитель: 

Учені підрахували, що протягом доби в людському організмі масою 70 кг:

 розкладається 125 г білків, 70 г жирів, 450 г вуглеводів із вивільненням 12 600 кДж енергії;

 поглинається 460 л кисню та виділяється 403 л вуглекислого газу;

 гине й змінюється 450 млрд еритроцитів, 22–30 млрд лейкоцитів, 270–430 млрд тромбоцитів;

 гине та відновлюється 50 % епітеліальних клітин шлунка та кишечнику;

 серце проштовхує від 10 до 70 тисяч літрів крові;

 у вени надходить близько 14 кг лімфи;

 передсердя й шлуночки скорочуються 86 400 разів;

 здійснюється 23 040 дихальних рухів;

 через легені проходить 11 520 л повітря;

 через травну систему всмоктується 7–9 л рідини;

 утворюється та виділяється з організму 1,3–1,5 л сечі;

 випаровується через легені 0,4 л води та разом із потом — 0,5 л.

Запитання учням

-  Від чого залежать енергетичні витрати людини?

(Відповіді учнів записуються на дошці, а потім аналізуються.)

Методичний  коментар:   Очікувана відповідь учнів:

енергетичні витрати залежать від віку, статі, зросту, ваги, фізичного навантаження, ттипу ВНД та решти чинників.

Фізкультхвилинка 

Гнуть  що  сили  вороги                           -  Нагнутися , руки  торкаються пальців

                                                                           ніг

Рідну  неньку  до  землі.

А  вона  росте, росте                                 - Розігнутися, руки  тягнути  догори

Вгору  тягнеться,  цвіте. 

Ось  так!!!                                                     - Оплески…

Вч.  основ  здоров’я:

4. Рішення  Головоломки.

Великий  Гіпократ   сказав…

ЛЮ   Ю   НА   ЗІ   РОД   ХО   Є   БИ   ЗДО   ХВО   ВО

                                                                                                          Ю

   ДИ    ЖЕ    НА   ДЯТЬ  ЖУ   ПРИ    ТЬСЯ  РО   РО  ВСІ        

(«Людина народжується здоровою, усі хвороби приходять з їжею» .) Що  він  мав  на  увазі? (вислухати  відповіді  учнів)

Вчитель:

Роль їжі в збереженні здоров'я дуже велика. їжа має безпосередній вплив на працездатність, розумовий та фізичний розвиток, тривалість життя людини. Але харчування немовби злилося з нашим життям, сховалося в ньому, розчинилося, замаскувалося. Ми їмо, майже не помічаючи, як це робимо, так само, як не помічаємо власного дихання. Однак їжа впливає на тіло, тіло впливає на дух і, врешті-решт, правильно кажуть: «Ви є тим, що ви їсте!»  Відомий вчений Поль Брегт, вивчаючи людину зробив таке порівняння: «Людина це сума їжі, яку вона вживає». Як ви можете пояснити таке  порівняння ? (вислухати  відповіді  учнів)

Цікавинка  (проекція  на  екран)

Витрати енергії в дитячому віці у 1,5–2 рази вищі, ніж у дорослих. Діти у віці 7–10 років витрачають 70–60 ккал на кг, а дорослі — 35–40 ккал на кг.

Вчитель: 

Багато хто думає, що правильне харчування — це особливий раціон, при якому виключаються всі шкідливі продукти. Однак це хибна думка, адже якщо ви виключаєте зі свого раціону шкідливі продукти, то ще не забезпечуєте його повноцінність.Збалансоване раціональне харчування полягає у підтриманні необхідної кількості мікроелементів і вітамінів, які організм не може синтезувати, тому вони повинні надходити разом з їжею.

У  людей різні харчові звички і смакові вподобання. Одні є прихильниками домашнього харчування, інші поспішають поїсти в кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламовано і має привабливу упаковку. Комусь більше подобаються молочні продукти, а хтось «терпіти їх не може». Одні люди вживають м’ясо, а інші пропагують вегетаріанство. Дехто з вас любить овочі та фрукти, а деякі діти вживають некорисні напої, штучні продукти: ковбаси з сіллю та консервантами, чіпси, смажені пиріжки, концентровані бульйони, есенційоване морозиво, імпортний, не зовсім якісний шоколад. Багатьох підлітків приваблюють яскраві пакети і пляшки. Але за красивою етикеткою можуть ховатися некорисні, а інколи й небезпечні для здоров’я речовини.

5. Малювання малюнка «Що я люблю їсти» Вч. основ  здоров’я:

Ми всі полюбляємо смачно поїсти. Візьміть аркуш і намалюйте те, що вам найбільше подобається, яка страва. 

Методичний  коментар. Учні по черзі показують малюнки і коментують, що вони люблять  і  виконують  вправу  «Світлофор»,  вивішуючи  свої  малюнки

у  секторі  з  червоним  світлом (шкідливі   продукти)    або з  зеленим  світлом

(корисні  продукти).

Інформаційне повідом« Хвороби, до яких призводить незбалансоване харчування».

V. ПІДСУМКИ  УРОКУ.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грейцер Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
9 жовтня 2019
Переглядів
1235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку