Тема уроку: Безпека в побуті.
Мета уроку:
Навчальна:
Розвиваюча:
Пізнавальна:
Виховна:
Тип уроку: засвоєння навичок й умінь
Форма проведення: урок з елементами тренінгу.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Привітання).
Добрий день. Я дуже рада бачити вас усіх красивими, бадьорими, здоровими та готовими до праці.
Скласти епіграф до уроку. "Мій дім моя фортеця".
-Як ви це розумієте?
1.Вправа на взаємопізнання. Тому, як завжди, ми почнемо урок зі взаємопізнання. Продовжити фразу " Дім моєї мрії це...." (учні поколу продовжують фразу)
ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів.
1. Бесіда:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя.
Отже, ми вже визначилися, що більшу частину свого життя проводимо вдома .
Дім – це місце, про яке завжди згадуватимеш з теплотою, адже тут ти зростаєш, оточений дорогими для тебе людьми і пам'ятними речами. Колись, приїхавши в гості до батьків, розповідатимеш вже своїм дітям. Щоб залишилось якнайбільше приємних спогадів, треба вчитися правильно користуватися всім, що є в твоєму домі: комунальними зручностями, електричними і газовими приладами, звісно, з дозволу і під наглядом дорослих.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Слово вчителя.
Тема нашого сьогоднішнього заняття, як ви вже зрозуміли, «Безпека в побуті». На ньому ми повинні навчитися визначати небезпечні ситуації, які можуть виникнути в побуті також навчитися приймати рішення, як їх усунути, ознайомитися з поняттями «комунікації», отримати знання для розвитку навичок безпечного користування електричними приладами, водогоном, газовою плитою. А також ви дізнаєтесь багато корисного про важливий і вкрай необхідний елемент нашого життя, який назвете наприкінці уроку. Бажаю Вам успіхів та задоволення від роботи!
V. Вивчення нового матеріалу.
Робота в групах «Комунікації»
Об’єднатися в трійки. Двоє беруться за руки. Вони — будинок. Один заходить усередину. Він — господар. За командою «Будинок» будинки міняються місцями. За командою «Господар», господарі міняються місцями. За командою «Землетрус» усі міняються місцями. Міняються і обєднуються у будинки по декілька мешканців поки не сформують 3 групи.
Отже, комунікації які є у нашому домі і полегшують нам життя можуть нести небезпеку, якщо ними неправильно користуватися. А щоб цього не сталося треба вивчити правила поводження з електрикою, газом, водогоном та побутовою хімією.
Робота в групах, взаємонавчання
– група «електрика»;
– група «газ»;
– група «вода»
– група «хімія».
Слово вчителя: «У кожному будинку бажано мати всі комунальні вигоди — електрику, газ, водогін. Жодна оселя не обійдеться й без препаратів побутової хімії. Добре, коли в одному домі живуть фахівці з усіх питань. Поселіться в будинки по чотири. У кожному будинку має жити фахівець з електрики, газової служби, сантехнік і хімік. Поділіться з іншими мешканцями будинку своїми знаннями і вміннями.
VI. Закріплення знань учнів
Отже, всі комунальні вигоди нам скоріше друзі чи вороги? Давайте розберемось всі разом , а допоможе нам у цьому презентація і фахівці в цій галузі , які знаходяться у будинках. Почнемо з електики....
Додаткові завдання, які вчитель ставить в ході обговорення.
Ситуаційні завдання
Як діятимеш, якщо:
– у ввімкненому в розетку телевізорі щось затріщало та зникло зображення?
– у настільній лампі перегоріла лампочка?
Запитання:
– Назвіть небезпечні ситуації, що можуть виникнути в житловому будинку.
– Що робити, коли в кухні чути запах газу?
– Що треба зробити, якщо протікає батарея теплової мережі?
– Де знаходиться вентиль, що перекриває водогін?
VIІ. Повідомлення домашнього завдання.
VIІI. Підсумки уроку.
Кожен з учнів висловлюється про що він дізнався на уроціі проклеює аркуш .
Додатки до уроку
Додаток № 1
Дія електричного струму на людину
На початковій стадії розвитку електротехніки електричний струм як чинник небезпеки не розглядали. Але збільшувалася напруга і потужність джерел електричної енергії, поширювалося їх використання. Почастішали нещасні випадки від дії електричного струму.
Подальше вивчення проблеми ураження електричним струмом та його впливу на людину дало змогу розрізняти такі види дії струму:
Різноманітність дії електричного струму на людину може призводити о негативних наслідків, тобто до електричних травм - пошкоджень , спричинених впливом електричного струму або електричної напруги.
Електричні травми умовно поділяють на два види:
Додаток №2
Загальні відомості про природний і зріджений гази
У нашій країні як паливо використовують природний і зріджений гази (вуглеводневі). Майже в кожній квартирі чи будинку встановлено газові плити, водонагрівачі, опалювальні печі або котли.
Щоб газ приносив людям лише радість і тепло, кожний член сім’ї, починаючи зі шкільного віку, мусить знати й суворо дотримуватись правил безпечного користування газом, знати, до яких наслідків призводить їх порушення.
Зріджені гази в резервуарах і балонах перебувають у рідкому стані під тиском власної пари. За підвищення температури вони переходять у газоподібний стан.
Природний газ майже вдвічі легший за повітря, тому за витікання з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах приміщень.
Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється запах гнилої капусти.
Запам’ятайте, що газ, яким користуються в побуті, є займистою речовиною, і порушення правил користування ним, може призвести до виникнення пожежі.
Додаток № 3
Водогін.
При проектуванні систем водопостачання та каналізації необхідно впроваджувати найбільш прогресивну технологію і устаткування для підготовки та подачі води, відведення та очистки промислових стоків, забезпечувати найменшу забрудненість стічних вод, можливість утилізації та використання відходів виробництва.
Норма витрат води на пиття та побутові потреби зі значним надлишком тепла на одну людину в один день повинна становити 45 л, а в інших цехах та відділеннях - 25 л.
Не допускається з'єднання мереж господарсько-питного водогону з мережами спеціальних виробничих та протипожежних водогонів, що подають непитну воду.
Усі стічні води спускаються в міську каналізаційну мережу. Зливання в каналізаційну мережу відпрацьованих розчинів кислот, лугів, електролітів та інших хімічних речовин допускається лише після їх нейтралізації та очищення.
ТепломережаЯк магістральні, так і міські, внутрішньоквартальні та дворові газові мережі здебільшого прокладають під землею безпосередньо на сплановане і підчищене дно траншеї. За винятком особливих випадків (скельна основа, розріджений, торф'янистий ґрунт тощо) спеціальна основа під газопровід не влаштовується.
Інші типи прокладання газопроводів використовуються обмежено: над землею - на території промислових підприємств; по стінах будинків - на промислових підприємствах, у дворах на внутрішньоквартальних територіях; на спеціальних опорах - в особливо несприятливих кліматичних умовах; над водою і під водою - через водні перешкоди; у футлярах - під автомобільними й залізничними дорогами, трамвайними коліями; в прохідних колекторах. Спосіб прокладання тепломережі визначається конструкцією теплової ізоляції трубопроводів.
Для монтажу теплових і газових мереж використовують водогазопровідні, безшовні та електрозварені сталеві труби з вуглецевої і легованих конструктивних сталей. Неметалеві труби в системах теплогазопостачання застосовують мало. Труби з'єднуються зварюванням, а з встановленою на них арматурою - переважно за допомогою фланців. Тому можливість застосування тієї чи іншої арматури, що відрізняється від передбаченої проектом, визначається нормою її герметичності і погоджується з проектною організацією.
Додаток № 4
Основні вимоги безпечної експлуатації