Урок. "Безпека в побуті. Як вберегти себе від пожежі "

Про матеріал

В даній розробці обговорюється тема з дітьми щодо запобігання пожеш.Порядок дій при виявленні запаху газу.Порядок дій у разі вибуху газу та пожежі в приміщенні. Правила поведінки при отруєнні газом. Та багато цікавих завдань роботи в групах.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Урок з навчального предмету

« Основи здоров'я» 4 клас

Тема: Безпека в побуті.

Правила безпечного користування                    газовими приладами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Вчитель: Апанасенко Ольга Анатоліївна

 

 

 

 

 

Тема: Безпека в побуті. Правила безпечного користування газовими приладами.

Мета: ознайомити учнів з безпечними умовами в побуті; сформувати поняття про небезпечні ситуації, що можуть виникнути через неправильне поводження з газовими приладами; виробити правила безпечного поводження із цими приладами; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: таблиці із зображенням газових приладів.

 

 

Хід уроку

I Організаційний момент.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Щоб ви змогли здогадатися, про що йтиметься на уроці, я вам підкажу:

Зараз він є практично в кожному домі.

Він допомагає мамі готувати обід.

Він обігріває квартиру.

Він – наш помічник у побуті.      (Газ)

 

ΙΙ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • У повсякденному житті нам можуть загрожувати різні небезпеки. Щоб знайти вихід із критичної ситуації, необхідно знати, звідки може виходити загроза нашому життю і здоров’ю. Сьогодні ми повторимо правила безпечного поводження з газовими приладами, дізнаємося, як надати першу допомогу.

 

Вправа «Асоціативний кущ»

  • Ваші асоціації до слова «Газ»

 

 

Фронтальне  опитування:

         Для  чого  людина  придумала  обігрівачі?

         Як  уникнути  біди при  користуванні обігрівальними  приладами?

          Чи  можна  палити  в  грубці  будь – чим?

          Чи  є  пустощі  з  вогнем небезпечними?

 

III. Розповідь вчителя.

Усі ви,мабуть, не раз бачили блакитне полум’я, на якому готують їжу, яким обігрівають печі і каміни. І, звичайно, знаєте, що це газ. Уже багато років газ використовується у побуті. Він приносить багато користі, але поводитися з ним треба обережно. В  нашій країні як паливо широко використовується газ. Майже в кожній квартирі встановлено газові плити, водонагрівачі, опалювальні печі чи котли.

Щоб газ приносив людям лише радість і тепло, кожний член сім’ї, починаючи зі шкільного віку, мусить знати і суворо дотримуватись правил безпечного користування газом, знати, до яких наслідків призводить порушення цих правил.

Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при витоку з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах приміщень.

Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється запах гнилої капусти.

Запам’ятате, що газ, яким користуються у побуті, є горючою речовиною і порушення правил користування ним може призвести до виникнення пожежі.

 Для попередження виникнення пожежонебезпечної ситуації потрібно правильно користуватися побутовими газовими приладами.

 Найперше слід знати: (говорять учні)

 

  1. Газ – легкозаймиста речовина. Від найменшого вогника чи навіть іскринки він вмить займається і починає горіти.
  2. Газ – невидимий, і якщо він витікає. Не можна визначити, скільки його є в приміщенні, потрібно провітрити, відчинивши вікна і двері.
  3. Газ – отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.

 

Разом. З газом треба поводитися обережно! ( показ мультика)

Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:

         Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.

         Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш.

         Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.

         – Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.

          Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.

          Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.

 

      Порядок дій при виявленні запаху газу:

Ні в якому разі не використовуй сірники, запальнички та інші джерела відкритого вогню;

 

– не вмикай світло та будь-які електроприлади; не користуйся електродзвінками квартир;

 

не використовуй телефони з дисковими номеронабирачами;

негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани на плиті;

 

відчини вікно і двері, створивши протяг для провітрювання приміщення;

виклич аварійну службу газу за телефоном 104 і залиш приміщення.

 

 Порядок дій у разі вибуху газу та пожежі в приміщенні:

         негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани подачі газу перед ними;

 

терміново повідом аварійну службу газу за телефоном 104;

 

          негайно повідом пожежну охорону за телефоном 101;

 

якщо є постраждалі – виклич швидку медичну допомогу за телефоном 103.

Правила поведінки при отруєнні газом:

         відчини вікна, двері;

 

         потерпілого необхідно винести на вулицю і розстебнути одяг на грудях. На голову покласти холодний компрес, а до ніг – грілку, оббризкати обличчя холодною водою, дати понюхати нашатирний спирт, напоїти міцним чаєм, кавою.

 

Гра «Відгадай і доведи»  (що  це  помічники  людини)

(помічники вчителя читають загадку, а учні відгадують)

 

По  дроту  ходить,  пітьму  розводить. (Електрика)

 

 Що дім  освітлює  щоднини,

Без  полум я  вечерю  зварить,

Працює  в електромашинах,

А  необачних  сильно  вдарить.  (Струм)

 

Ну,  та  й  плитка  в  нас  чудова!

Не  потрібні  плитці   дрова.

Встане  мама  вранці – рано,

Лиш  поверне  вгору  крана,

Сірником  терне  – і  враз

Загориться  в  плитці … (газ)

 

 В  коробці  спочивають

Хлопці – наче  близнюки,

В  них  коричневі  голівки

І   зовуть  їх …  . (сірники)

 

 

  • Послухайте вірш. Якою є головна думка цього вірша?

Поставивши чайник на плитку завзято,

Вогонь запалили малі поросята.

Самі ж веселенькі гайнули гуляти:

М’яча у дворі узялися ганяти!

Коли наганялись, згадали про чай:

  • Все, мабуть, готовий! Іди вимикай! –
  • А чайник тим часом кипів та кипів,

Всю плитку забризкав, бурчав і шипів.

Вогонь загасив він, і в кухні відразу

Почулось свистіння горючого газу.

Прийшло поросятко, тернуло сірник:

Враз – вибух страшенний і жалібний крик,-

Це сталась біда: поросятка малого

В лікарню забрала «швидка допомога»,

Щоб лиха такого із газом не знати,

Увімкнену плитку не слід залишати!

 

  • Дітям вашого віку заборонено користуватися газом. Адже декого з вас батьки вже навчили це робити самостійно. А щоб не трапилось біди, давайте вивчемо правила користування газом.

 

Мультимедійна дошка.( правила як поводитись із газовими приладами)

 

IV Робота в групах.

 

1 група Доповніть речення, використовуючи слова для довідки.

 

Відчувши запах газу, треба: перекрити газові _________ , відчинити ________ , зателефонувати до аварійної служби ________ по телефону ____ , провітрити ___________ ; влаштувавши __________ , самим _________ з кухні.

Слова для довідки: крани, піти, вікно, протяг, газу, приміщення, 104.

 

2 група. Допоможіть Миколці. Що ви йому порадите?

 

Прийшов третьокласник Миколка зі школи. Він дуже зголоднів. Пішов на кухню поставити на газову плиту чайник і каструлю з борщем, щоб підігріти, сковородку, щоб зробити собі яєчню. Поки все це розігрівалося і готувалося, Миколка пішов погратися до своєї кімнати. Приходить на кухню, а там вогонь палає, повна кухня диму. Злякався хлопчик! Що йому робити?

 

3 група. Скласти план дій у такій ситуації: ви приходите додому, підходити до дверей і відчуваєте запах газу із сусідньої квартири.

 

V Підсумок уроку

1. Рефлексія

- Яка тема сьогоднішнього уроку?

- Чого вчилися на уроці?

- Чи потрібні нам ці знання? Дє?

2. Гра «Продовж фразу»

Не можна залишати без нагляду працюючі ……(газові прилади).

Категорично забороняється сушити ….(білизну чи волосся)

Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить…….(не залила вогонь пальника)

Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід…..(закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення)

1

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
31 березня 2018
Переглядів
2241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку