Урок " Безпека велосипедиста"

Про матеріал
Розробка уроку Я досліджую світ "Безпека велосипедиста " для учнів 3 класу.
Перегляд файлу

Тема.Безпека велосипедиста.

Мета:ознайомити з рiзновидами велосипедiв та їx призначенням. Розвивати навики безпечноi їзди на велосипедi. Виховувати пильнiсть, увaжнiсть,бажання

дотримуватисъ законів вулиці.

 

Обладнання:плакати,дорожнi знаки,сигналънi картки,зошит ,пiдpучник.

Xiд уроку

I.Органiзацiя класу.

Привiтання.

-Дiти,до нас завiтали гостi,привiтайтесъ,будь ласка.

 II.Актуалiзацiя опорних знань.

1.Перевiрка домашнъого завлання.

-Дiти,хто з вас вивчив вiршi про правила дорожнього руху?

2.Вiдгадування загадок.

Не лiтає ,не журчить

Жук по вулицi бiжить,

І  горять в очах у жука

Два блискучих фонаря.

                         (Автомобiль).

Такая я велика,що й кінця не маю,

Лежу собi тихо,нiкого не займаю;

Тiльки добрi люди i день,;

нiч топчуть груди.

                                        (Дорога).

Щоб тобi допомогти

Небезnечний шлях пройти,

Там щоденно i щоночi

Триколiрнi чатують очі.

 Тебе вони не пiдведуть,

Завжди безпечну вкажуть путь.

                                           (Свiтлофор).

Що за дивний nерехiд,

 На тварину схожий,

Береже людей вiд бiд,

 Йде ним nерехожий.

                                                      (Зебра).

3.Повторення правил дорожнъого руху .

l-й учень.Ой,дивiться,хтось до нас їде на велосипедi?

2-й учень.А за ним ,дивись,як швидко, - поліцейський Петренко.

Поліцейський  Петренко.

Нумо,хлопчику,стривай,

Стоять i не рухатись!

Пройдем до відділення,

Щоб надалi слухатисъ!

 

Порушник Антон

Я не знав,що на дорозi

Гратись i кататись не можна.

 

Поліцейський  Петренко

Ви порушили закон,

 Треба покарати!

Зараз протокол пригоди

Буду я писати.

 

Порyшник Антон

Ой,не треба протоколу,

Ну,катавсь,що тут такого?

 

Поліцейський  Петренко

Знас кожен,що не можна

на дорозi гратись!

Так бiді всi дiти знають,

Недовго i статись.

 

Порyшник Антон

Та не знав,що не можна ,

Я б нiзащо,я б нiколи,

Не вертався по дорозi

Із своєї школи.

Я б ходив по тротуарах,

На дорозi я б не грався,

Та iз вами я б щоразу

Ще iздалеку вiтався!

 

Поліцейський  Петренко

А ти чув про свiтлофор?

Прилад,що на перехрестi?

 

Порyшник Антон

Та щось чув,а з чим,

Скaжiть,можна його їсти?

 

Поліцейський  Петренко

Так,хлопчисько почудив.

 Тебе,що не вчили в школi?

 От не думав,не гадав,

Не смiявся так нiколи,

Нумо друзi повторiть

Хлопчику про кольори,

Якi мають i навiщо

Нашi свiтлофори.

 

l-й учень.

Гаразд, я проведу гру"Червоне, жовте, зелене".

 (показує червоний кружечок-дiти  мовчать, жовтий-плескають в долонi, зелений- iдyть.Кольори показуються швидко.)

ІІІ.Повiдомлення теми i завдань уроку.

-Cьoгoднi ми з вами будемо говориrи про транспортний засiб ,на якому

багато хто з вас любиrь кaтатися.

 

Вiдгадайте загадку.

 3 рогами, а не коза,

Є сiдло,а не кінь,

3 педалями, а не рояль,

3 дзвоником,а не дверi.

На ходу я стою,

А спинюся -упаду.

                                      (Велосипед).

-Правильно,йтиметься про велосипед.!

 Почнемо ми з вами розмову на цю тему з icтopiї винаходу велосипеда .

IV.Первинне сприймання й усвiдомлення нового матерiалу.

1.Розповiдь.

Велосипед-(вiд латин."vеlох"-швидкий i "pes"-нога)- машина,складовими частинами якої є рама iз сидiнням,якi спираються на два ( iнoдi на три ) колеса.

Вепосипед-транспортний засiб,зручний i доступний для дiтей i дорослих.

Прообраз велосипеда з'явився в XVІІ ст. у Нiмеччинi. Сучасний тип велосипеда з'явився в Україні в XIX сторiччi , а промисловий випуск велосипедiв був розпочатий 1923 року на Харківському велосипедному заводi.

2.Робота з пiдручником.

Уci велосипеди подiляються на кiлька видiв:

 -дорожні;

-дитячі;

 -спортивні;

-циркові.

Велосипед теж є учасником дорожнього руху. Кожен велосипедист повинен

знати,як влаштований велосипед.

 

3.Робота з таблицями.

Учнi знайомляться з чого складається велосипед.

Як намалювати велосипед крок за кроком

 

Кермо. Колеса. Рама. Сидіння. Педалі.Дзвоник.

4.Робота iз зошитом.

-Позначте цифрами деталi,З яких складаcrься велосипед.

Дайте вiдповiдi на зaпиrання.

-Для чого на велосипедi потрiбний дзвоник?

-Чому гальма повиннi бути справними?

-Для чого потрiбнi фари?

V.Закрiплення й осмислення знань.

 1.Дидактична гра"Можна -не можна".

-Я буду зачиrувати початок речення,а ви-якщо фразу треба закiнчиrи словом

можна" ,пiднiмаєте зелену картку,якщо словом "не можна" -червону.

По пiшохiдному переходi їздитu …

Їздuти,не трuмаючucь за кермо, …

Перевозuти вантажi,якi заважають керувати велосипедом,

Перевозити вантажi,якi заважають керувати велосипедом…

Велосипедистам рухатися по проїжджiй частинi,якщо поруч є велосипедна дорiжка…. 

 

 

  1.  

2. Складання правил їзди на велосипедi.

-Пiд час маленької розминки ми повторили основнi правила їзди на велосипедi, але це все не ще. Iншi правила ви складете caмi, використовуючи малюнки в пiдручнику.

Н-возити пасажирiв;

Е-перевозити важкий вантаж;

М- їздити з несправними гальмами;

 

O-їздити по проїжджiй частинi дороги,поки не виповнилося 14 pOKiB;

Ж-їxати по пiшохiдному переходi;

Н-iздити по тротуарах;

А-Їздити по проїжджiй частинi дороги без шолома.

Велосипедистам заборонено:

1 )Керувати велосипедом iз несправними гальмами i звуковим сигналом, а

також їздити без освiтлення в темний час доби i в умовах недостатньої видимостi. 2)рухатися по проїжджiй частинi,якiцо поруч є велосипедна дорiжка.

3)Пiд час руху тримaтися за iнший транспортний засiб.

4)Їздити не тримаючисъ за кермо,знiмати ноги з педалей.

5)Перевозити пасажирiв на додатковому сидiннi,за винятком дiтей віком  до 7 років.

6)Буксирувати велосипеди.

3 .Практична робота з картками.

- У вас на партах лежать малюнки з дорожнiми знаками.Виберiть тi,які треба

знати велосипедистові,що вони означаютъ.

Серед рiзних знакiв необхiдно розтaшyвати такі:

-рух на велосипедах заборонено;

-доріжка для велосиnедистlв

4.Розв'язування ситуативних задач.

1)"Який бешкетник,-сказала жiнка похилого вiку,побачивши хлопчика на велосипедi.

-Вiн може потрапити в бiдy".

А Толя думав,що перехожi захоплюютъся ним.Адже він їде,не тримаючись за кермо.Раптом  переднє колесо велосипедиста повернуло вбiк, i Толя вiдчув сильний удар. Отямився вiн у лiкарнi.

-Що трапилося?

 2)Юрко повертався від бабусі додому.Отримані гостинці він розташував на багажнику велосипеда, а пакет із фруктами причепив на кермо. Велосипед чомусь хитало з боку в бік, і Толя відчув сильний удар. Отямився у лікарні.

-Що трапилося?

VI.Підсумок уроку.

-Яку машину називають велосипедом?

Які існують дорожні знаки для велосипедистів?

-Яківиди велосипедів ви знаєте?

-У якому віці водій велосипеда має рухатися по дорозі?

- Для чого потрібний світловідбивач?

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку