Урок "Бібліотечний урок. Художник і дитяча книжка. Ілюстрації в книжці. У кожного своя Жар-пташка. Володимир Рутківський "Як складають вірші""

Про матеріал

Розроблений урок допоможе вчителю познайомити учнів з видом графічного мистецтва - книжковою ілюстрацією, відомими дитячими художниками - ілюстраторами.

Перегляд файлу

ТЕМА: Бібліотечний урок. Художник і дитяча книжка. Ілюстрації в книжці. У кожного своя Жар – пташка. Володимир Рутківський «Як складають вірші»

МЕТА : познайомити учнів з видом графічного мистецтва -  книжковою ілюстрацією, відомими дитячими художниками - ілюстраторами. Розвивати навички виразного, правильного, свідомого  читання. Поповнювати словниковий запас школярів. Виховувати бажання читати книги.

ОБЛАДНАННЯ :  Презентація, таблиця складів, картки, «Найкраще» - навчальний посібник для учнів 4 класу.

                                                          Перебіг уроку

I.Організація   класу.

Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

ІІ. Розвиток мовного апарату
1.Читання складів з таблиці (таблиця складів) з питальною інтонацією і з стверджувальною інтонацією.

2.Робота над скоромовкою

Віл везе важучий віз –

Вовну, вату, верболіз.

Вперся віл, і впало з воза

Вісім в’язок верболозу.

ІІІ. Повідомлення теми, мети  уроку

Перш ніж розпочати роботу над темою уроку, давайте виберемо ключове слово уроку.

Гра  « Математичний приклад».

Виконайте дії, і прочитайте слово.

Ілона – она  + ю + страус – ус  + ціна – на + я = ? (ілюстрація)

Сьогодні на уроці познайомимося з одним видом графічного мистецтва – книжковою ілюстрацією, з талановитими художниками, що ілюстрували дитячі книги. Визначимо , які здібності мають школярі нашого класу.

Тема нашого уроку – «У кожного своя Жар – пташка».

ІV. Актуалізація опорних знань

  • Яке  значення ілюстрації в книзі?

Усні повідомлення для однокласників.

V. Робота над темою уроку

Бібліотечні таємниці

Всі читачі, звичайно ж, люблять читати книжки з малюнками. І багато хто, мабуть, думає, що ілюструвати дитячу книжку дуже просто… Але це не так.

Книжкова ілюстрація – це особливий вид графічного мистецтва, який висуває свої вимоги до художника.

Ілюстрування книжок для дітей різного віку підпорядковується певним правилам. Ці правила та вимоги до книжкової ілюстрації складались десятиліттями. Одна з основних вимог – зробити книжку яскравою і зрозумілою для вас.

Необхідним в ілюстраціях для дітей є пізнавальний елемент. Малюнки повинні давати відповіді на всі «Як?», «Чому?», «Де?», «Навіщо?». Ілюстрації до текстів розширюють ваші знання, вони розповідають про знайомі та незнайомі для вас речі, про тварин і рослин, які живуть і ростуть і поруч, і досить далеко, про те, що слід робити, а чого уникати.

Ілюстрації у дитячих книжках мають також і розважальну мету. Водночас вони виховують у нас любов до прекрасного, навчають бачити його у житті, у природі, у людині. Ілюстрації формують естетичні смаки людини.

Тож авторами дитячих книжок справедливо називають і письменника, і художника. Художник, ілюструючи книгу письменника, ніби дарує їй друге життя. Кожний художник в ілюстраціях до книг, як і письменник змістом твору, відкриває власний неповторний світ.

Ілюстрації до книжок малювали видатні художники: Гюстав Доре, Володимир Фаворський, Іван Білібін, Рембрандт, Делакруа, Рєпін, Врубель.

Ми сьогодні познайомимось із деякими художниками – ілюстраторами дитячих книг.

Робота в групах

  • Опрацюйте  поданий матеріал , розкажіть учням про творчий шлях і здобутки художника:

1 група: Георгій Нарбут (с.545 – 546);

2 група: Василь Касіян (с.547 – 549);

3 група:Олександр  Івахненко (с. 550 – 552);

4 група: Кость Лавро (с. 552 – 554);

5 група: Олена Коркіщенко (с. 555 – 556)

Виступи груп

Фізкультхвилинка

Представлення учнями виставки книг з ілюстраціями художника, який сподобався найбільше.

 

VІ. Актуалізація читацького досвіду.
Робота над прочитаним  твором Володимира  Рутківського  «Як складають вірші»

Вибіркове читання

  • Назвіть головних персонажів твору.
  • Прочитайте діалог Ганнусі і Кості.
  • Прочитайте, який віршик склали діти під час подорожі.
  • Як вони творили риму?
  • За що Ганнуся похвалила Костю?
  • А чи вам сподобалась гра у вірші? Давайте і ми з вами пограємо.

Гра «Загадки - добавлянки»

Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на …(урок).

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля,

Нова гарненька …(ручка).

  • Назвіть рими в загадці.

Гра  «Склади вірш »

Картка 1

…сонечко

…віконечко

…спати

…вставати

 

Відповідь

Усміхнулось сонечко

У моє віконечко.

«Годі,- каже,-спати.

Час уже вставати!»

 

Картка 2

…пісенька

…виднокраю

…радісінька

…вітаю

Відповідь

Лине моя пісенька

Аж до виднокраю.

Я рада - радісінька,

Сонечко вітаю.

 

Картка 3

…хати

…мати

…казку

…ласку

Відповідь

Наче сонце, коло хати

Виглядає мене мати.

Чорнобривцям каже казку,

А мені дарує ласку.

 

Картка 4

…малята

…багато

…радіти

…любити

Відповідь

Поспішають до школи малята,

Щоб навчитись, пізнавати багато,

Будуть мріяти, будуть радіти,

Будуть рідну Вкраїну любити.

 

Узагальнююча бесіда.

- Яка головна думка оповідання?

 - Як ви розумієте тему нашого уроку: «У кожного своя Жар – пташка»?

Гра «Мікрофон»

  • А яку Жар - пташку мають наші школярі?

 

VІІ . Підсумок  уроку 

Гра «Доповни речення»

Сьогодні на уроці я дізнався про вид графічного мистецтва -…

Книжкова ілюстрація – це …

Книги для дітей ілюстрували такі талановиті художники - …

Щоб розвивати свої здібності, я …

 

doc
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
1926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку